خراسان رضوی جز اولین‌های کشور در کراس فیت است

رئیس کمیته کراس فیت با اشاره به تشکیل و سازماندهی کمیته استعداد یابی در هیات گفت: خراسان رضوی جز اولین‌های کشور در ورزش کراس فیت بوده و ما استعدادهای فراوانی در این زمینه شناسایی و هدایت کردیم.

مهسا اسدی خاطر نشان کرد: بزودی تخصصی ترین و مجهزترین کمپ کراس فیت بانوان کشور در مشهد مقدس نیز به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش مهسا اسدی درباره اهداف این رشته ورزشی نوپا در استان گفت: بزرگترین اهداف این رشته ورزشی که در واقع سطح تکمیلی آمادگی جسمانی است قدرت، سرعت، انعطاف‌پذیری، تناسب اندام، تعادل و توانایی را در یک سطح مناسب برای هنرجو افزایش می‌دهد، به طوری که در طول یک سال آغاز فعالیت کمیته بیش از 1000 عضو فعال بانوان به فعالیت در این رشته می‌پردازند.

وی سلامت روح و تناسب اندام را از فاکتورهای اصلی کراس فیت ذکر کرد و گفت: کراس فیت با توجه به این که فاکتورهای متعددی از جمله تعادل، قدرت و عضله سازی مناسب را مد نظر قرار می‌دهد، ورزشکارانی که تمایل به چربی سوزی، تناسب اندام مناسب، برقرای تعادل و قدرت بدنی بالا نیز هستند می‌توانند در این رشته ورزشی شانس خود را امتحان کنند.

تناسب اندام فاکتور اصلی

بانی و بنیانگذار کراس فیت بانوان در مشهد با اشاره به اینکه کراس فیت رده سنی ندارد گفت: تمام رده‌های سنی کودکان، جوانان، نوجوانان و سالمندان می‌توانند در این رشته ورزشی فعالیت کنند و تمام آیتم‌های تمرینی را انجام دهند. منتهی برای کودکان وزنه‌های رنگی و به شکل بازی کودکانه در تمرینات استفاده می‌شود و همچنین برای گروه‌های سنی میانسال و سالمند وزنه‌ها و آیتم‌های تمرینی سبک‌تر لحاظ می‌شود.

وی یادآور شد: در کنار آموزش و فعالیت‌های ورزشی، چکاب سلامت پزشکی، مشاوره ورزشی و روان شناسی از جمله خدماتی است که در این کمپ به ورزشکاران ارائه می‌شود.

کمیته استعدادیابی

داور و مدرس کراس فیت استان از تشکیل کمیته استعدادیابی نیز خبر داد و گفت: خراسان رضوی جز اولین‌های کشور در ورزش کراس فیت بوده و ما استعدادهای فراوانی در این زمینه شناسایی و هدایت کردیم. بزودی با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان راهی مدارس خواهیم شد و شناسایی ورزشکاران نوجوان علاقه مند به این رشته ورزشی را آغاز خواهیم کرد.

مسئول آموزش کراس فیت استان ادامه داد: نگاه ما به این ورزش با محوریت سلامت شکل گرفته و شاید کراس فیت جز معدود رشته‌هایی است که با در بر گیری سنین مختلف، مورد اقبال قشرهای مختلف مردم قرار گرفته است.

رییس کمیته، مدرس، داور و مربی این رشته ورزشی درباره برگزاری کلاس‌های مربیگری در این رشته گفت: کلاس‌های مربیگری در سطح تکمیلی هنوز برگزار نشده است، اما در سال گذشته ما همایش و 3 کارگاه آموزشی را برگزار کردیم که با استقبال خوبی روبرو شدیم.

وی با اشاره به اینکه در نخستین کارگاه‌های آموزشی بیش از 200 نفر متقاضی داشتیم گفت: در حال رایزنی هستیم تا دوره‌های تکمیلی مربیگری کراس فیت بانوان را برگزار کنیم که البته با توجه به وقت کمی که تا پایان سال جاری داریم امیدواریم در ابتدای سال آینده دوره‌های مربیگری تخصصی کراس فیت بانوان و آقایان را نیز در استان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: کراس‌فیت طی یکسال گذشته متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده و استقبال پرشور بانوان از برگزاری اولین مسابقات کراس فیت به میزبانی مشهد مقدس، خود مؤید همین نکته است.

اسدی به برگزاری مسابقات کراس‌فیت بانوان (برای اولین بار در کشور) به میزبانی مشهد در چندین دوره اشاره کرد وگفت: شهرستان‌های قوچان، نیشابور، سرخس و فریمان ورزشکاران موفقی را در این رشته ورزشی دارند که خوشبختانه طی چند دوره مسابقات که به میزبانی مشهد برگزار شده است موفق به اخذ مدال شدند.

وی درباره میزان آسیب دیدگی هنرجویان در رشته ورزشی کراس فیت گفت: کراس فیت ورزش سختی است. تمام رشته‌های ورزشی اگر فاکتورها و شیوه‌های اصولی تمرین رعایت نشود هنرجویان با آسیب دیدگی روبرو خواهند شد و این رشته ورزشی نیز مستثنی نیست. بنابراین تاکید می‌کنم ورزشکارانی که قصد فعالیت در این رشته ورزشی را دارند بعد از علاقه‌مندی به نحوه تدریس مربیان و تمرین‌ها دقت داشته باشند.

سطح بندی مربیان

وی همچنین درباره دریافت کارت مربیگری در کراس فیت خاطر نشان کرد: دریافت کارت مربیگری در این رشته مراحل متعددی دارد و در واقع سطح بندی شده است و متقاضیانی که قصد دریافت کارت تخصصی مربیگری را داشته باشند بعد از شرکت در همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی 3 سطح مربیگری را باید طی کنند تا بتوانند کارت مربیگری کراس فیت را کسب نمایند.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات کراس‌فیت کودک برای اولین بار در کشور و همچنین ورزش صبحگاهی عمومی کراس فیت ویژه بانوان در پارک ملت مشهد هم اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: از همه ظرفیت‌های شهری، استانى و ملی برای رشد و توسعه این رشته ورزشی جذاب استفاده خواهیم کرد.

 

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *