موج شادی همدمی، در چهل‌سالگی انقلاب

موسسه‌ی خیریه‌ی دخترانه همدم (فتح‌المبین) روز شنبه 21 بهمن ماه 1396  در آستانه‌ی یوم‌الله 22 بهمن و در ادامه‌ی جشن‌های مخصوص دهه‌ی مبارک فجر، این ایام را با حضور در تالار نگارخانه‌ی این موسسه‌ی خیریه و شرکت در یک جشنواره‌ی فرهنگی، ورزشی شاد و مفرح، گرامی داشتند. این جشن با مشارکت کمیته‌ی گردشگری ورزشی اداره‌ی کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، و شامل آیتم‌هایی چون طناب‌کشی، آمادگی جسمانی، دو و میدانی و عبور از حلقه بود که نشان از آمادگی و توانایی ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزش موسسه داشت و همچنین باعث شور و شوق زیادی در میان فرزندان معصوم همدم شد.

 

ایجاد شور و نشاط

باقرزاده در رابطه با برگزاری این مراسم گفت: با عنایات حضرت حق و با همکاری گروه‌ها و نهادهای مختلف و تأکیدات آقای محمد اسدی سرپرست کمیته گردشگری ورزشی خراسان رضوی برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی در سطح استان در نظر گرفتیم. وی گفت:  امروز با کمک و همکاری مربیان حرفه‌ای روزی پر از نشاط و شادی را برای بچه‌های این موسسه در نظر گرفتیم و اکنون انواع و اقسام ورزش‌های گروهی، فردی و پرنشاط در حال برگزاری است، و قبل از آن ورزش‌های برون محلی را با بچه‌ها اجرا کردیم و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

دبیر کمیته گردشگری گفت: طی صحبت‌ها و رایزنی با مسئولین موسسه همدم انجام دادیم، قرار بر این است هرچند وقت یک‌بار در اینجا حضور داشته باشیم و برای بچه‌ها حرکات ورزشی، گروهی، انفرادی را انجام دهیم. وی در رابطه با فعالیت این گروه از بچه‌ها در دیگر رشته‌های ورزشی گفت: این گروه از بچه‌ها در رشته‌های دیگر مثل تنیس روی میز، بدمینتون، هاکی قابلیت فعالیت دارند، حتی در بعضی از رشته‌های ورزشی مقام‌های را کسب کردند.

باقرزاده در پایان گفت: با برنامه‌ریزی که در دست داریم به‌زودی در اسفند ماه اولین المپیاد ورزشی معلولین کم‌توان با کمک و همکاری آسایشگاه‌ها در سطح استان برگزار خواهد شد. وی یادآوری کرد: این نوع حرکات نشاط‌آور و شادی‌آفرین باعث تحرک در این بچه‌ها خواهد شد و آن‌ها کمی از افسردگی فاصله خواهند گرفت.

 

 

گامی در مسیر دیگر

در ادامه مراسم علیرضا سپاهی نائین مدیرروابط عمومی موسسه همدم گفت: این برنامه به مناسبت دهه فجر و با پیشنهاد و همکاری کمیته گردشگری، ورزش جوانان و تربیت بدنی استان برگزار شد.در این موسسه با کمک مربیان برنامه‌های ورزشی را هر هفته برای این گروه از بچه‌ها طراحی و اجرا می‌کنیم ولی برنامه‌ها و مسابقاتی در این سطح وسیع‌تر با کمک کمیته گردشگری استان و در حد توان دختران موسسه انجام دادیم.

مدیر روابط عمومی موسسه گفت: واقعیت این است که بچه‌های این موسسه نیاز به انرژی و نشاط دارند و درست مثل همه ما نیازمند این برنامه‌های نشاط‌آور هستند، به‌همین خاطر در نظر داریم با کمک دوستان و اصحاب رسانه در مسیر توانبخشی و باز‌آموزی این بچه‌ها قدمی برداریم تا از زندگی خود لذت بیشتری ببرند.

سپاهی در زمینه رشته‌های ورزشی این موسسه گفت: بیشتر ورزش‌‌های این موسسه در حد توان و با توجه به فیزیک بدنی و توانایی جسمی دختران در نظرگرفته شده است و رشته‌هایی مثل هندبال، بدمینتون و تنیس روی میز انجام می‌شود.

وی در آخر به‌عنوان نکته پایانی گفت: حرف اول و آخر ما این است که مردم این موسسات را بهتر بشناسند و بیشتر در ارتباط باشند، این نه تنها حرف من بلکه همه بزرگوارانی است که از این مکان بازدید کرده‌اند. به‌قول این بزرگواران با دیدن این بچه‌ها و فرشته‌های معصوم حالمان بهتر می‌شود و ما بیشتر به این بچه‌ها نیازمندیم، درکنار این بچه‌ها روحیه می‌گیریم و انسانیت، روحیه خیراندیشی و نیکوکاری خود را می‌سنجیم.

در پایان این مراسم گروه یوگای خنده با اجرای مراسم دف‌زنی، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشتند.

 

 

گزارشی از مرجان فرهمند

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *