کرونا به اهداکنندگان خون منتقل نمی‌شود

عاطفه خوافیان

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مراکز انتقال خون به دلیل رعایت اصول بهداشتی و عدم تجمع افراد، آلوده به ویروس کرونا نیستند.

به نقل از خانه ملت، بهروز بنیادی در پی انتشار خبری از سوی دبیر انجمن تالاسمی ایران مبنی بر هراس از کرونا در شرایطی که بیماران تالاسمی به خون نیاز دارند نباید مانع از اهدای خون شود، گفت: آنچه مسلم است مراکز انتقال خون محلی برای تجمع افراد نیست، چرا که تنها تعداد محدودی برای اهدای خون به آنها مراجعه می‌کنند، بنابراین حضور در این مراکز امر نگران‌کننده‌ای نیست.

افراد دارای علائم سرماخوردگی از اهدای خون بپرهیزند

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی، در توصیه به افرادی که قصد اهدای خون دارند، ادامه داد: نکته‌ای که افراد باید به آن توجه کنند، این است که چنانچه دارای علائم کرونا اعم از سرفه، تب و مشکلات تنفسی هستند نباید برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: مراکز انتقال خون آلوده نیستند، چرا که تنها افرادی که از سلامت کافی برخوردار هستند به آنها مراجعه می‌کنند، ضمن اینکه تمام نکات بهداشتی لازم که در سایر مراکز درمانی مورد توجه قرار می‌گیرد در این مراکز نیز به طور جدی رعایت می‌شود.

رفع اضطراب ایجاد شده در جامعه در پی شیوع کرونا در گروی اطلاع‌رسانی دقیق است

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: اضطرابی که به دنبال شیوع بیماری کورنا در جامعه ایجاد شده امری طبیعی است که تمام بخش‌ها را تحت تاثیر قرار داده است و مراکز انتقال خون نیز از این امر مستثنی نیستند، اما می‌توان با اطلاع‌رسانی دقیق، نگرانی ایجاد شده برای مردم را برطرف کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد بخشی از اظهارنظر دبیر انجمن تالاسمی ایران مبنی بر اینکه بیماران تالاسمی هر ساله در ایام نوروز با کمبود اهدای خون رو به رو بودند که امسال نگرانی مردم از بیماری کرونا، این مشکل را دوچندان کرده است، تاکید کرد: البته مراکز انتقال خون به اندازه‌ای خون ذخیره کرده‌اند که کاهش میزان خون در مدت زمان دو یا سه هفته مشکلی را برای بیماران تالاسمی ایجاد نکند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *