رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهدمقدس در بازدید از دفتر تسهیلگری شهرک طرق مطرح کرد:

دفاترتسهیل گری، پیوند مردم با شهرداری

 

در شهر/

رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهدمقدس گفت: گروه های اجتماعی باید قوی‌ترین گروه مستقر در دفاتر تسهیلگری باشند و تقویت گروه های اجتماعی به معنی افزایش تعامل با مردم و هماهنگ کردن خواست های شهروندان و ساکنان با برنامه های مدیریت شهری است.

به گزارش صبح امروز احمد نوروزی، رئیس کمیته نظارتی شماره 4 و رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد به همراه جمعی از مدیران شهری از دفتر تسهیلگری شهرک طرق بازدید کردند که احمد نوروزی در نشستی که برپا شد، با تاکید بر اینکه دفاتر تسهیلگری باید ترسیم کاملی از وضع موجود مناطق و محلات هدف خود داشته باشند، اظهارکرد: واقعیت های موجود را باید به رسمیت بشناسیم و در گام بعدی براساس آنها برنامه‌ریزی های لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: مذاهب مختلف، فرهنگ های گوناگون، مهاجرین، حتی آنها مهاجران غیرقانونی از جمله وضعیت های موجود هستند که تدابیر لازم برای آنها باید اندیشیده و برنامه‌ریزی شود.

نوروزی با بیان اینکه تیم خوبی در دفتر تسهیلگری شهرک طرق مستقر شده است، گفت: این دفاتر جز با پیوند مستقیم با مردم و ساکنان موفق نخواهند شد؛ علمی کار کردن، بدون بهره‌گیری از ظرفیت های ساکنان دستاوری بدنبال ندارد.

رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: معتمدین طرق بهترین شورای اجتماعی محلاتی بوده که تاکنون کار کرده و بخاطر حاکم شدن نظام سیستمی، دفاتر تسهیلگری ایجاد شدند که امیدواریم در کنار شورای معتمدین کارها را پیگیری کند.

نوروزی با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشه توجه ویژه‌ای به طرق داشته که احداث جاده محمدآباد به طرق بارزترین مصداق این گفته است، اظهارکرد: پیگیری معتمدین خیلی میتواند در پیشبرد امور تاثیرگذار باشد و درصدد هستیم قدرت مردمی را پای کار بهبود و اصلاح منطقه بیاوریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه گروه های اجتماعی باید قوی‌ترین گروه مستقر در دفاتر تسهیلگری باشند، تصریح کرد: تقویت گروه های اجتماعی به معنی افزایش تعامل با مردم و هماهنگ کردن خواست های شهروندان و ساکنان با برنامه های مدیریت شهری است؛ تا حدی که ضوابط معماری و شهرسازی و عمران و سرانه‌ها رعایت شود.

دفاتر تسهیلگری دست مردم محلی را در دست تاثیرگذاران بگذارند

هم چنین رمضانعلی فیضی در این بازدید ضمن تشکر از شورای معتمدین شهرک طرق که ادبیات تسهیلگری و مشارکت را بیش از 30 سال قبل مطرح کردند، گفت: بحث محوری تسهیلگری و دفاتر توسعه ‌محله، گذار از گفتمان عرضه محوری به تقاضامحوری، از برنامه‌ریزی متمرکز به مشارکتی و اهمیت دادن به نقش و مشارکت و حضور مردم است.

فیضی اظهارکرد: براساس همین مهم، معتقدیم دفاتر تسهیلگری پس از استقرار و پیشرفت کار و همگام با اینکه به سمت تهیه سند توسعه محلی پیش می‌روند، مولفه های مهم در جریان تسهیلگری را که برای مردم محله اهمیت دارد، مورد توجه قرار دهند.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد افزود: نهادینه شدن فعالیت دفاتر تسهیلگری و ادامه مسیر این دفاتر در آینده توسط مردم، امری مهم و ضروری است؛ مردم در این زمینه باید به توانمندی برسند و مهارت هایی که میتواند موجب بهتر شدن زندگی آنها شود را آموزش ببینند.

فیضی با بیان اینکه تحقق این مهم نیازمند ابزارسازی است، تصریح کرد: متناسب با ویژگی های هر محله باید مشوق‌ها، معافیت‌ها و تسهیلات ویژه در محلات هدف بازآفرینی پیش‌بینی کنیم.

وی در ادامه گفت: دفاتر تسهیلگری باید بتوانند دست مردم محلی را بعنوان مردمی مشارکت‌جو در دست تاثیرگذاران دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی قراردهند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *