پاسخ دندان شکن به عاملان ناامنی در کشور

در پی دو اقدام تروریستی داعش در 17 خرداد در مجلس شورای اسلامی و حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران در پاسخی شدید به آن، به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه با هدف مجازات عاملان جنایت تروریستی اخیر تهران (۱۷ خرداد) حمله کرد و پایگاه‌های آنها را منهدم ساخت. در این راستا نمایندگان شهرستان های گناباد و بجستان، نیشابور و فیروزه، کاشمر با گرایشات سیاسی اعتدالی و اصلاح طلب، اقدام عملیات موشکی سپاه را لازم دانستند و از آن تقدیر کردند.

 

سپاه تنها به یک طرف صورت داعش سیلی زد

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در واکنش به اقدام مقتدرانه توسط سپاه پاسداران و حمله موشکی به تروریست‌های تکفیری داعش در منطقه دیرالزور سوریه  گفت: داعش باید بداند در حال حاضر تنها یک طرف صورتش از سیلی سرخ شده و از این پس با ورود جدی تر، بساط تکفیری‌ها از منطقه برچیده خواهد شد.
حمید بنایی در گفت ‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این چند موشکی که به سمت تکفیری‌ها شلیک شد ابتدا دهان مقامات آمریکایی را خورد کرد و سپس پیام روشن و معناداری به رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بود که ما می‌توانیم از داخل مرزها به تمامی نقاطی که بخواهیم تسلط موشکی داشته باشیم.
وی افزود: این رخدادها به برکت خون شهدا و تلاش دانشمندان در حوزه موشکی است که اکنون ایران جزء قدرت‌های بزرگ دنیا قلمداد می‌شود و در عرصه‌های فراوانی از جمله در فن‌آوری‌های زیرزمینی، دریایی، هوایی، فضایی و اطلاعاتی … در حال رقابت با نظام سلطه نیز هستیم ، آن هم در حالیکه بودجه ارتش آنها چند برابر بودجه دفاعی ماست.
بنایی خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد که این اقدام موشکی سپاه پاسخ مناسبی به مصوبه اخیر سنا نیز بود که در توهمات‌شان تحریم هایی اعمال می کنند که به گمان خود توان موشکی و دفاعی ما را کاهش دهند، اما این اراده پولادین جمهوری اسلامی ایران بسیار مستحکم تر از تصویب اینگونه تحریم هاست.
نماینده مردم شهرستان های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ما باید در این رخدادها شکرگذار نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باشند که چنین اقتدار مبارکی در جهان ایجاد کرده است.

 

حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها نشانه صلابت ایران بود

یک عضو فراکسیون امید حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست‌ها را نشانه اقتدار و صلابت ایران دانست.
بهروز بنیادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ایران اسلامی هرگونه تجاوز و گستاخی را بی جواب نخواهد گذاشت، گفت: حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها نشانه اقتدار و صلابت ایران اسلامی بود.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران در سیاست های داخلی و خارجی برای خود خط قرمزهایی دارد، افزود: عبور گروه تکفیری داعش از این خط قرمزها موجب شد که با عکس العمل جدی نیروهای نظامی انقلاب اسلامی ایران مواجه شوند.
وی با اعلام اینکه این اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هماهنگی فرمانده کل قوا انجام شد، بیان کرد: حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها به همه دشمنان ایران اسلامی ثابت کرد هرگونه شیطنت و تجاوزی را که بخواهند به این سرزمین داشته باشند بی جواب نخواهد ماند.
بنیادی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی بدانند در صورت هرگونه شیطنت و تجاوزی به این کشور در هر نقطه‌ای از عالم که باشند جوابشان را با چنان سرعتی خواهیم داد که توان هیچ گونه عکس العملی نداشته باشند، افزود: این حمله موشکی ایران با استفاده از تکنولوژی و توان موشکی داخل بوده که جای تقدیر دارد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تحرکات گروه تکفیری و تروریستی داعش مستحق برخوردی سخت بود، اظهار کرد: عملیات و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرو پاشیدن مقرهای فرماندهی و مراکز تسلیحاتی داعش نشان داد که ایران با هیچ کشوری خصومت ندارد اما سوءقصد نسبت به جان هموطنان‌مان در هر نقطه‌ای از عالم به معنای گذر کردن از خطوط قرمز ایران است.
بنیادی با اشاره به اینکه برای دفاع از دین، کشور و مرزها در آمادگی کامل به سر می بریم، بیان کرد: اگر فرد و یا کشوری بخواهد توان دفاعی ایران را بسنجد بدون شک تو دهنی محکمی خواهد خورد.
وی با اعلام اینکه این اقدام اخیر نه تنها جوابی برای داعش نبود بلکه پاسخی به تحریم‌های جدید آمریکا هم محسوب می‌شود،  افزود: کسی حق ندارد در امور داخلی کشور به خصوص توان دفاعی ایران دخالت کرده و برای ما تعیین تکلیف کند.

 

عملیات موشکی سپاه در این مقطع زمانی لازم بود

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی بااشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع تروریستها در استان دیرالزور سوریه گفت: تمام کسانی که در منطقه و دنیا خیال خامی علیه ایران اسلامی مان می پروراندند حساب کار دستشان آمد و این عملیات موشکی اثری بازدارنده را خواهد داشت.
حمید گرمابی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پس از عملیات بی‌شرمانه‌ای که داعش در تهران انجام داد منتظر پاسخ دندان شکنی بودیم که به او داده شود و خوشبختانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین فرصت ممکن با موشک‌های خود با دقت کامل مراکز فرماندهی و پایگاه های داعش در دیرالزور سوریه را مورد هدف قرار داد.
وی تصریح کرد: این عملیات موشکی در این مقطع زمانی لازم بود و خسارت زیادی به تجهیزات و نیروی انسانی این گروه تروریستی وارد کرد و پیام روشنی را برای داعش و حامیان پنهانش در منطقه و دنیا داشت.
این عضو فراکسیون امید عنوان کرد: این اقدام برای گروه های تروریستی و تکفیری این پیام را داشت که چنانچه در کشور ما کاری انجام دهند و خسارتی را وارد کنند، چندین برابر آن خسارت را متحمل خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: همچنین برای حامیان منطقه ای آن ها و به ویژه عربستان این پیام را داشت که ایران اسلامی به طور مستقل، بدون وابستگی و اتکا به کشوری صنایع موشکی خود را به بالاترین سطح ممکن توسعه داده و اگر در منطقه کسی خیال خامی را در سر داشته باشد با شدیدترین شکل ممکن پاسخ دریافت خواهد کرد. این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت روز قدس خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا با حضور در راهپیمایی روز قدس به صهیونیسم و استکبار جهانی یادآوری کنیم که همچنان پای آرمان هایمان ایستاده ایم، اسراییل را غاصب می دانیم و معقتدیم ملت فلسطین صاحب اصلی سرزمین های فلسطین است.
گزارشی از سرویس سیاسی اتفاقیه

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *