سهامی که اصل و سودش در ابهام است

نمایندگان موافق و مخالف در مجلس درباره دو فوریت بررسی الحاق یک تبصره به ماده (۳۴) اصل ۴۴ قانون اساسی که در خصوص تعیین تکلیف سهام عدالت است نظرات خود را بیان کردند.

نماینده طرقبه، شاندیز و چناران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با دو فوریت بررسی الحاق یک تبصره به بند(ب)ماده 34 اصل 44 قانون اساسی گفت: بر اساس آیین نامه داخلی نباید این موضوع به صورت فوریت‌دار بررسی شود چرا که نباید درباره سهام عدالت که باید در مدت زمان بیشتری مورد بررسی قرار گیرد، ظرف 72 ساعت تصمیم‌گیری شود.

محمد دهقانی در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی افزود: 49 میلیون نفر با موضوع سهام عدالت درگیر هستند و باید در خصوص 27 هزار میلیارد تومان تصمیم‌گیری شود بنابراین مصلحت نیست درباره موضوعی که کمیسیون‌های اقتصادی و تولید ملی مجلس کار کرده‌اند به صورت سریع تصمیم‌گیری شود پس بهتر است اجازه دهیم که کار پخته شود.

مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با دو فوریت بررسی الحاق یک تبصره به بند (ب) ماده (34) اصل 44 قانون اساسی گفت: باید به این موضوع توجه داشت که چه بلایی سر شرکت‌های دولتی واگذار شده آمده است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس افزود: هدف از واگذاری شرکت‌های دولتی ارتقاء بهره‌وری بود اما این مهم صورت نگرفته است بنابراین پیشنهاد می‌کنم در خصوص سهام عدالت با عجله تصمیم‌گیری نشود چرا که نباید فراموش کرد به دلیل اجرای ناصحیح اصل 44 قانون اساسی شرکت‌های دولتی تبدیل به خصولتی شده‌اند.

 

ساختار سهام عدالت باید اصلاح شود

بر اساس این گزارش شهباز حسن‌پور بیگلری در موافقت با دو فوریت بررسی الحاق یک تبصره به بند (ب) ماده (34) اصل 44 قانون اساسی گفت: در خصوص سهام عدالت باید ساختار اصلاح شود چرا که شرکت‌های استانی و شهرستانی در انجام وظایف خود، عملکرد صحیحی نداشتند و سهام عدالت به حیات خلوت برخی مدیران دولتی تبدیل شده است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس افزود: مردم مالکیت و مدیریت در سهام عدالت ندارند. مرحوم آیت الله رفسنجانی همراه با موضوع سهام عدالت، بحث خط فقر را نیز مطرح کردند بنابراین نباید موضوع سهام عدالت با این میزان اهمیت بلاتکلیف بماند و باید در این راستا سریع‌تر تصمیم‌گیری شود.

همچنین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس در موافقت با دو فوریت بررسی الحاق یک تبصره به بند (ب) ماده (34) اصل 44 قانون اساسی طرح ارائه شده مورد انتظار 50 میلیون نفر از جمعیت کشور هستند و نباید فراموش کرد 10سال است که مردم با سهام عدالت درگیر هستند اما اصل و سود سهام در‌هاله‌ای از ابهام است و مردم در مراجعه خود به نمایندگان در خصوص تکلیف آن سوال می‌کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: البته معمولا شب انتخابات دولت‌ها روی موضوع سهام عدالت مانور می‌دهند اما بعداٌ فراموش می‌شود، در همه دولت‌ها البته اینگونه بوده است. هدف سهام عدالت محرومان نیستند، هدف این موضوع مشارکت دادن عموم مردم در اقتصاد کشور است که مقام معظم رهبری نیز روی مردمی شدن اقتصاد تأکید دارند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *