ساماندهی 38 گروه موسیقی آزاد در تربت حیدریه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه اعلام کرد: با هدف نظام بخشی به فعالیت گروه های موسیقی بومی و فراهم کردن زمینه کار قانونی آنها، 38 گروه موسیقی آزاد در این شهرستان ساماندهی شدند.

محمد حسن­زاده اظهار کرد: این گروه­ها، در راستای اجرای مصوبه شورای فرهنگ عمومی صورت گرفت؛ این گروه­ها که پیش از این به صورت پراکنده فعالیت می­کردند، شناسنامه­دار شده و از آنها تعهد گرفته شد تنها در چهارچوب سیاست­های مدون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرای برنامه بپردازند.

وی با بیان اینکه گروه­های مزبور در سه دسته ممتاز و بزرگ، متوسط و کوچک طبقه­بندی شده­اند، افزود: با هدف رونق بخشی به کار و فعالیت این گروه­ها، از این پس ورود و اجرای برنامه گروه­های موسیقی غیربومی در این شهرستان، بدون کسب مجوز از نهادهای مربوطه، ممنوع خواهد بود.

حسن زاده مجوزهای صادر شده برای گروه­های شناسایی شده را 2 ماهه دانست و گفت: تمدید پروانه فعالیت این گروه­ها، منوط به رعایت مقررات این حوزه و کسب تاییدیه از پلیس اماکن شهرستان خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه، وضعیت گروه های موسیقی این شهرستان را از نظر امکانات و تجهیزات ضعیف خواند و گفت: با وجود این، هنرمندان این خطه، توان جلب رضایت سلائق مخاطبان در زمینه موسیقی های سنتی، آیینی و یا پاپ را دارند.

هم اکنون 12 انجمن فرهنگی هنری، هشت موسسه فرهنگی قرآنی، چهار موسسه فرهنگی هنری که کارهای اجرایی انجام می دهند و هشت آموزشگاه آزاد هنری در شهرستان تربت حیدریه فعالیت دارند.

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *