کوهستان پارک شادی تا پایان سال تملک می شود

شهردار مشهد از تملک کوهستان پارک شادی مشهد تا پایان سال جاری خبرداد. محمدرضا کلایی در حاشیه چهل و چهارمین جلسه علنی شورای پنجم و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی گفت: کوهستان پارک شادی یکی از نیازهای شهر است و کار ما هم، باز کردن همین قفل‌هاست تا مردم آنجایی که خاطره دارند برایشان زنده شود. به نظر بنده موضوع کوهستان پارک شادی قابل حل است اما نیازمند یک بازآرایی و احداث یک شهربازی در تراز شهر مشهد است که ماموریتی در این خصوص به معاون اقتصادی داده شده است که به زمان خود انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در این خصوص با دو محور تملک و در اختیار گذاشتن سرمایه‌گذار و دیگری طراحی و اجرای شهربازی مواجه هستیم که باید توسط شرکت‌های معتبر صورت گیرد. فکر می‌کنم بخش اول تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شود اما بخش دوم نیازمند ارائه طرح از سوی مشاور است.

برنامه میان مدت 97 تا 1400 کاربردی است

شهردار مشهد گفت: برنامه میان مدت 97 – 1400 شهرداری مشهد به عنوان چهارمین برنامه میان مدت ، بسیار کاربری تدوین شده است.
وی افزود: در اجرا همه معاونت‌های شهرداری پررنگ دیده شده‌اند زیرا این برنامه برش منطقه‌ای، محلی، سازمانی و … دارد اما در تدوین به طور قطع معاونت برنامه‌ریزی زحمات بیشتری را متحمل شده است.

راهبرد شفافیت در مبارزه با فساد
وی در حوزه مبارزه با فساد نیز گفت: در این مسیر اصلاحات فرایندی و زیرساختی بخشی از کار است که توسط معاونت برنامه‌ریزی آغاز شده و بخشی از کار نیز انجام شده است. نکته بعدی، راهبرد شفافیت است که به نظارت همگانی و منسجم مردم منجر می‌شود که در این زمینه در میانه راه هستیم. موضوع باشگاه شهروندی در این راستا یکی از مهمترین راهکارهاست.
شهردار مشهد عنوان کرد: سومین راهکار نیز مجموعه‌ای از اقدامات اجرایی مبتنی بر یافته‌های ما در مدیریت شهری می‌باشد که تاکنون اجرایی نشده است. مستندات خوبی حاصل از رصد وضعیت موجود به دست آمده است که بتوان براساس آن کارهای جدی‌تری را برای مبارزه با فساد در سال 98 انجام داد.

تعیین تکلیف معاونان تا چند روزآینده
کلایی ادامه داد: به جز دو معاونت که با سرپرست اداره می‌شوند و معاونت مالی و پشتیبانی که بنده عهده‌دار آن بودم و تا چند روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد، بقیه شهرداری با همان فرمان ادامه مسیر می‌دهد. تغییر جدید و شوکی اتفاق نیافتاده است. سرپرستان منصوب شده در معاونت‌های حمل و نقل و فنی و عمران نیز از مدیران با تجربه در حوزه خود هستند. کار با همین منوال ادامه خواهد یافت و در صورت لزوم و یافتن افرادی قوی‌تر، تغییراتی در مدیران ارشد و یا مدیران میانی شهرداری انجام خواهد شد اما اصلا دچار هیجان‌زدگی نیستیم.

وی اذعان داشت: ما قطاری در حال حرکت هستیم و به حرکت خود نیز ادامه خواهیم داد، به نظر بنده بهبود، فقط تغییر مدیران نیست بلکه تغییر فرایندها نیز می‌توانند به بهبود عملکرد مدیریت شهری منجر شود. تغییر سطح انرژی، تغییر سطح خواسته‌ها و .. نیز می‌تواند مد نظر باشد.

بازگشایی بولوار نماز حق مردم
کلایی گفت: بازگشایی  بولوار نماز هم خواسته به حق شهروندان است که امیدواریم به زودی حل مشکل شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی افزود: موضوع حمل و نقل به ویژه در بافت مرکزی شهری مورد توجه ویژه ما بوده و به آن اهتمام خواهیم داشت که امیدوارم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است در 6 ماه اینده بتوانیم تغییرات جدی در این حوزه ببینیم.
شهردار مشهد اضافه کرد: شورای شهر به عنوان متولی خاص و نماینده حقوق مردم، پیگیر موضوع بازگشایی بولوار نماز بوده و ما نیز در کنار شورای شهر و هماهنگ با آنها، این مسئله را در حال پیگیری داریم. اینها مسئله‌هایی لاینحل نیست.
وی عنوان کرد: قول ما برای انتخاب معاونان و مدیران، عملکرد است، ما به حرف‌هایی که می‌زنیم اعتقاد داریم، وقتی مشخص است که ما به دنبال چه پروژه‌ها و مگا پروژه‌هایی هستیم لذا همکارانی را برمی‌گزینیم که این اهداف را محقق کنند پس اینجا تنها شاخص این خواهد بود که چه کسی می‌توان به تحقق این برنامه کمک کند.
ترجیح نیروهایی که سال ها همکاری داشته اند

کلایی تصریح کرد: در حوزه برنامه‌ریزی، برنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت قراردادی نیروهای انسانی و پرسنلی شهرداری تدوین شده است زیرا منابع انسانی به حوزه معاونت برنامه‌ریزی الحاق یافته است. بخش‌هایی از این برنامه معطل تصمیم‌گیری وزارت کشور است زیرا تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و کارمعین به پیمانی و … مطرح است که ترجیح ما آن است که کسانی که در آینده می خواهند به شهرداری ملحق شوند از کسانی باشند که سال‌ها در شهرداری با ما همکاری داشته‌اند.
وی ادامه داد: وزارت کشور بخشنامه‌هایی صادر کرده است که به نفع همکاران ما نیست که معاونت برنامه‌ریزی در مقابل اجرای این بخش نامه‌ها مقاومت کرده و در حال رایزنی با معاون عمرانی وزارت کشور است تا بتوانیم بیشتر از همکاران خود استفاده کنیم.

ویژگی های برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری

هم چنین رئیس شورای شهر در باره برنامه عملیاتی 1397 تا 1400 شهرداری که در این جلسه به تصویب رسید، گفت: لایحه برنامه عملیاتی میان مدت 1397 – 1400 تیر ماه امسال به شورای شهر ارائه شد و در مجموع برای تدویم آن 16 هزار و 694 نفرساعت توسط اعضای کمیسیونهای مختلف در شورا و شهرداری مشهد فعالیت انجام شده است.
محمدرضا حیدری افزود: این برنامه عملیاتی با نگاه به دو سند مهم شامل سند چشم انداز توسعه در افق 1404 و طرح جامع شهر مشهد تدوین و اعتبار پیش بینی شده برای اجرای آن طی چهار سال 357 هزار و 297 میلیارد ریال است. مصارف پیش بینی شده نیز برای این برنامه در همین مدت 323 هزار و 330 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: در مجموع برنامه عملیاتی میان مدت 1397-1400 حاوی شش مضمون اصلی، 31 هدف کلان، 41 راهبرد و شش حوزه ماموریتی می باشد و 133 پروژه و 214 خدمت برای آن تعریف شده است.
حیدری اظهار کرد: مفاهیم پایه ای که می بایست در نظامات مدیریت شهری قرار گیرد به صورت داوطلبانه در برنامه لحاظ شده اند که کار را برای مدیران آسان می کند. برنامه عملیاتی میان مدت 1397- 1400 باید سند عملیاتی برای همه مدیران و ملاک ارزیابیها و فصل الخطاب تصمیم گیریها باشد.

همچنین در ادامه این نشست اعضای شورای شهر مشهد به بررسی جزییات برنامه عملیاتی میان مدت 1397-1400 پرداختند. تصویب طرح دوفوریتی نامگذاری خیابان خیام جنوبی 18 به نام جانباز ‘غلامحسین صفایی' از دیگر موضوعات نشست امروز شورای شهر مشهد بود.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *