دانشجویان غیرایرانی سفیران صلح در کشورشان باشند

رییس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اکثر دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران شاهد چهره‌ی زشت جنگ در کشورهایشان هستند، لذا امیدوارم سفیران صلح در کشورشان باشند.

به گزارش ایسنا ، زینب موذن‌زاده امروز 16 تیرماه در شانزدهمین آیین نکوداشت مراسم دانش آموختگی دانشجویان غیرایرانی شمال و شمال شرقی کشور که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: 1300دانشجوی خارجی از 23 کشور دنیا در دانشگاه فردوسی مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه مفتخر است که سال‌ها دانشجوی خارجی می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه ما در اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی تلاش کردیم که حلقه اتصالی بین دانشجویان خارجی و دانشگاه باشیم، تصریح کرد: دانشجویان غیرایرانی همواره با مشکلاتی نظیر امور کنسولی، آموزشی و رفاهی روبرو هستند، ولی ما امیدواریم که شرایطی فراهم شود که کوچکترین مشکلی وجود نداشته و دیگر دغدغه کنسولی نداشته باشند.

رییس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: اکثر دانشجویان غیرایرانی که اکنون فارغ‌التحصیل می‌شوند، از کشورهایی هستند شاهد چهره‌ی زشت جنگ در کشورهایشان هستند لذا برایشان آرزوی صلح می‌کنیم و امیدوارم سفیران صلح در کشورشان باشند و از انسانیت دفاع کنند.

 

موذن زاده بیان کرد: دانشگاه فردوسی به عنوان یک دانشگاه بزرگ همواره در دیپلماسی علمی و جذب دانشجوی خارجی در کشور پیشرو بوده است.

وی خطاب به دانشجویان غیرایرانی خاطرنشان کرد: شما تعهد و تخصص را در کنار دانشجویان ایرانی در دانشگاه فردوسی به دست آوردید؛ کشورهای شما نیازمند تلاش و پشتکار شماست و شما مایه افتخار و سربلندی کشورتان هستند. مایه افتخار دانشگاه فردوسی است که این متخصصین را تربیت کرده است.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *