سخنگوی ستاد پیشگیری و کنرل کرونا مطرح کرد:

شنبه؛پیک شیوع کرونا در خراسان

مهلا اقبال

به گزارش صبح امروز ، نشست خبری ستاد پیشگیری و کنترل کرونا با حضور سخنگوی ستاد، عصر امروز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

حمیدرضا رحیمی گفت: اینکه وزیربهداشت گفته افرادی برای تست به درب خانه‌ها فرستاده‌ می‌شود بدان معنا نیست که بدون اطلاع‌رسانی به درب منازل مراجعه شود، بلکه بدان معناست که اکیپ‌های پایش سلامت ایجاد شوند تا در شرایط خاص و مواقع بحرانی آن هم با اطلاع‌رسانی قبلی این امر انجام ‌گیرد، اگر افرادی برای تست به درب منازل افراد مراجعه کردند هموطنان بلافاصله با شماره‌های 113 و 114 تماس بگیرند.

بیمارستان شریعتی تنها مرکز فعلی بستری بیماران کرونایی

رحیمی در خصوص تکمیل ضرفیت بیمارستان‌های شریعتی و طالقانی بیان کرد: اصلا چنین چیزی وجود ندارد و بیماران کرونایی تاکنون به بیمارستان طالقانی ارجاع داده نشده‌اند، بیمارستان شریعتی 300 تخت دارد که تاکنون 120 تخت آن پر شده است. در شرایط بحرانی و براساس حوزه جمعیتی ممکن است بیمارستان امام سجاد(ع) به بیماران کرونایی اختصاص ‌یابد، همچنین اگر لازم شود با خرید خدمت بیمارستان‌های خصوصی مشهد هم به‌کار گرفته می‌شود.

او در خصوص آمار هم اشاره کرد: تا ساعت 9 صبح امروز در مشهد 423 نفر مشکوک به سندروم حاد تنفسی هستند که 334 نفر تاکنون بستری و 65 ترخیصی و بهبود یافته، همچنین از شروع این بیماری یعنی 30 بهمن تا 13 اسفند 288  نفر بهبود یافته داشته‌ایم.

تماس با سامانه

رحیمی تصریح کرد: چهار هزار نفر روز گذشته و 3هزار نفر امروز با سامانه تلفنی ما در خصوص بیماری کرونا تماس داشته‌اند.

او در افزود: تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به بهداری‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی داده شده و درصورت مشاهده بیماری افراد به بیمارستان‌های 550 و ثامن‌الائمه ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ گروه بسیج جامعه پزشکی این استان آماده هستند و از ٣٠٠ تخت درمانی بیمارستان شریعتی نیز تاکنون ١٢٠ تخت پر شده و هیچ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در بیمارستان طالقانی بستری نشده است.

رحیمی بیان کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به پایگاه http://hcamp.mums.ac.ir/inde دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی در خصوص ویروس کرونا را دریافت کنند.

پیک کرونا در خراسان با یک هفته تاخیر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استان خراسان رضوی از نظر شیوع و انتقال ویروس کرونا یک هفته نسبت به میانگین کشوری تاخیر داشته است لذا پیک شیوع این بیماری در استان از روز شنبه هفته آینده شروع می‌شود.

دکتر حمیدرضا رحیمی روز سه شنبه در جلسه قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی با موضوع بررسی راهکارهای اطلاع رسانی پیشگیری از ویروس کرونا که با حضور مدیران و مسوولان رسانه‌های تصویری و مکتوب استان در محل روزنامه خراسان برگزار شد افزود: طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون آزمایش ۲۵ نفر در استان خراسان رضوی به لحاظ ابتلا به کرونا مثبت شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر مبتلایان در خراسان رضوی از سفر مسافران مناطق آلوده به این استان و یا سفر آنان به استانهای درگیر مبتلا شده‌اند لذا در شرایط کنونی مشهد جای امنی برای سفر نیست و مردم کشورمان مشهد را مقصد سفرهای نوروزی خود قرار ندهند.

پیش بینی 3 مدل برای ماندگاری ویروس کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ماندگاری انتشار ویروس کرونا در کشورمان در سه مدل مطرح شده است و شیوع آن بسته به رفتار ویروس همزمان با گرم شدن هوا دارد.

رحیمی افزود: ویروس کرونا در خوشبیانه‌ترین حالت تا ۱۵ فروردین ماه سال جدید در کشور شیوع دارد و در حالت نیمه خوشبینانه تا آخر اردیبهشت ماه و در حالت بدبینانه تا آخر خردادماه سال آینده ماندگار خواهد بود که احتمال وقوع مدل دوم بیشتر است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *