کشف بیش از 15 هزار لیتر سوخت در هنگ مرزی تایباد/دزد 16 فقره ای در قوچان دستگیر شد/این ورزشکار معروف مشهد را به هم ریخته بود!

کشف بیش از 15 هزار لیتر سوخت در هنگ مرزی تایباد

فرمانده هنگ مرزی تایباد، از کشف 15 هزار و 245 لیتر سوخت قاچاق طی 72 ساعت گذشته توسط مرزبانان این فرماندهی خبر  داد.

سرهنگ کاظم صمدی در این خصوص افزود: در راستای انسداد کامل نوار مرز و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق مرزبانان مستقر در محدوده حفاظتی هنگ مرزی تایباد، هنگام بازرسی از خودروهای ترانزيتی موفق شدند این مقدار سوخت قاچاق به ارزش 257 میلیون و 148 هزار ریال را کشف و ضبط کنند.

وی در ادامه از کشف مقادیری کالای قاچاق خبر داد و افزود: در همین بازه زمانی مأموران با کنترل دقیق مسافرانی که قصد ورود به خاک کشور را دارند، موفق شدند مقداری کالای قاچاق به ارزش 49 میلیون و 800 هزار ریال را کشف کنند و کالاهای مکشوفه تحویل مراجع قانونی شد.

دزد 16 فقره ای در قوچان دستگیر شد

فرمانده انتظامی قوچان ار دستگیری دزدی سابقه دار در این شهرستان با 16 فقره سرقت از خودروها خبر داد.

سرهنگ قدیر مصرخانی گفت: در پی اعلام چند فقره سرقت داخل خودروها موضوع برای شناسایی سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس با بررسی نحوه سرقتها به دزدی سابقه دار مظنون شده و پس اطمینان از انجام دزدی توسط وی با هماهنگی مقام قضایی متهم را دستگیر کردند.

او گفت: این فرد در بازجویی به 16 فقره سرقت لوازم داخل خودروها اعتراف کرد و از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

 

جزئیات کشف ۱۰ میلیارد تومانی لوازم خانگی احتکار شده در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۱۰ میلیارد تومان لوازم خانگی احتکار شده در محدوده منطقه سیدی مشهد خبر داد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۱۰ میلیارد تومان لوازم خانگی احتکار شده در محدوده منطقه سیدی مشهد خبر داد.

سردار قادر کریمی از کشف ۱۰ میلیارد تومان لوازم خانگی احتکار شده در محدوده منطقه سیدی مشهد خبر داد و گفت: تیم‌های اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی در اقدامی اطلاعاتی به‌سرنخ‌هایی از احتکار مقادیر زیادی لوازم خانگی در ۲ انبار واقع در محدوده منطقه سیدی مشهد دست یافتند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: پلیس پس از تکمیل تحقیقات اولیه پرونده و شناسایی ۲ محل مورد نظر هماهنگی‌های لازم را با مقام قضایی برای پاکسازی این انبارها به‌عمل آورد.

وی اظهار داشت: تیم‌های پلیس نظارت بر اماکن عمومی در این عملیات، مقادیری لوازم خانگی به‌ارزش ۱۰ میلیارد تومان که در این ۲ انبار دپو شده بود، کشف کرد و ۲ فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد معرفی شدند.

کریمی با تشکر از همکاری آگاهانه مردمی با پلیس، از شهروندان وظیفه‌شناس خواست در صورت کسب هرگونه اطلاعاتی در رابطه با احتکار کالا و لوازم اساسی، مراتب را به‌پلیس اطلاع دهند تا پیگیری و اقدام‌های قانونی لازم در این رابطه به‌عمل آید.

این ورزشکار معروف مشهد را به هم ریخته بود!

عضو اصلی باند سرقت های به عنف در بیابان های مشهد در بیابان های این شهر دستگیر شد.

سردار قادر کریمی، رئیس پلیس استان خراسان رضوی درتشریح این عملیات ضربتی گفت: گزارش چند فقره سرقت‌های به عنف گوسفند در بیابان های اطراف مشهد موجی از احساس ناامنی را دربین اهالی روستاهای اطراف این کلان شهر به وجود آورده بود و با توجه به اهمیت موضوع دستورات لازم برای پی گیری سریع این پرونده به فرماندهی انتظامی مشهد صادر شد.

وی افزود: تیم های تجسس سرکلانتری های یکم ، دوم و سوم پلیس مشهد ماموریت یافتندطرح تشدید مقابله با سرقت های به عنف را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس پلیس استان خراسان رضوی گفت: درحالی که تحقیقات پلیسی دراین باره آغاز شده بود، آخرین سرقت به فوریت های پلیسی 110 اعلام شد.

وی گفت: این سارقان با 2 دستگاه خودروی سواری پژو مشکی رنگ و نیسان وانت آبی به چوپانان یک گله درحوالی منطقه نوروزآباد شهرک طرق مشهد حمله ور شده و با بستن دست و پای این افراد 20 راس گوسفند و 2 قلاده سگ را به سرقت بردند.

رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: با اعلام این سرقت به فوریت های پلیسی 110 ، تیم های دایره تجسس کلانتری طرق مشهد بلافاصله وارد عمل شده و با بررسی های دقیق در محل، یک دستگاه گوشی تلفن همراه که ازجیب سارقان افتاده وجامانده بود کشف کردند.

کریمی گفت: با پی گیری‌های بعدی مالک سیم‌کارت تلفن همراه که جوانی 30 ساله است شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت، اما او که متوجه مفقودیت گوشی تلفن همراه خود شده بود و احساس خطر می کرد متواری شد .

تحقیقات بعدی این پرونده با توجه به شواهد موجود به سرنخ هایی رسید که منجر به شناسایی پنج تن دیگر از اعضای این باند شد.

رئیس پلیس خراسان رضوی افزود: تحقیقات گسترده پلیسی درباره این پرونده نشان می داد ورزشکاری قوی هیکل نیز که ادعای قهرمانی داشت از اعضای این باند سرقت است.

کریمی تصریح کرد: با کشف این سرنخ ، پی گیری پرونده از اهمیت بیشتری برخوردار شد و تیم ورزیده دایره تجسس کلانتری طرق مشهد با ردزنی های اطلاعاتی و تحقیقات میدانی مخفیگاه سارق قوی هیکل شناسایی و او را تحت تعقیب قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از ساعت ها کنترل و مراقبت های پوششی ،این متهم را سوار بر خودروی پژو مشکی رنگ در مبادی خروجی شهر مشهد و هنگام فرار دستگیر کردند.

متهم که خود را فردی ورزشکاری سرشناس معرفی می کرد و منکر ارتکاب هرگونه جرمی بود پس از انتقال به کلانتری طرق در تحقیقات اولیه و در برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیقت ندید.

در بازرسی از خودروی سواری این متهم که دارای سوابق کیفری نیز است تعداد زیادی انواع پلاک های خودرو که احتمالا در سرقت ها از آن استفاده می کردند ، تعداد زیادی اسنادو مدارک و سندهای مجهول به همراه چک و سفته ، تعدادی زیادی کارت سوخت و انواع چمدان های بسته بندی شده کشف شد.

کریمی با اشاره به این مطلب که تاکنون 10 شاکی پرونده به کلانتری طرق مراجعه و پلیس از این سرقت ها رمزگشایی کرده است گفت: جستجوهای گسترده برای دستگیری پنج عضو فراری این باندادامه دارد.

وی از دامداران و چوپانانی که در بیابان های اطراف مشهد به این شیوه مورد سرقت احشام قرار گرفته اند خواست هر چه سریع‌تر برای پی گیری شکایت خود به کلانتری طرق مشهد مراجعه کنند.

راز کثیف یک خانه فساد در حاجی آباد برملا شد

در پی اعلام اخباری از سوی اهالی روستای حاجی‌آباد مبنی بر اینکه افرادی مشکوک به سردستگی شخصی به هویت «حبیب مست» یک خانه مسکونی را به محل فساد و تهیه و توزیع مشروبات‌الکلی تبدیل کرده‌‌اند، تحقیقات قضایی در‌این‌باره آغاز شد

در پی اعلام اخباری از سوی اهالی روستای حاجی‌آباد مبنی بر اینکه افرادی مشکوک به سردستگی شخصی به هویت «حبیب مست» یک خانه مسکونی سه‌طبقه را به محل فساد و تهیه و توزیع مواد‌افیونی و مشروبات‌الکلی تبدیل کرده‌‌اند، تحقیقات قضایی و پلیسی در‌این‌باره آغاز شد

در گزارش‌های مردمی آمده بود، ساکنان اصلی این خانه شرایطی را برای مصرف‌کنندگان مواد‌مخدر و مشروبات‌الکلی مهیا می‌کنند و در قبال دریافت پول مکان را در اختیار آنان قرار می‌دهند و علاوه‌بر‌این برخی از واحد‌های دیگر این ساختمان سه‌طبقه برای پارتی‌های مختلط شبانه و اعمال منافی‌عفت در اختیار افراد قرار داده می‌شود.

با اعلام این اخبار به پلیس گروهی از عوامل اطلاعاتی کلانتری کاظم‌آباد موضوع را با سرپرست دادسرای انقلاب مشهد درمیان گذاشتند و پس از کسب مجوز قضایی برای بررسی دقیق ماجرا وارد عمل شدند.

ضابطان قضایی برای صحت اخبار واصله محل مورد نظر را طی چند شبانه‌روز تحت کنترل نامحسوس قرار دادند که رفت‌و‌آمد شبانه افراد مشکوک در این ملک مسکونی مهر تأییدی بر این بررسی‌ها شد و نتیجه تکمیلی تحقیقات میدانی این پرونده در اختیار سرپرست دادسرای انقلاب مشهد قرار گرفت.

با روشن‌شدن ماجرا و صحت اخبار تحرکات مشکوک ساکنان این خانه مسکونی، دستور جلب متهمان صادر شد و مأموران کلانتری کاظم‌آباد وارد عمل شدند. از جایی که ساکنان این خانه فساد شبانه به آنجا مراجعه می‌کردند تحقیقات مأموران برای حصول نتیجه به‌کندی پیش می‌رفت تا اینکه سرانجام طعمه اصلی به همراه یکی از دوستانش پا به کمین مأموران گذاشت.

متهم اصلی با یک دستگاه موتور‌سیکلت و یکی از همدستانش با یک دستگاه پراید وارد خانه مورد نظر و از سوی دیگر مأموران نیز پس از هماهنگی با مقام قضایی وارد عمل شدند. متهمان که غافل‌گیر شده بودند، بدون هیچ مقاومتی خود را تسلیم قانون کردند. گروه بررسی‌کننده پرونده با زمین‌گیری متهمان طی دستور سرپرست دادسرای انقلاب مشهد محل مورد نظر را که ساختمانی سه‌طبقه در شش‌واحد مسکونی بود بازرسی کردند.

در میان بازرسی‌های مأموران از این ساختمان تعداد زیادی آلات و ادوات استعمال موادمخدر و مقادیری شیره‌تریاک، تریاک و ماری‌جوآنا کشف شد. همچنین از طبقه دوم این خانه فساد مقادیری مشروبات‌الکلی دست‌ساز کشف و ضمیمه پرونده متهمان شد.

بعد از انتقال دو‌متهم جلب شده به کلانتری کاظم‌آباد، تحقیقات پلیسی از این دو مرد ٢٧و ٣٠ساله آغاز شد که حبیب‌مست سردسته و گرداننده اصلی این خانه فساد در اظهاراتش ضمن بی‌گناه جلوه‌دادن خود مدعی شد: «‌طبقه دوم و سوم این خانه در اجاره چند نفر است و تاکنون هیچ اقدام مجرمانه‌ای در این ملک مسکونی انجام نشده است.»

این مرد جوان در ادامه اعترافاتش بیان کرد که مشروبات و مواد کشف شده به همدست دستگیر شده‌اش تعلق دارد. در‌حالی‌که حبیب اقدامات مجرمانه خود را کتمان می‌کرد نتیجه استعلام از سابقه کیفری وی به دست آمد و مشخص شد او چند سال پیش به دلیل حمل و نگهداری مشروبات‌الکلی دستگیر و به زندان افتاده است. دیگر متهم دستگیر شده نیز در اعترافاتش ضمن تکذیب ادعاهای حبیب بیان کرد او هیچ نقشی در این پرونده نداشته و آن شب برای دیدن دوستش به محل مراجعه کرده است. پرونده دو متهم دستگیر شده پس از تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا منتقل شد و بررسی‌های قضایی در‌این‌باره همچنان ادامه دارد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *