مدیر کل آموزش و پرورش استان خبر داد:

خراسان رتبه اول در مدرسه‌سازی را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: این استان  در زمینه  مدرسه‌سازی از لحاظ کمیت و کیفیت پروژه‌ها رتبه اول کشور را در بین سایر استان‌ها کسب نموده است.

به گزارش صبح امروز، قاسمعلی خدابنده در جلسه مجمع عمومی هیات امنای خیرین مدرسه ساز استان افزود: وضعیت مدارس در بسیاری از نقاط استان مطلوب و مناسب است و این مهم به همت و تلاش اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و کمک‌های خداپسندانه خیرین نیک اندیش استان محقق شده که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: نیت و کار خیر همیشه مورد تاکید خداوند متعال بوده و در آیات مختلف قرآن برای انسان‌هایی که در این راه قدم برداشته‌اند درجات رفیع و بالایی درنظر گرفته شده و در همین راستا تکریم و تقدیر از این خیرین نیک اندیش همیشه مورد تاکید است.

خدابنده بیان کرد: خیرین مدرسه ساز مجاهدینی هستند که سرمایه و مال خود را در خدا انفاق و ایثار می‌کنند و به سبب این اقدام شایسته در نزد خداوند تبارک و تعالی از درجه و مقام بالایی برخوردار بوده و در بین مردم جامعه نیز همیشه ماندگار است.

منع از جهل و نادانی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز راه و مسیری را انتخاب کرده که منجر به روشنگری افراد و در نهایت توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد و با ساخت مدارس از جهل و نادانی انسان ها جلوگیری کرده و آن ها را به مسیر علم و دانش هدایت می کنند که این مهم جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی دارای سه هزار و ۸۰۰ عضو است که در سطح کشور آمار بالایی است و از میان ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده جهت ساخت فضاهای آموزشی در سال گذشته قریب به ۶۰ درصد این مبالغ توسط اعضاء مجمع خیرین مدرسه ساز تامین شد که در جهت ساخت فضاهای آموزشی استان رقم بسیار قابل توجهی بود.

افزایش سرانه آموزشی

خدابنده عنوان کرد: در سال تحصیلی گذشته سرانه فضای آموزشی استان از ۴/۲ متر به ازای هر دانش آموز به ۴/۳ متر ارتقاء یافت. همچنین سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان نیز سه سانتی متر به ازای هر دانش آموز افزایش یافت که با توجه به جمعیت بالای دانش آموزی استان این آمار باید بیشتر ارتقاء یاید.

همچنین جاسم حسین پور؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در این جلسه گفت: توسعه فضاهای آموزشی استان مهمترین ماموریت ماست و روسای ادارات آموزش و پرورش نواحی، مناطق و شهرستان های استان در زمینه ساخت پروژه ها و فضاهای آموزشی در مناطق خویش بسیار خوب عمل کرده اند که این مهم جای تقدیر دارد.

وی در پایان افزود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آزادی و ابتکار عمل بیشتری به خیرین نیک اندیش داده است تا جذب خیرین را بیشتر ارتقاء دهد، البته خیرین گرامی باید مصوبات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را زیر نظر مهندسین ناظر این اداره کل اجرا نمایند چرا که بعد از اتمام پروژه ها مسئولیت استحکام بنا با این مهندسین است.

همچنین ناصر قفلی؛ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت مرحوم حافظی بنیان گذار این مجمع در کشور گفت: مرحوم حافظی برای خیرین مدرسه ساز بهترین الگو است و یاد و خاطرش هیچ گاه از ذهن ما پاک نخواهد شد و همیشه در بین ما زنده است.

وی افزود: ما باید همیشه قدرشناس خیرین مدرسه ساز باشیم و تلاش کنیم این فرهنگ و سنت حسنه را بیشتر نهادینه سازیم.

ترویج فرهنگ مدرسه سازی

قابل ذکر است غلامعلی رافتی؛ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمدرضا حافظی پدر مدرسه سازی ایران گفت: ترویج فرهنگ مدرسه سازی در جامعه یک ضرورت است و باید بخاطر این عمل خداپسندانه از خیرین نیک اندیش استان تقدیر نماییم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *