محدودیت‌ داریم، قرنطینه نه

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: قرنطینه مشهد در جهت قطع زنجیره شیوع بیماری با محدودیت‌سازی اجرا می‌شود.

رضا شیران خراسانی در پاسخ به این سوال که مطالبات از استاندار خراسان رضوی نسبت به قرنطینه شهر مشهد رو به افزایش است، آیا در جلسه امروز ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان تصمیم‌گیری در این رابطه صورت گرفت، اظهار کرد: ما نیاز شدید به قطع زنجیره شیوع داریم. قطعا نیاز به ایجاد محدودیت داریم اگر این محدودیت سازی شکل نگیرد زنجیره شیوع قطع نمی‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاهی قرنطینه به صورتی است که هیچ‌کس حق حضور در شهر را ندارد و نباید از خانه خارج شود که این هم امکان پذیر نیست و هم شرایط آن‌قدر حاد نیست اما حالت دیگر این است که محدودیت سازی جدی شود و این در ستاد تصمیم‌گیری شده است و قطع زنجیره شیوع به این وابسته است که این تصمیمات تا چه حدی اجرا شود.

شیران خراسانی در خصوص تصمیمات گرفته شده در جلسه ستاد مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: در جلسه امروز صبح ستاد مبارزه با کرونا تصمیمات خوبی گرفته شد از جمله این تصمیمات این است که ورود مسافر به مشهد از سرتاسر استان و کشور ممنوع است مگر با مجوز یعنی اگر اتوبوسی از شهرهای اطراف هم بخواهد وارد مشهد شود اصل بر ممنوعیت است مگر اینکه اجازه بگیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مساله دیگری که در ستاد مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری شد محدود کردن ساعت کار اصناف بود و این مساله به این صورت است که اصنافی از پنج بعدازظهر به بعد در صورتی که ضرورت ندارد، تعطیل بشوند.

شیران خراسانی در خصوص مورد دیگری که در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان مطرح شد، اضافه کرد: مورد دیگر در خصوص ممنوعیت فعالیت افرادی است که به عنوان راهنما به مسافران برای پیدا کردن خانه‌های شخصی کمک می‌کنند و در صورتی که رعایت نشوند نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد کند. علاوه بر این تصمیم گرفته شد که مترو مشهد تعطیل شود و اتوبوس‌ها تا چهارشنبه خدمات ارائه بدهد اما از چهارشنبه به بعد تعطیل باشد و فعالیت آنها نیز فقط در مسیرهای لازم و ضروری صورت گیرد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر مسائلی که در جلسه ستاد بررسی شد سازماندهی اتباع بود تا ورود آن‌ها به مشهد کاملا ممنوع شود و آن‌هایی که وارد می‌شوند به مرز بروند چرا که یکی از مشکلاتی که امروز مشهد با آن درگیر است اتباع کشور افغانستان است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: از آن‌جایی که مشاغلی که این اتباع کشور افغانستان در آن مشغول بوده‌اند تعطیل شده است، آن‌ها در حال بازگشت به کشور خودشان هستند و اکنون به عنوان خوداظهاری برای رفتن به کشور خودشان به مشهد مراجعه می‌کنند، تعداد این افراد به رقم 10 هزار نفر رسیده است و کشور افغانستان برای پذیرش آن‌ها مقاومت می‌کند و قرار شده است از مسیرهای قانونی به گونه‌ای عبور کنند که در مشهد توقفی نداشته باشند.

شیران خراسانی گفت: یکی دیگر از تصمیماتی که امروز در ستاد مبارزه با کرونا گرفته شد بحث کنترل 14 محور بود تا در آن‌جا حتما ماشین‌های ورودی کنترل و تب‌سنجی شوند و حتما به ماشین‌هایی که مشکوک هستند اجازه ورود داده نشود.

وی اعلام کرد: قرارگاه درمانی ستاد نیروهای مسلح هم شکل گرفته است و آن‌ها هم با تمام توان و جدیت آماده خدمت هستند و از این مصوبات و تصمیمات استقبال میکنند تا همه با هم بتوانیم این زنجیره شیوع را قطع کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سرویس‌های کارگران باید مسائل بهداشتی را کاملا رعایت کنند و کارمندان هم باید یک چهار در سر کار حضور داشته باشند و سه چهارم هم در ادارات نباشند و به مرخصی بروند البته ممکن است این الگو در بخش‌هایی که مربوط به خدمات‌دهی است به این شکل نباشد و مدیران کل ادارات باید این مسائل را رعایت کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *