سپرده گذاران موسسه کاسپین در مشهد خواستار دریافت مطالبات خود شدند

سپرده گذاران موسسه کاسپین در مشهد خواستار دریافت مطالبات خود شدند

جمعی از سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین در مشهد روز یکشنبه با حضور در مقابل دادسرای عمومی این شهر خواستار دریافت مطالبات خود شدند.

سپرده گذاران مزبور که با دستور ماموران انتظامی به 50 متر پایین تر از مقابل دادسرای عمومی مشهد در خیابان کوهسنگی این شهر هدایت شدند با سر دادن شعار ‘الله اکبر' و حمل دست نوشته هایی از قبیل ‘از ایستادگی تمام قد نمایندگان مجلس در برابر ظلم به سپرده گذاران تشکر می کنیم' خواستار اقدام قضایی برای دریافت مطالبات خود شدند.

موسسه اعتباری کاسپین در چارچوب سیاستهای بانک مرکزی به منظور ساماندهی و تبدیل تعاونی‌های اعتبار به موسسات از تجمیع تعاونی‌های اعتبار فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا (س) مشهد، بدرتوس و پیوند از سال 1394 شکل گرفت.

یکی از سپرده گذاران گفت: وضعیت موسسات مختلف که هم اکنون در قالب موسسه کاسپین تجمیع شده اند متفاوت است و در حالی که تعاونی اعتبار بدر توس از روز گذشته برای مشتریانی که سپرده با سود روزشمار داشته اند دفترچه کاسپین صادر کرده است، تعاونی اعتبار پیوند نه تنها در این سه سال هیچ پولی به مشتریان خود نداده بلکه دفترچه آنان را نیز تعویض نکرده است.

محمود فاضل افزود: تعاونی اعتبار الزهرا (س) مشهد نیز به سپرده گذاران خود دفترچه های کاسپین داده و به آنان 2 درصد سود پرداخت می کند.

یکی دیگر از سپرده گذاران نیز گفت: پس از تصویب نمایندگان مجلس و ارجاع پرونده موسسه کاسپین به قوه قضائیه، این موسسه هیچ پولی به مشتریان و سپرده گذاران خود در مشهد پرداخت نکرده است.

گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در زمینه رسیدگی به نقض و عدم اجرای کامل قوانین ناظر بر فعالیت موسسه اعتباری کاسپین در جلسه علنی روز 17 مرداد ماه مجلس قرائت شد که پس از آن بر اساس ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس و رای مثبت نمایندگان رسیدگی به این امر به قوه قضاییه واگذار شد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
834 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *