بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور از پارک علمی و فناوری استان مطرح شد:

سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر سبب توسعه استارتاپ‌ها

سیده ریحانه موسوی

 معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان روز دوشنبه به منظور شرکت در نشست ملی فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان خراسان رضوی به مشهد سفر کرد.

سورنا ستاری درچارچوب این سفر یک روزه ضمن دیدار با تولیت آستان قدس رضوی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی توس و مرکز رشد فرهنگی وابسته به پارک فناوری خراسان دیدن می‌کند.

وی همچنین تعدادی از طرح های حوزه خدمات شهری مشهد و داروهای حوزه دامی شرکت نفت فریمان را افتتاح و رونمایی می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از پارک علمی و فناوری مشهد در خصوص جلسه خود با تولیت آستان قدس گفت: توافقات خوبی با آستان قدس انجام شد ، و آستان قدس یکی از پایگاه‌های حرکتی ما در استان خراسان رضوی در حوزه اقتصاد دانش بنیان محسوب می شود و حرکت جدیدی که از دوره قبل و درزمان آقای رئیسی در حوزه شرکت های دانش بنیان آغاز شد بسیار مغتنم است.

وجود۳۰۰شرکت دانش بنیان

به گزارش صبح امروز سورنا ستاری افزود: خوشبختانه همکاران بسیار خوبی در استان خراسان رضوی وجود دارند که حوزه اقتصاد دانش بنیان را به خوبی می شناسند حدود ۳۰۰شرکت دانش بنیان وجود دارد و همین طور مسؤلینی که این حوزه را به خوبی می شناسند مانند شهردار مشهدکه خوشبختانه  کارخانه نو آوری که تا انتهای سال به بهره برداری می‌رسد قطعا یک نو‌آوری بزرگ برای تمام شهرهای کشور خواهد بود ،و همین حرکت شهر مشهد به سمت تبدیل شدن به یک شهر هوشمند ، فن آور و نوآور و استفاده از جوانان برای اداره شهربسیار موثر است.

ارائه ۱۵۰ خدمت به شرکت های دانش بنیان

وی  اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان بسیار فعال هستند و ما قول می دهیم تا مشکلات آنان را پیگیری کنیم ، ودر همین راستا ا ۱۵۰ خدمت به شرکت های دانش بنیان در حوزه صادرات، تسهیلات مالی، معافیت های سربازی ، معافیت های مالیاتی ، گمرکی ، بیمه ای و سایر حوزه ارائه شده است و در سال گذشته نیز  بانک ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دراین حوزه ارائه داده‌اند.

ستاری در انتهای گفتگوی خود تبیین کرد : این شرکت ها با وام شکل نمی گیرند بلکه سرمایه گذاری خطر پذیر باعث توسعه استارت آپ‌ها می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده شهری برای فراهم کردن بستر اجرایی ایده‌های نوآورانه و استقرار شرکت‌های دانش بنیان در آن یک مدل توسعه موفق است.

سورنا ستاری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی پروژه “کارخانه نوآوری” شهرداری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: ایده بازسازی بافت‌های فرسوده و اختصاص آن به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در مشهد، ایده موفقی است که بسیاری از شهرها از آن الگو خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: ایده بازسازی بافت‌های فرسوده برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای نوآور می‌تواند در سایر نقاط فرسوده شهر مشهد و سایر شهرهای ایران اجرایی شده و توسعه یابد.

معاون رییس جمهوری بازسازی بافت های فرسوده و اجرای طرح‌های نوآورانه در آن را یک مدل توسعه دانست و گفت: ایجاد شهر نوآور یا هوشمند با چنین مدل توسعه ای تحقق می‌یابد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *