بهزیستی به تنهایی نمی تواند همه مشکلات را حل کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بهزیستی نمی تواند همه مشکلات را به تنهایی حل کرده وباید دیگر سازمان ها نیز کمک های لازم را داشته باشند.

بهروز بنیادی در کارگروه فرهنگی اجتماعی بردسکن ، کاشمر و خلیل آباد که با حضور  رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد اظهار کرد: بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی از محل هدفمندی یارانه ها برای رفع فقر در کشور گذاشته شده است که ۷۰۰ هزار نفر زیر چتر حمایتی قرار خواهند گرفت.

نماینده بردسکن در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به وظایفی که بر عهده بهزیستی گذاشته شده است می طلبد سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۱۰۰ درصد بودجه سازمان بهزیستی را تخصیص دهد.سال قبل برای اولین بار ۹۳ درصد بودجه بهزیستی تخصیص پیدا کرد درصورتی که می بایست ۱۰۰ درصد بودجه این سازمان تخصیص پیدا کند.

نماینده بردسکن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: دوران سخت اقتصادی را پیش رو داریم که می طلبد مدیران درحوزه کاری خود سطح مطالبات را بالا نبرند.

بنیادی با بیان اینکه اگر آمار دقیقی در حوزه های مختلف نداشته باشیم نمی توانیم برنامه ریزی دقیقی را انجام دهیم گفت: مدیران باید مردم را محرم خود بدانند و دربیان مشکلات با شفافیت آنها را بیان کنند.بنا به گفته وزیر کشور ما در حوزه آسیب های اجتماعی ۲۰ سال عقب هستیم و رفع مشکلاتی همچون آسیب های اجتماعی باید به صورت فرابخشی انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان دستگاه های فرهنگی بودجه مختص مباحث فرهنگی دارند گفت: متاسفانه در حوزه آموزش و پیشگیری نتوانسته ایم خوب و موفق عمل کنیم.

وی اظهارکرد: اگرچه سازمان بهزیستی از بدو تولد تادوران سالمندی انسان ها وظایفی برعهده دارد ولی این دستگاه به تنهایی نمی تواند همه مشکلات را حل کند بلکه نیاز است دستگاه های دیگر بستر لازم را فراهم کنند.

بنیادی از تشکیل شورای عالی اجتماعی در برنامه ششم توسعه خبرداد و گفت: ریاست این شورا شخص رئیس جمهوری و دبیری آن برعهده وزیر کشور است.

به گزارش مهر، نماینده بردسکن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقر مالی ، فقر آگاهی و ضعف ایمان ۳ عامل آسیب های اجتماعی در کشور است گفت: میزان حقوق پرسنل بهزیستی بسیار ناچیز و اندک است و در شرایط کنونی با توجه به افزایش تورم و مشکلات اقتصادی این افراد نمی توانند زندگی خود را اداره کنند که می طلبد با توجه به سختی کار و مراجعه کنندگان به بهزیستی که همه مطالبه گر هستند حقوق این عزیزان افزایش پیدا کند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *