امید فرش‌آرا به حضور در پلی‌آف ۹۷

رقابت‌های لیگ‌برتر فوتسال کشور در فصل ۹۷ با میزبانی مشهد آغاز ‌شد.

به گزارش ایسنا، لیگ برتر فوتسال پس از استراحتی طولانی‌مدت از عصر امروز، با رقابت دو تیم فرش‌آرا مشهد و شهروند ساری در سالن شهید بهشتی استارت ‌خورد.

لیگ برتر سال ۹۷ با حضور 14 تیم برگزار می شود و طبق گفته مسئولین سازمان لیگ در پایان لیگ، هشت تیم نخست به مرحله پلی‌آف راه پیدا خواهندکرد.

نکته مهم اینکه علاقه‌مندان به فوتسال امیدوارند برخلاف سال‌های گذشته، در فصل ۹۷ تمام تیم‌ها تا پایان لیگ با قدرت به کار خود ادامه دهند و دیگر شاهد انصراف یا کم‌کاری تیمی از میانه‌های این فصل نباشیم.

تیم فوتسال فرش‌آ‌را همانند سال‌های گذشته نماینده استان خراسان رضوی در لیگ برتر فوتسال خواهدبود، این تیم امیدوار است که در این فصل شرایط متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کند.

فرش‌آرا در سال گذشته با سرمربی‌گری محسن خبیری توانست در 26 بازی 38 امتیاز کسب کند و در پایان لیگ در رتبه 6 جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار بگیرد.

این جایگاه در حالی رقم خورد که انتظارات از این تیم بالا بود، ولی با این حال نسبت به سال گذشته توانستد در جدول رده‌بندی، پیشرفتی دو پله‌ای داشته‌باشند. نگاهی به رتبه فرش‌آرا در سال‌های گذشته نشان می‌دهد نباید از این تیم توقع ویژه‌ای داشت و عموما این تیم به رتبه‌ای میانه جدولی بسنده می‌کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا با حسن‌زاده ممکن است طلسم بشکند و رتبه فرش‌آرا بهتر شود؟

تغییر و تحولات اساسی در فرش‌آرا

مسئولین باشگاه فرش‌آرا هدایت این تیم را به محسن حسن‌زاده سپرده‌اند و امیدوارند جایگاه بهتری در لیگ برتر کسب کنند.

محسن حسن‌زاده سرمربی جدید باشگاه فرش‌آرا در باشگاه‌های صبای قم، ماهان تندیس قم، ملی حفاری اهواز و شهرداری ساوه سابقه حضور در لیگ برتر فوتسال را به عنوان سرمربی دارد، این مربی سابقه کار در فرش‌آرا به عنوان دستیار مجید مرتضایی را هم در کارنامه دارد و باید منتظر باشیم تا ببینیم این تجربه به کار حسن‌زاده خواهدآمد یا نه؟

هدف باشگاه، حضور در پلی‌آف

با توجه به تغییراتی که در سیستم برگزاری مسابقات در فصل ۹۷ رخ داده، هشت تیم نخست جدول به مرحله پلی‌آف راه پیدا خواهند کرد و طبق گفته محسن حسن‌‌زاده هدف این باشگاه حضور در مرحله پلی‌آف خواهدبود. اتفاقی که البته خیلی هم دور از دسترس نیست و با توجه به سابقه نماینده خراسان طبیعتا به آن دست خواهندیافت.

ورودی‌ها و خروجی‌ها

مسعود محمدی، میثم اینالو، بهنام فعال، صابر خوش‌نام و علی رستمی بازیکنان جدید این تیم برای لیگ ۹۷ هستند، اما بازیکنان باتجربه زیادی سال گذشته در ترکیب تیم فرش‌آرا حضور داشتند که بیشتر این بازیکنان در این فصل در این تیم حضور ندارند.

ناصر عجم، حسین عظیمی، مصظفی طیبی، علی رحیمی و…. از بازیکنان سرشناس این تیم بودند که در این فصل در لیست تیم فرش‌آرا حضور ندارند.

قدرتِ فرش‌آرا در عراق

بی‌شک یک از بازیکنان با کیفیت چند سال اخیر فوتسال خراسان قدرت بهادری، بازیکن ملی‌پوش فرش‌آرا بوده‌است، این بازیکن سال گذشته برای حضور در لیگ عراق به صورت قرضی در تیم نفت این ‌کشور رفت و پس از قهرمانی در لیگ عراق و نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در تیم فرش‌آرا حضور پیدا کرد.

هرچند از نظر مالی این نقل و انتقال برای قدرت بهادری آورده خوبی داشت اما برخی از منتقدان می‌گویند بازی بددن وقفه و استراحت قدرت در لیگ‌های مختلف سبب شد تا وی نتواند در برهه ای از لیگ برتر، آمادگی خود را حفظ کند.

دوری از ترکیب فرش‌آرا به دلیل مصدومیت باعث شد چپ پای برجسته فوتسال خراسان، در لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا جایی نداشته‌باشد و بعد از چند سال حضور در ترکیب تیم ملی نتواند طعم قهرمانی در آسیا را در سال گذشته بچشد.

قدرت بهادری این فصل هم به همراه توکلی راهی عراق شده و قطعا در چند هفته نخست نمی‌تواند فرش‌آرا را همراهی کند.

ديدار دو تيم فرش‌آرا مشهد و شهروند ساري در حالي از ساعت ١٨ آغاز شد كه تماشاگران كمي از اين ديدار استقبال كردند. حدود 200 نفر دیدار افتتاحیه لیگ برتر فوتسال در سال ۹۷ را از نزديك تماشا مي‌کنند.

غلامعلي مرتضايي مديرعامل باشگاه فرش‌‌آرا به همراه ابوالفضل كريميان، سرپرست تيم ملي اميد کشورمان، احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد، محمد مهدي برادران، رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوي اين بازي را از نزدیک تماشا می‌کنند.

تركيب فرش‌آرا نسبت به سال گذشته با تغييرات زيادي روبه‌رو شده و تنها سه بازيكن فصل گذشته در ليست اين تيم قرار دارند.

شهرام شريف‌زاده بازيكن سابق تيم فرش‌آرا كه در این فصل از رقابت‌ها در تيم شهروند ساري حضور‌ دارد با استقبال هواداران مشهدي روبه‌رو شد، این بازیکن در ابتدای بازی با حضور در جایگاه به سمت غلامعلي مرتضايي رفت و با مديرعامل باشگاه فرش‌آرا خوش و بش کرد.

رحمان ساراني پس از يك فصل دوري از رقابت‌ها به واسطه مصدومیت، به عنوان كاپيتان تيم فرش‌آرا در اين بازي به ميدان رفت.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *