مخالفان تحریمی که دلسوز ایران نیستند

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس به تشریح دیدگاه مخالفان تحریم ایران پرداخت.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در تشریح دیدگاه مخالفان تحریم ایران، اظهار داشت: متاسفانه تحریم‌ها یکی از ابزار سیاست خارجی در دنیای امروزی ما است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از قدیم در روابط بین دولت‌ها از ابزارهای اقتصادی و تحریم استفاده می‌شد تا بر دولت هدف فشار وارد کنند و سیاست آن کشور تغییر یابد و نهایتا آن دولت را با سیاست‌های خود همراه سازند.

وی افزود: کشورهای قدرتمند، ثروتمند و توانمند اقتصادی از این ابزار استفاده می کنند، مخصوصا آمریکایی ها که اگر هر چند سال یکبار کشوری را تحریم نکنند، خوابشان نمی برد.

چرا آمریکایی ها موضوع تحریم ها را دنبال می کنند؟

رحیمی جهان آبادی در پاسخ به این سوال که چرا آمریکایی ها موضوع تحریم ها را دنبال می کنند؟، ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از این ظرفیت اقتصادی خود استفاده کنند و دولت‌های دیگر را با سیاست‌های خود همراه کنند.

تحریم ها دولت ها را هدف می گیرد یا ملت ها را؟

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس با بیان اینکه تحریم‌ها 2 دسته مخالف دارد، گفت: یک عده معتقدند تحریم‌ها به مردم فشار می آورد و نقض حقوق بشر است و تاثیری بر رفتار حاکمیت ها ندارد بلکه حاکمیت ها را علیه مردم ضعیف قدرتمند می کند و این اقدام خلاف موازین حقوق بشر و دموکراسی است.

روایت جهان آبادی از اعمال تحریم به سبک رومی های قدیم

وی افزود: برخی نیز که جنگ طلب هستند معتقدند تحریم ها پروسه تسلیم یک دولت را طولانی می کند و برای تغییر رفتار حاکمیت یا تغییر یک رژیم نیازی به این همه مدت، هزینه و ضرور زیان نداریم و به سبک رومی های قدیم باید حمله کوتاه مدتی را انجام دهیم و حاکمیت سایر کشورها را تغییر دهیم.

چرا جمهور خواهان آمریکا با اعمال تحریم علیه ایران مخالف هستند

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه اکنون در غرب در مخالفت با تحریم ها علیه ایران همین 2 دسته صحبت می کنند، گفت: برخی که می گویند تحریم ایران فایده ندارد معتقدند باید شروع کنیم به حمله نظامی که بیشتر جمهوری خواهان آمریکایی چنین نظری دارند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس گفت: یک دسته نیز به دموکراسی و حقوق بشر توجه ویژه دارند و مثالی را در خصوص عراق، لیبی و کوبا می زنند و می گویند تحریم ها فقط به مردم فشار آورد و قدرت حاکیمت در برابر مردم بیشتر شد و چون مردم ضعیف می شدند، به قدرت بیشتر وابسته می شدند و مقاومت مدنی را از دست می داند.

عده ای در وزارتخانه ها به دنبال دور زدن قانون نباشند

عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش بر اجرای کامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان تاکید کرد.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به ارسال اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان به شورای نگهبان، گفت: مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان یکی از نقاط درخشان کارنامه مجلس دهم است که اجرای صحیح این قانون اگر مورد تایید شورای نگهبان قرار گیردT می تواند خون تازه ای را در رگ های مدیریتی کشور جاری کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: با تایید این مصوبه بسیاری از افرادی که در وزارتخانه ها، ادارات کل، استانداری ها و یا بخش شهای مختلف زمین گیر شده بودند اما همچنان به خدمت رسانی ادامه می دادند از گردونه مدیریت خارج می شوند و نیروهای خلاق، جوان، خوش فکر و متخصص به بدنه دولت و مدیریت اجرایی کشور اضافه می شوند.

هیئت دولت نامه ای به وزارتخانه ها برای منع بکارگیری بازنشستگان ارسال کرده است

وی با بیان اینکه نمایندگان به عنوان حامی این مصوبه بر اجرای این قانون نظارت می کند تا دولت قانون را دور نزند، ادامه داد: اخیرا شنیده شده که هیئت دولت نامه ای به وزارتخانه ها ارسال کرده است تا تمام مقدمات اجرای این قانون فراهم شده و نیروهای جایگزین را شناسایی کنند که اتفاق خوبی در این بخش رخ داده است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: درخواست و انتظار مجلس از رییس جمهور این بوده که در اجرای این قانون که به نفع کشور و مردم است و می تواند نظام مدیریتی کشور را متحول کند، مصصم باشد و پالس های مثبت که از دولت دریافت شده ادامه یابد.

مجلس به شدت بر اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان نظارت می کند

وی با تاکید بر اینکه عده ای در وزارتخانه ها و ادارات به دنبال این نباشند که این قانون را دور بزنند، افزود: مجلس به شدت براجرای این قانون نظارت می کند و همانگونه که در این قانون جرم انگاری شده کسی نمی تواند قانون را اجرا نکند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این قانون کاملا شفاف نبوده و عده ای به دنبال تفسیر این قانون نباشند تا این جابجایی به درستی انجام شود.

انتهای خبر/

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *