اتوبوس «سلامت و نشاط» به ایستگاه سوم رسید

اتوبوس سیار «کاروان سلامت و نشاط» در سومین هفته برگزاری همایش در بوستان ارم گلشهر با استقبال گرم شهروندان این منطقه روبرو شد. رئیس هیئت ورزش‌های همگانی بسیج سپاه امام رضا(ع) با بیان این مطلب گفت: بعد از برگزاری 2 همایش موفقیت آمیز که با حضور چشمگیر و استقبال شهروندان در مناطق خواجه ربیع و بوستان ملت مشهد روبرو شدیم، این هفته در منطقه حاشیه شهر مشهد و در بوستان ارم گلشهر سومین همایش کاروان سلامت و نشاط به میزبانی تربیت‌بدنی ناحیه میثم و همکاری مدیر تربیت‌بدنی شهرداری منطقه 4 با حضور گرم و صمیمی شهروندان برگزار شد.

بر اساس این گزارش محمد اسدی بااشاره به هدف اجرای برنامه‌های سومین همایش اتوبوس سیار «کاروان سلامت و نشاط» افزود: مهمترین هدف اجرای همایش اتوبوس سیار کاروان «سلامت و نشاط» در مناطق کم برخوردار که به همت هیئت ورزش همگانی بسیج مقاومت و همکاری شهرداری منطقه 4 جمعه 23 آذر در بوستان ارم گلشهر برگزار شد، ایجاد شور، نشاط، استعدادیابی و تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل است.

وی با اشاره به ایستگاهی ورزشی در این همایش گفت: بیش از 12 ایستگاه ورزشی در بوستان ارم جمعه گذشته به انجام برنامه‌های متنوع ورزشی و تفریحی برای شهروندان پرداخت که از جمله می‌توان به ایستگاه‌های ورزش‌های اصلاحی و حرکتی همگانی، تست قند خون و مشاوره، اعصاب سنج، روپایی با توپ، طناب‌کشی، طناب‌زنی، آموزش و بازی لیوان چینی برای اعصاب و عضله دو نیکره مغز، دومینو تمرکز و تعادل، استعدادیابی، باز بومی و محلی(لی‌لی)، هولاهوپ و هفت‌سنگ، گوی پردار، سنجش سلامت، ایستگاه تشخیص ناهنجاری‌های اسکلتی و ارائه حرکات اصلاحی، مسابقات طناب‌کشی خانوادگی، حلقه و آمادگی جسمانی نام برد.

اسدی: استقبال خوب شهروندان

رئیس هیئت ورزش همگانی استان یادآور شد: برحسب اطلاع به دلیل استقبال خوب و صمیمی شهروندان مناطق حاشیه نشین برای تداوم این برنامه‌ها همراه با هیئت ورزش همگانی بسیج سپاه امام رضا(ع) در جهت توسعه و رونق ورزش همگانی در این مناطق برنامه‌ها و تصمیمات سازنده‌تری خواهیم گرفت.

وی با اشاره به دیدگاه پیتر باندراس مربی و مدرس بین المللی ورزش همگانی(تافیسا) گفت: یک دلار هزینه کردن برای ورزش برابر با 3دلار هزینه درمان برای کسب بهبودی است.

وی با اشاره به برنامه‌های سومین همایش کاروان سلامت و نشاط گفت: در این همایش که با حضور روحانیون منطقه، احتشام کارشناس مسئول تربیت بدنی شهرداری منطقه 4، برخی از مدیران کمیته‌های ورزش صبحگاهی به همراه حسن شفیعی رئیس کمیته، نمایندگان ورزش همگانی اداره ورزش و جوانان استان، مربیان و داوران رشته‌های مختلف ورزشی و بیش از 1500 نفر از شهروندان در بوستان ارم گلشهر برگزار و مسابقات طناب‌کشی، طناب‌زنی، استعدادیابی، کراس فیت، حرکات نمایشی حلقه، دومینو، لیوان چینی، اجرای بازی‌های بومی و محلی، داژبال و همچنین تست‌های سلامتی اعصاب سنجی، تشخیص ناهنجاری‌های عضلانی و اسکلتی ارائه تست‌ها و برنامه‌های ورزشی و آموزش حرکات اصلاحی از جمله برنامه‌هایی این هفته نیز بود که توسط مربیان و کارشناسان تربیت بدنی در بوستان ارم منطقه گلشهر به اجرا گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه بومی شدن ایستگاه‌های ورزشی توسط مربیان که کلاس آموزشی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند اولویت ما است گفت: لباس ورزش لباس تقواست و اینجانب به رسم شکرگزاری بر خود لازم و واجب می دانم که از تقوای عملی و حضور چند صد نفری شما مردم در این همایش تشکر نمایم.این اتفاق میمون و مبارک نشانه نشاط و سرزندگی مردم زحمتکش منطقه گلشهر ، پنج تن و حومه ان  است و اینجانب از تمامی مسولان ورزش در امی خواهم که در توسعه و تعمیم ورزش در این منطقه  بیش از پیش بکوشند چرا که ورزش قسمت عملی تعلیم و تربیت نسل جوان یک جامعه می باشد. . ورزشکاران عزیز نیز باید توجه داشته باشند که یک ورزشکار پاسدار واقعی ارزش های اسلامی است .پیام ورزش پیام نور و ایمان و همبستگی بوده، هست و انشاءالله خواهد بود.

اسدی یادآور شد: تغذیه نقش مهمی در برنامه‌های اصلاحی و تناسب اندام ورزشکاران دارد به همین منظور کارشناسان تغذیه درمانی  همراه با دستگاه‌های پیشرفته ورزشی از جمله دستگاه بادی کاپوزیشین در زمینه‌های مشاوره ورزشی به همراه تست‌های قند و فشارخون و مشاوره ورزشی به صورت رایگان در خدمت شهروندان منطقه بودند.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهدافی که در این همایش‌ها دنبال می‌شود، ثبت رکورد افرادی است که در رشته‌های مختلف مهارت داشته که با شناسایی این افراد می‌توان استعدادیابی را در ورزش همگانی در مناطق گوناگون به انجام رساند.

دسته‌های پینه بسته که سوزن تست را نپذیرفت

در ادامه زهره واحدی مسئول ایستگاه سلامت که همچنان با اشتیاق و شور و نشاط در حال تست گرفتن از شهروندان بود با اشاره به حضور بیش از 500 نفر از شهروندان منطقه گلشهر برای اخذ تست سلامتی گفت: امروز دستان پینه بسته مردان و زنانی را لمس کردم که سوزن پزشکی یارای فرو رفتن بر دستان این عزیزان نبود .دستان تلاش و زحمت امرار معاش حلال برای خانواده را اینجا به وضوح و آشکارا مشاهده کردم

در ادامه برخی از مربیان ایستگاه‌های ورزشی داژبال، طناب‌زنی، طناب‌کشی، لیوان چینی، حلقه، مهارت‌های فردی و بازی‌های بومی و محلی (هفت سنگ) درباره نحوه صحیح استفاده از وسایل ورزشی و قوانین و مقررات بازیها مطالبی ارائه کردند. در قسمت طناب زنی رودهی مربی و قهرمان طناب زنی جهان توضیحاتی درباره نحوه صحیح طناب زدن ارائه و گفت: طناب زندن اصول و شیوه خاصی دارد که در صورت رعایت نکردن ممکن است آسیب‌هایی در ناحیه کمر و مفاصل ایجاد کند.

وی همچنین از اعزام تیم 8 نفره ملی‌پوشان طناب زنی به مسابقات طناب زنی کره جنوبی که مردادماه سال آینده برگزار خواهد شد اشاره کرد.

در ادامه خبرنگار ما با چند تن از شهروندان در خصوص کاروان سلامتی و نشاط گفت‌وگو کرد و نظرات آنها را در این خصوص جویا شد.

قربان غلامی  14 ساله که در بازی فکری حضور داشت به خبرنگار ما گفت: طبق روال همیشه در بوستان ارم مشغول ورزش بودم که حضور اتوبوس کاروان سلامتی و نشاط توجهم را جلب کرد. الان تست بازی‌های فکری را انجام دادم که نتیجه خوبی داشت و توصیه من به همه جوانان و اقشار جامعه این هست که از ورزش غفلت نکنند و بدانند، هیچ کاری بدون سلامتی به نتیجه نمی‌رسد!

سمیه کلاته عربی بانوی شرکت کننده در مسابقات مهارت‌های فردی درباره اقدام هیئت ورزش همگانی بسیج برای راه اندازی اتوبوس سیار سلامتی و نشاط می‌گوید: اقدام بسیار خوبی است متولیان ورزش باید خودشان پیش قدم حضور در این عرصه باشند. به هرحال همیشه یک جمعه تعطیلی و هوای خوب اما کسل کننده و بدون هیچگونه برنامه تفریحی و شادرا پشت سر می‌گذاشتیم اما امروز در این همایش با شور و شوقی که برنامه‌ها و مسابقات ورزشی ایحاد کرده بود نه تنها خستگی یک هفته کار و تلاش را از بدنمان خارج کرد بلکه اشتیاق و سرزندگی برایمان بوجود آورد.

در خور ذکر است در پایان این همایش به نفرات برتر مسابقات ورزشی به رسم یادبود هدایای نفیسی اهدا شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *