قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد اعلام کرد:

شهر در تکاپوی نوروز ۹۹

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد از آماده سازی شهر و اجرای برنامه های استقبال از بهار ۹۹ خبر داد.
به گزارش صبح امروز، مهدی یعقوبی در خصوص برنامه های استقبال از بهار 99 اظهار داشت: در راستای گل آرایی شهر برای استقبال از بهار، ۱۴ میلیون بوته گل برای تامین و توزیع گلکاری ها در نقاط مختلف شهر کاشته می شود.
وی افزود: امسال از المان های تعاملی بیشتری نسبت به سال گذشته استفاده شده است تا با مشارکت دادن شهروندان حس شادی و نشاط را در میان آنها بیشتر کنیم.

گلکاری سطح شهر

یعقوبی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در زمینه گلکاری ها گفت: 290 طرح گل کاری در میادین سطح شهر، تامین و جانمایی می شود همچنین رنگ آمیزی و کاشت 10 هزار فلاورباکس ، اجرای30 طرح ویژه گلکاری در میادین شاخص سطح شهر (میدان شریعتی، راهنمایی، تختی، چهارراه کلاهدوز، جانباز، فردوسی، توحید، راه آهن، فجر، امت، مفتح، 17 شهریور، گوهرشاد، غدیر، فرودگاه، امام خمینی، بسیج، انقلاب، ده دی، سعدی، جمهوری، هاشمیه، قائم، فرش گل های میدان قائم، استقلال، بولوار آزادی، میدان مجیدیه، لچکی های اطراف میدان مجیدیه، بیت المقدس و طبرسی، برگزاری 24 جشنواره شامل اجرای ابنیه، نصب و کاشت المان ها در سطح شهر را در دستور کار داریم که بنا به برنامه ریزی های انجام شده تا ۲۵ اسفند ماه به پایان می رسد.

865 المان گل قدیمی و 164 المان گل جدید

معاون شهردار مشهد به طراحی، ساخت، بازسازی، تعمیر، رنگ آمیزی و نصب و کاشت 865 المان گل قدیمی و 164 المان گل جدید، برگزاری جشنواره گل های پیازی در پارک ملت، کوهسنگی و… ( کاشت پیاز لاله ، نرگس و سنبل ) به مساحت 4.500 متر مربع اشاره کرد و گفت: ۱۰ گل نوشته مناسبتی برای مبعث حضرت رسول طراحی و اجرا خواهد شد.
وی افزود: 12 مورد پرفورمنس ( سیلورمن و گلدمن ) در جشنواره های بهاری از ۲۹ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین اجرا می شود.
یعقوبی تصریح کرد: با ۳۳ اثر برگزیده، ۲۰۰۰۰ متر مربع دیوارنگاری در سطح شهر انجام و طرح پویش رنگ ها (مشارکت شهروندان در رنگ آمیزی معابر ) در مناطق 13 گانه به مساحت 12000 متر مربع اجرا خواهد شد.

51600 مورد رنگ آمیزی مبلمان پارکی
قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد اذعان کرد:۵۱۶۰۰ مورد رنگ آمیزی مبلمان پارکی روشنایی،۱۲۸۷۰ سطل زباله، ۱۸۰۸۰ مورد نیمکت ،۱۰۹۰۰ لوازم بازی و ۳۵۴۰ لوازم بدنسازی در استقبال از بهار ۹۹ انجام می شود.
وی به تامین 220 تن رنگ و تحویل آن به مناطق تا اول اسفند ماه اشاره کرد و گفت: 2.000.000 متر طول از جداول سطح شهر رنگ آمیزی می شود و همچنین ۱۴۰۰۰۰ متر طول از گاردریل ها در معابر اصلی و 160.000متر طول هندریل ها در پل ها و معابر اصلی ، 183 کیوسک مطبوعات در مناطق 13 گانه رنگ امیزی خواهد شد.
قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد گفت: مبادی ورودی شهر از جمله 5 محور قوچان، نیشابور، سرخس، کلات و فریمان تا فاصله 10 کیلومتر خارج از محدوده خدمات شهری تا ۲۸ اسفند ماه پاکسازی خواهد شد.
وی به رفع نقص آذین بندی ها به ویژه در معابر منتهی به حرم مطهر اشاره کرد و گفت: ساب زنی آبنماهای محیطی، میدانی و پارکی به تعداد 323 مورد، رفع نقص و رنگ آمیزی 3000 عدد از گاری های حمل پسماند، رفع نقص 260 مورد آبسردکن ها و آبخوری های موجود در بوستان ها، افزایش 4 اکیپ بازدید و نظارت مستمر بر کنترل آلاینده های زیست محیطی از مراکز آلاینده ثابت شهری و آلاینده های زیست محیطی که از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین با افزایش ساعت از ساعت 19 الی 6 صبح گشت زنی خواهند کرد ، از دیگر اقدامات می باشد.

رنگ آمیزی 80 هزار متر طول مسیر دوچرخه و ایستگاه تاکسی
یعقوبی به رنگ آمیزی پل های عابر پیاده به تعداد 28 عدد اشاره کرد و افزود: مسیرهای دوچرخه، ایستگاه های تاکسی و حمل بار به طول 80 هزار متر طول رنگ آمیزی خواهد شد.
معاون شهردار مشهد از استفاده از ظرفیت تاکسی های ون در ساعات پایانی شب درشریان های اصلی شهر (در قالب تاکسی شب یا ون شب) بعد از اتمام ساعت کار قطار شهری تا ۱۵ فروردین خبر داد و گفت: طبق پیش بینی های انجام شده محل دپوی تاکسی ها در خروجی مسیرهای منتهی به حرم مطهر برای تخلیه مسافر در زمان اتمام مراسمات در روز اول فروردین( میدان شهید گمنام- میدان شهدا- خیابان مدرس- میدان بسیج- پنجراه )، فضای لازم برای محل دپوی ناوگان در زیر گذر حرم مطهر 7 ساعت قبل از سال تحویل و یک ساعت بعد از اتمام سخنرانی مقام معظم رهبری و اطلاع رسانی جهت استفاده زائرین از خدمات تاکسی های مجهز به صندلی معلولین به تعداد حداقل 50 دستگاه فعال در شبکه بیسیم 133 در دستور کار قرار گرفته شده است.

حذف دلالان از پایانه مسافربری امام رضا (ع)
وی به ایجاد 10 کانتر فروش بلیت در پایانه مسافربری امام رضا(ع)، ایزوله کرددن ۴ سالن جایگاه های استقرار مسافرین، نصب گیت های هوشمند کنترل تردد مسافرین اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش رضایتمندی زائران با هدف حذف دلالان و خرید اینترنتی بلیت به صورت آنلاین گیت های هوشمند در پایانه های مسافربری نصب خواهد شد همچنین پروژه انتقال فروش بلیت به هسته مرکزی، ویژه مسافرینی که امکان تهیه فروش اینترنتی نداشته اند، امکان پذیر شده است و مسافران می توانند یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس نسبت به تهیه بلیت اقدام نمایند.
وی به افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی خودرو ازادی، بهمن، حافظ، رباط طرق، شهید مفتح به مدت 4 ساعت از ۱۷ اسفند لغایت ۲۹ از ساعت” 16 الی 20 ” اشاره کرد و اظهار داشت :طبق شیفت بندی انجام شده ، مراکز معاینه فنی در روزهای 2 ،3 ،4 ،8 و 15 فروردین از ساعت 9 الی 14 فعال است.
معاون شهردار مشهد گفت: در پایانه های مسافربری از 28 اسفند ماه ایستگاه شارژ سریع و کند خودروهای برقی احداث و راه اندازی شده است.
یعقوبی با اشاره به استقرار 100 دستگاه تاکسی ون در اطراف حرم مطهر از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین گفت: 500 دستگاه تاکسی زائر در مبادی ورودی و خیابان های اطراف حرم مطهر راه انداری می شود.
وی افزود: در راستای نظارت بر نرخ های مصوب تاکسی ها، گشت های مشترک روزانه با سازمان صنعت و معدن و تجارت به صورت “روزانه یک دستگاه “پیش بینی شده است.
وی با اشاره به پیش بینی های انجام شده در حوزه اتوبوسرانی گفت: برای 120 دستگاه اتوبوس طراحی نمای بیرونی انجام شده است همچنین افزایش 30 دقیقه ساعت کار خطوط با استفاده از سرویس های فوق العاده به منظور تسهیل تردد مسافرین برای خریدهای نوروزی شهروندان و زائرین، افزایش خط یک تندرو با 15 دستگاه اتوبوس در حدفاصل پایانه امام رضا علیه السلام تا میدان بیت المقدس در ساعات قبل و بعد از نمازهای یومیه، افزایش خط سه تندرو با 15 دستگاه در حد فاصل حرم مطهر تا میدان شهدا و میدان فردوسی از از ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین، استقرار اتوبوس ها در پایانه های آزادی، مصلی، مفتح، انقلاب و فردوسی ویژه بهشت رضا علیه السلام تا ۴ فروردین از دیگر اقدماتی است که جهت رفاه حال زائرین در دستور کار قرار گرفته شده است.
یعقوبی درخصوص برنامه های حوزه فرهنگی و گردشگری عنوان کرد: راه اندازی تلفن گردشگری 3135 ، دبیرخانه تخصصی توس، راهنمای زائر ، برگزاری سومین جشنواره «خیابان غذا» برای 250 هزار نفر و برگزاری جشنواره هفت چین نوروز در مناطق 13 گانه از اقدامات برنامه ریزی شده در ایام نوروز است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: برگزاری جشنواره بادبادک های ایرانی در بوستان خورشید و جلو خان آرامگاه فردوسی، برپایی ۵۰ اجرا گذرهنر تئاتر در ایستگاه های خط 1 و 2 قطار شهری، برپایی گذرهنر سرودهای ملی و مذهبی در ایستگاه های خط 1 و 2 با ۱۰۰ اجرا از دیگر برنانه در این ایام است.
وی افزود: جشنواره های تفریحی و ورزشی از جمله( برپایی ایستگاه های تفریحی و ورزشی در بوستان های منتخب با موضوعاتی نظیر دومینو ، بازی های کودکانه ، دارت چسبی ، فوتبال دستی و….. ) از ۲۸ اسفند لغایت ۱۳ فروردین ماه در بوستان های مناطق ۱۳ گانه اجرا خواهد شد.
8 دستگاه اتوبوس شادمانه

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد گفت: 8 دستگاه اتوبوس شادمانه از ۲۰ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین به جهت ایجاد فضای عیدانه و شاد بر روی بدنه و اجرای برنامه ویژه در داخل اتوبوس و تردد در اماکن گردشگری ایجاد می شود‌.

افزایش ساعت بهره برداری مترو در شب سال تخویل
وی درخصوص برنامه های پیش بینی شده برای لحظه تحویل سال گفت: از جمله اقدامات پیش بینی شده می توان به افزایش ساعت بهره برداری در شب سال تحویل در خط 1 و 2 به مدت یک ساعت، افزایش ساعت بهره برداری در روز سال تحویل در خط 1 و 2 به مدت 2 ساعت، کاهش هدوی در شب و لحظات سال تحویل به مدت 4 دقیقه در خط یک، افزایش تعداد سرویس دهی ویژه تحویل سال نو با 350 دستگاه اتوبوس در خطوط منتهی به حرم مطهر همایش سخنرانی مقام معظم رهبری، کاهش فاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه ها برای پوشش سرویس دهی زمان سخنرانی مقام معظم رهبری در خط یک به مدت 4 دقیقه و در خط 2 به مدت 2 دقیقه و افزایش سرویس دهی ویژه سخنرانی مقام معظم رهبری با ۲۵۰ دستگاه اتوبوس اشاره کرد.
وی افزود: افزایش ساعت 41 ایستگاه ثابت مبادله پسماند خشک از ساعت 7 لغایت 19 از ۲۰ اسفند لغایت ۲۹اسفند ماه ، عرضه میوه نوروزی و اجرای طرح تنظیم بازار دولت در 23 بازار و فروشگاه منتخب در اواخر اسفند، تامین جانمایی و نصب 79 چشمه سرویس بهداشتی سیار جدید، تامین 58 دوش سیار با اولویت ایستگاه های استقبال از زائر از یکم لغایت ۲۵ اسفند ماه از دیگر اقدامات مدیریت شهری برای تجربه نوروزی متفاوت تر از همیشه است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *