واشنگتن به دنبال ایجاد پوشش دفاع موشکی

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اظهار کرده بود نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی الحبانیه خارج شدند تا آن را به نیروهای عراقی تحویل دهند. پایگاه الحبانیه واقع در استان الانبار و در ۸۰ کیلومتری غرب بغداد قرار داشته و دارای یک فرودگاه و یک پایگاه و چند زیرساخت و مراکز نظامی است. همچنین چندی پیش نیز، نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در ۲۶ مارس خروج سربازان خود از پایگاه هوایی القیاره در جنوب موصل و تحویل آن به نیروهای عراقی را اعلام کردند.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: واشنگتن می خواهد با واگذاری پایگاه های نظامی در عراق، از پراکندگی نظامی کنونی جلوگیری کرده و پوشش دفاع موشکی مدنظرش را فراهم آورد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص اهداف پشت پرده واگذاری پایگاه های نظامی در دست آمریکایی ها و ائتلاف ضد داعش به عراقی ها، گفت: آمریکایی ها درصدد تجمیع نیروهای نظامی خود در منطقه هستند تا از نیروهای خودشان در مقابله با هدف های احتمالی دفاع کنند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین واشنگتن می خواهد با این اقدام از پراکندگی نظامی کنونی جلوگیری کرده و پوشش دفاع موشکی مدنظرش را فراهم آورد.

وی ادامه داد: در این میان نباید فراموش کرد فرماندهان نظامی آمریکا درصدد پیش بینی حملات مختلفی به مواضع گروه های مقاومت مانند حشدالشعبی در عراق هستند از این رو می خواهند مناطق آسیب پذیرشان را کاهش دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همچنین آنها می خواهند از این طریق در مقابل پاسخ گروه های مقاومت نیز از آمادگی بیشتری برخوردار باشند. بدون تردید دیر یا زود نیروهای نظامی آمریکا باید از منطقه خارج شوند زیرا این خواسته مردم است.

پیشنهاد استقرار مراکز دیپلماتیک در عین الاسد برای نابودی تابوی ضعف نظامی است

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: تلاش آمریکا برای استقرار مراکز دیپلماتیک در عین الاسد راهکاری برای کم رنگ کردن فضای روانی شکست ناپذیری نظامی آنها است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در رابطه با اهداف پشت پرده برنامه‌ریزی آمریکا برای تشویق کشورها به انتقال سفارتشان به پایگاه عین الاسد، گفت: آمریکایی ها درصدد مطالعه نقاط آسیب پذیرشان هستند از این رو تلاش می کنند با نزدیک کردن مراکز بشردوستانه به پایگاه های خودشان، سپر دفاعی ایجاد کنند.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایالات متحده تا قبل از حمله ایران به عین الاسد تصور می کرد کشورمان توان یا جرات حمله را ندارد، اظهار کرد: اما حمله موشکی به عین الاسد آسیب پذیری نظامی آمریکا و همچنین جرات ایرانیان را نشان داد.

وی تحرکات اخیر آمریکا در منطقه را از سر ضعف دانست و ادامه داد: بنابراین مشاهده می شود آنها تلاش می کنند با روش هایی مانند تجمیع نیروها، واگذاری پایگاه ها و استقرار سیستم های موشکی به آرامش روانی برسند. در واقع پایگاه های نظامی آنها بعد از جنگ جهانی دوم مورد هجوم قرار نگرفته بودند اما اکنون موازنه قدرت تغییر کرده و آنها احساس ناامنی می کنند. همچنین نباید فراموش کرد فضای روانی شکست ناپذیری نظامی آنها از بین رفته لذا با استقرار مراکز دیپلماتیک تلاش می کنند این شکست را جبران کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *