کمبودهایی که مدال‌آوران احساس می‌کنند

بودجه؛ حلقه گمشده ورزش شهرستان‌ها

خراسان رضوی معمولا در مسابقات در سکوی نخست تا سوم بوده و مقام‌های بسیاری کسب کرده اما هنوز مشکل بودجه در این استان برطرف نشده است.

خراسان رضوی بیش از گذشته به هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران خود اهمیت می‌دهد و آنها را مورد حمایت خود قرار داده است، با این وجود هنوز در برخی موارد ورزشکاران کمبودهایی را حس می‌کنند. در این میان، شهرستان‌های خراسان رضوی نیز در سال‌های گذشته پیشرفت‌های محسوسی داشته‌اند.

بخش زیادی از مدال‌آوران رشته‌های ورزشی در استان خراسان رضوی این روزها از گوشه و کنار بعضا شهرستان‌های محروم این استان خود را در رده ملی و حتی بین‌المللی معرفی کرده‌اند.

ورزش شهرستان‌های خراسان رضوی اما دارای کمبودهای خاص خود است که همت بیشتر مسئولان و البته نوعی نگاه تمرکرزدایی را می‌طلبد.

دغدغه جوانان

مجید رضایی رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه در این زمینه اظهار داشت:  اداره‌کل ورزش و جوانان در تربت حیدریه برنامه‌های بسیاری را اجرا می‌کند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به افزایش فعالیت سمن‌ها اشاره کرد، در راستای اجرا شدن این طرح هدف‌های خوبی را معین کردیم.

وی بیان کرد: اشتغال و کارآفرینی یکی از دغدغه جوانان بوده که در این طرح می‌توان این زمینه را تقویت کرد، به عبارتی توسط فعالیت سمن‌ها جوانان به حوزه کارآفرینی ورود پیدا می‌کنند، این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تقویت جوانان در این زمینه باشیم.

رضایی بیان کرد: سایر ارگان‌ها نیز باید در ارتباط با طرح سمن‌ها به یاری ما بیایند و به ورزشکاران برای ورود به حوزه تصمیم‌سازی در راستای اشتغال‌زایی آنها کمک رسانند تا جوانان نیز بتوانند آینده‌ای موفق داشته باشند، ستاد سازماندهی امور جوانان از ارگان‌هایی است که می‌تواند به ما کمک رساند.

رئیس اداره کل ورزش و جوانان تربت حیدریه خاطرنشان کرد: جوانان در صورت هدایت و راهنمایی متولیان می‌توانند در حوزه‌های مختلفی نقش‌آفرینی کنند، به‌زودی خانه جوان در تربت حیدریه راه‌اندازی می‌شود تا حوزه اشتغال و کارآفرینی در جوانان بیشتر تقویت شود، خانه جوان می‌تواند در بهبود وضعیت اشتغال ورزشکاران تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

وی بیان کرد: شهرستان تربت حیدریه با وجود دارا بودن ظرفیت مناسب برای ورزش، دچار مشکلاتی مانند کمبود امکانات بوده که این چالش‌ها وضعیت را برای فعالیت ورزشکاران سخت‌تر می‌کند، در حال حاضر زیرساخت و امکانات مناسب در این شهرستان نداریم، باید مسئولان از ورزشکاران حمایت کنند تا ورزشکاران نیز بهتر از وضعیت کنونی عمل کنند.

رضایی گفت: بخش خصوصی باید پای کار بیاید و ورزشکاران را همراهی کند، در این صورت ورزشکاران می‌توانند در سطوح مختلف اعم از کشوری، آسیایی و جهانی حضور خود را با کسب مدال‌های مختلف اعلام کنند، وجود امکانات و زیرساخت مطلوب در استان می‌تواند به ورزشکاران برای کسب افتخارات مؤثر باشد.

بحران بزرگ

رضا شهنازی رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل‌آباد نیز در ادامه اظهار داشت: فعالیت بسیاری در شهرستان خلیل‌آباد انجام می‌شود اما در حال حاضر این شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد، با بحران بزرگی روبه‌رو هستیم و با توجه به کمبود منابع مالی فعالیت چندانی در آینده شاهد نخواهیم بود.

وی ادامه داد: 15  هیئت ورزشی از 20 هیئت موجود در خلیل‌آباد فعال و سایر آنها نیمه‌فعال هستند، در این هیئت‌ها حدود هزار ورزشکار فعالیت دارند و در مسابقات مختلف حاضرند، زیرساخت مطلوبی در این شهرستان وجود ندارد و فعالیت‌ها کفاف حضور ورزشکاران در میادین بزرگ ورزشی را نمی‌دهد.

شهنازی بیان کرد: اتفاقات خوبی در خلیل‌آباد رخ می‌دهد که از آن می‌توان به احداث زمین چمن روستایی در روستای سعدالدین اشاره کرد، دومین سالن ورزشی روستای جابوز نیز به‌زودی  احداث می‌شود، علاوه بر موارد مذکور، تنها سالن استاندارد سکودار در روستای محمدآباد توسط متولیان ورزش ساخته و راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال تنها 70 میلیون تومان اعتبار برای ورزشگاه شهید علوی‌نژاد در نظر گرفته شده است، همچنین حدود 500 میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های جاری در نظر گرفته شده اما هنوز تخصیص نیافته و تا زمان تخصیص آن نمی‌توان اقدامی کرد، در حال حاضر سه سالن ورزشی توپی، یک سالن غیرتوپی، یک زمین چمن، دو باشگاه دارای مجوز و چهار باشگاه در خلیل آباد فعال هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل‌آباد عنوان کرد: باید بودجه‌ای به هیئت‌های ورزشی خلیل‌آباد تعلق گیرد که آنها بتوانند موانع موجود در مسیر خود را از بین برده و وضعیت خود را ارتقاء دهند، در حال حاضر 30 برنامه مختلف فرهنگی ورزشی در این شهرستان در هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *