نیم نگاهی به وضعیت تیم اشتاد سازه خراسان رضوی؛

دورخیز نماینده استان برای فتح سکوهای لیگ برتر هندبال بانوان

مجید خروشی

تیم هندبال اشتاد سازه نماینده هندبال بانوان خراسان رضوی از آبان ماه سال جاری در مسابقات لیگ برتر کشور حضور پیدا خواهد کرد. این تیم بیش از 3ماه است که تمرینات منظم و خوبی را پشت سر گذاشته و با جذب و به خدمت گرفتن بازیکنان مطرح و ملی پوش به دنبال صید رده های بالای جدول لیگ برتر است. در همین رابطه با 3 بازیکن مطرح و ملی پوش این تیم به گفت و گو نشستیم که در ادامه صحبت های جالب آن ها را می خوانید.

بانوان چراغ هندبال استان را روشن می‌کنند

نعیمه خاوریان بازیکن مطرح مشهدی تیم هندبال اشتاد سازه نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر که یکی از باسابقه ترین هندبالیست های تاریخ هندبال بانوان استان است نیز گفت: امسال مصمم هستیم با قدرت چراغ کم سوی هندبال استان را روشن کنیم، چراکه تیم اشتاد سازه برخلاف سال گذشته از انسجام تیمی و حمایت مالی خوبی برخوردار و در شرایط ایده آلی قرار دارد.

خاوریان یادآور شد: امسال آخرین سالی است که به عنوان بازیکن در این تیم حضور خواهم داشت و از دنیای بازی خداحافظی می کنم و جای خودر ا به جوانان جویای نام خواهم داد. البته با توجه به داشتن کارت داوری درجه 2 به دنبال کسی مدارک بالاتر خواهم بود و به به جمع داوران خواهم پیوست.

وی در باره توجه مسئولان استانی به ورزش بانوان می گوید: امیدواریم با توجه به این  که ورزش بانوان هم پای آقایان در جهت رشد و بالندگی و کسب افتخار ورزش قهرمانی در خراسان رضوی  روزهای خوبی را پشت سر می گذارد و افتخارات زیادی را برای استان کسب کرده نیز مورد توجه قرار دهند، زیرا رشته های ورزشی بانوان به دلیل برخی محدودیت ها خیلی کم دیده می شوند و مورد بی مهری قرار می گیرند.

کسب سکو دور از دسترس نیست

هانیه لک بازیکن تهرانی و دروازه بان تیم اشتاد سازه و یکی از ملی پوشانی که در مسابقات آسیایی حضور داشته و دارای تجربه خوبی است، درباره شناخت خود ازاین تیم اظهار کرد: سال گذشته در مقابل این بازیکنان بازی کردم و به نظرم تیم  هندبال بانوان خراسان رضوی از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: بیش از 16سال است که درهندبال کشور حضور دارم و در تیم های لیگ برتر تهران و سپاهان بازی کردم و امسال ترجیح دادم در تیم اشتاد سازه بازی کنم و خیلی خوشحالم از این که انتخاب خوبی انجام دادم، چراکه این تیم با ترکیب جوان و باتجربه های ملی پوشان برای کسب سکو و سهمیه آسیایی تلاش خواهد کرد.

لک درباره سطح مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان گفت: سال گذشته تیم شهید چمران لارستان با مجموعه ای کامل از ملی پوشان توانست به مقام قهرمانی دست یابد اما امسال کیفیت مسابقات تغییر پیدا کرده و بازیکنان حرفه ای در میان تیم ها تقسیم شده اند بنابر این جذابیت بازی ها و همچنین پیش بینی برای کسب رتبه های برتر مشکل خواهد بود.

وی از مسئولان و مدیران شهری استان درخواست کرد که به ورزش بانوان توجه بیشتری کنند و این بازیکنان را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند چراکه بانوان در کسب مدال های رنگین در ورزش قهرمانی کمتر از آقایان نخواهند بود. او ادامه داد: مشکل اصلی این است که بانوان در ورزش کمتر دیده می شوند و حامیان مالی کمتر به سراغ تیم های بانوان می آیند و دور از انتظار هم نیست چراکه حامیان مالی نیاز به تبلیغات دارند و ورزش بانوان با توجه به شرایط ویژه تبلیغاتی که دارد نمی تواند انتظارات حامیان مالی را تامین کند.

بازیکن تیم هندبال اشتادسازه خاطرنشان کرد: استفاده از بیلبوردهای شهری برای معرفی تیم های بانوان در ورزش می تواند تاثیر مثبتی بر ترویج فرهنگ ورزش همگانی و قهرمانی درخراسان رضوی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اولین دیدار تیمش 3آبان ماه مقابل تیم ذوب آهن در اصفهان است، افزود: رقابت با تیم ذوب آهن که از حمایت تماشاچیان خود بهره می برد نیز بسیار سخت است و امیدوار به کسب حداکثر امتیاز در این مسابقه هستیم. از هواداران خونگرم مشهدی درخواست می کنم که باحضور در دیدارهای خانگی تیم ما را در لیگ برتر حمایت کنند.

تمرینات خوب و منظمی را پشت سر گذاشتیم

در ادامه ملیحه یغمایی پور دیگر بازیکن این تیم عنوان کرد: امسال تیم اشتادسازه را بر روی سکوی هندبال کشور خواهید دید، چراکه امسال برخلاف سال گذشته که 20 روز به مسابقات لیگ برتر تیم بسته شد تیم اشتاد سازه بیش از 3ماه است تمرینات منظم و خوبی را با حضور بیش از 8 ملی پوش به همراه بازیکنان مستعد و جوان بومی آغاز کرده و ترکیب ایده آل و خوبی را تشکیل داده و هدفمان کسب سکو در لیگ برتر است.

وی تصریح کرد: تیم ما نیاز به حمایت معنوی و مدیران ارشد استان دارد. بیش از 3ماه است که تمرین های بدنسازی، تاکتیکی و فنی را پشت سر گذاشته ایم اما هنوز مسئولان بانوان استان سراغی از ما نگرفته اند که امیدوارم روند حمایتی مسئولان تغییر کند و به ورزش بانوان توجه بیشتری شود.

بازیکن تیم هندبال اشتادسازه افزود: امسال حضور ملی پوشان در تیم و رقابت آن ها برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی شرایط جالبی را رقم زده است و بازیکنان با قدرت و رقابتی فشرده عملکرد مناسبی را ارائه می کنند به گونه ای که به نظرم سرمربی تیم برای انتخاب ترکیب اصلی تیم با مشکل روبرو شود چرا که هر بازیکن تیم قادر است در 3پست کار کند و عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *