فروش 130 میلیون تومانی عکس تراکتور در سایت مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان سرخس از شناسایی کلاهبرداری خبر داد که با ارسال تصاویری از یک تراکتور اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد و 300 میلیون ریالی از كشاورزان ساده لوح کرده بود.
به گزارش صبح امروز، سرهنگ “احمد علی دماوندی” در تشریح این خبر گفت: فردی با مراجعه حضوری به پلیس فتا عنوان داشت در بررسی آگهی های سايت فروش مجازي كالا آگهی با موضوع فروش تراکتور به قیمت ۶۶۰ میلیون ریال در استانی دیگر رویت مي كند.
وي افزود: اين شهروند با توجه به تصاویری که فروشنده از تراکتور و مدارک آن و همچنین یک وکالت نامه محضری براي انتقال مالکیت در فضای مجازی برایش فرستاده به او اعتماد مي كند و مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال را به حساب بانكي فروشنده واريزكرده اما پس از اين اقدام ، متهم ديگر پاسخگوي تماس هاي تلفني خريدار نبوده است.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله اقدامات خود را در این زمینه آغاز و با پیگیری های علمی و اطلاعاتی خود متوجه می شوند مالک حساب بانكي که به آن پول واریز شده جوانی است 18 ساله و حدود 2 ماه است از خانه خارج و مفقود شده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: در پیگیری های بعدی مشخص شد فردی از طریق کارت بانکی متصل به این حساب اقدام به خرید 100 میلیون ریال، ارز و 300 میلیون ریال سکه کرده است.
سرهنگ دماوندی اضافه کرد: در بررسی حساب های بانکی مشخص شدافراد ديگري نيز 90 میلیون تومان دیگر در چند مرحله به حساب متهم واریز و در تماس با مالباختگان مشخص شد آنان نیز از روستاییان استان های مختلف کشور بوده و براي خرید تراکتور فریب متهم را خورده اند.
فرمانده انتظامی شهرستان سرخس تصریح کرد: با بهره گیری از شیوه های علمی و فنی متهم در یکی از استان های مرکزی کشور شناسایی و باتشکیل پرونده قضایی به دادسرا معرفی شد.
سرهنگ دماوندی در خاتمه با اشاره به امکان مجازی بودن هرگونه اسناد و مدارک ارائه شده و هویت افراد در فضای سایبری به شهروندان گفت: در روزهايي که مردم به منظور پیشگیری از شیوع کرونا درخانه هاي خود به سر برده و اغلب کارهای شان را با اینترنت و به صورت غیرحضوری انجام می دهند ، مجرمان سایبری نیز از این فرصت بهره گیری و به دنبال اقدامات مجرمانه ای هستند . بنابراين به شهروندان عزیز توصیه می کنیم دقت داشته باشندو با بررسی کافی اقدام به خریدهای مجازی کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *