مدیر عامل صندوق توسعه ملی مطرح کرد؛

از پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند، حمایت می‌کنیم

مریم اصغری

مراسم افتتاحیه ساخت پرس با قابلیت‌های منحصربه‌فرد برای تولید صفحات مبدل و پرس در مشهد با حضور مدیر عامل صندوق توسعه ملی، معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی، معاون شرکت و شهرک‌های صنعتی و همچنین معاون شعب بانک ملی انجام و از دستگاه فوق رونمایی شد.

به گزارش صبح امروز بخش خصوصی همیشه نقش به سزایی در ارتقا صنایع کشور داشته و جدا از ایجاد اشتغال‌زایی، در راستای بی‌نیازی از دیگران در شرایط تحریم‌های کنونی و استقلال در تامین منابع اولیه نیز گام برمی‌دارد. بی‌شک حمایت از بخش خصوصی به معنای حمایت از زیرساخت‌های کشور است و با توجه به فرموده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در سال جهش تولید باید توجه ویژه به این بخش مبذول و حمایت کافی صورت گیرد.

ساخت دستگاه پرس منحصر به فرد

شرکت ثنا مبدل توسعه پارس با بیش از ۱۰ سال سابقه و تجربه تولیدی صنعتی به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش سیستم‌های حرارتی و برودتی و دومین تولیدکننده انواع مبدل حرارتی صفحه‌ای در ایران، با رویکردی به‌روز و برنامه‌ریزی اصولی و دقیق در مشهد فعالیت می‌کند.

در سال جهش تولید، برای ارتقای صنعت کشور و با توجه ‌به تحریم واردات کالا‌های اساسی، این مجموعه خود را موظف دانسته است تا با تأمین ماشین‌آلات تولید انواع مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای، نقش کوچکی در راستای ارتقای کشور ایفا کند و اکنون با توجه به نیاز صنایع حساس کشور به ساخت پرس با قابلیت‌های منحصربه‌فرد برای تولید صفحات مبدل و پرس ۴۰۰ تن، جهت تولید پلیت‌ها و واشر‌های مبدل در سایز‌های بزرگ و فوق بزرگ که مورد نیاز صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و نیروگاهی می‌باشد، اقدام به ساخت دستگاه پرس فوق الذکرکرده است. پرس ساخته شده با ظرفیت اسمی ۷۰۰۰ تن می‌باشد و طراحی آن به‌گونه‌ای انجام شده است که توانایی پرس اقلامی که نیاز به توان۴۰ هزار تن دارند، با این دستگاه انجام می‌گیرد.

حمایت از ما به اشتغال بیشتر می انجامد

مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی ثنا مبدل توسعه پارس در این زمینه بیان کرد: امروز ما از دستگاهی رونمایی می‌کنیم که تنها دستگاه پرس با کارکرد 45هزارتن است و با ساختار پیچ و مهره‌ای، قابلیت جداسازی و مونتاژ دارد و مخصوص تولید پلیت‌های مبدل حرارتی و صفحه‌ای می‌باشد که با ساخت آن، صنایع نفت و گاز پتروشیمی و پالایشگاهی و نیروگاهی کشور ما تامین و از بیگانگان بی‌نیاز می‌شویم. میزان سرمایه‌گذاری برای انجام این پروژه ملی حدود ۸ میلیارد تومان بوده که بدون دریافت هیچ گونه کمک و تسهیلات انجام شده است.

محمدعلی نوع‌پرست با اشاره به اینکه تا کنون به طور مستقیم و غیرمستقیم موفق به اشتغال حدود ۱۰۰ نفر در مجموعه شده‌اند، افزود: بی شک با دریافت امکانات مناسب از جمله تخصیص زمین و وام می‌توانیم تعداد پرسنل را افزایش دهیم و سهم بیشتری در اشتغال‌زایی داشته باشیم. در حال حاضر ماهیانه ۱۸ میلیون تومان اجاره بهای ملک پرداخت می‌کنیم که اگر مجبور به پرداخت این مبلغ نباشیم، حداقل دوازده نفر پرسنل به نیروی ما اضافه می‌گردد.

وی ادامه داد: این شرکت توانسته است با بهره‌گیری از متخصصان و مهندسان مجرب با هدف قطع وابستگی به واردات انواع تجهیزات مربوط به مبدل‌های حرارتی، تحقیقات و مطالعات خود را برای طراحی و ساخت این نوع مبدل‌ها طبق استاندارد‌های بین‌المللی و مورد تأیید صنایع داخلی آغاز کند.

نوع پرست با اشاره به اینکه امروز زمان جنگ اقتصادی است گفت: دشمنان آمدند تا ایران رامحاصره کنند و نبض شکوفایی و اقتصاد را به صفر برسانند. ما سرباز جنگ هستیم و این دستگاه نشان سربازی ما است. اسلحه‌هایمان را خودمان ساخته‌ایم و بوی روغن و آهن می‌دهیم. امروز ما می‌خواهیم همت مردان و زنانی که برای ایستادگی این مرز و بوم قدم برمی‌دارند را ببینید.

اختصاص 2500میلیارد تومان به استان خراسان رضوی

مدیر عامل صندوق توسعه ملی در مراسم رونمایی از دستگاه پرس با بیان اینکه صندوق توسعه ملی برای هیچ‌جا سهمی تعیین و تعریف نکرده است، اما ما از هر پروژه‌ای، در هر جایی حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: تاکنون پروژه‌های ارزی مشهد و خراسان رضوی توانستند یک میلیارد دلار از این صندوق جذب کنند.

وی افزود: تا به حال ۲۵۰۰ میلیارد تومان به استان خراسان رضوی اختصاص دادیم و چون بیشتر صنایع این مرز و بوم به وسیله بخش خصوصی راه‌اندازی شده، منابع بیشتری به آن اختصاص خواهیم داد تا بتوانیم نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را به اجرا برسانیم. ما آماده کمک به بخش خصوصی در صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری هستیم و آمادگی کمک از منابع ارزی و ریالی برای پشتیبانی پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی و فنی داشته و به رفع نیازهای مملکت و تولید داخلی توجه داشته باشند را، داریم.

توسعه اقتصادی با همت بخش خصوصی

دکتر مرتضی شهیدزاده بیان کرد: بخش خصوصی به کار بزرگی اقدام کرده است و می‌تواند در این جنگ اقتصادی، ابزار خوبی باشد.ما به عنوان یک سرباز نظام در جبهه اقتصاد، در صندوق توسعه ملی که به نام استراتژی و رهنمون رهبر انقلاب برای توسعه اقتصاد در بخش خصوصی ایجاد شده، از اینکه بخش خصوصی در راستای تحقق اهداف شهدا قدم برمی‌دارد، خرسندیم.

وی با اشاره به اینکه هدف شهدا ایجاد رفاه و توسعه اقتصادی بوده است و این هدف جز با همت و اقدام افراد فرهیخته و دانشمند میسر نمی‌شود، ادامه داد: صندوق توسعه ملی، برای به کارگیری بخشی از منابع نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی برای نسل آینده و سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی ایجاد شده و رهبر معظم انقلاب، این صندوق را برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ایجاد کردند و در اساسنامه آن چیزی جز توجه به بخش خصوصی وجود ندارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *