تعدد مراکز تصمیم‌گیر برای اوقات فراغت کودکان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تعدد مراکز تصمیم‌گیر برای اوقات فراغت کودکان انتقاد کرد.

نصرالله پژمان‌فر با اشاره به بودجه قابل‌ملاحظه‌ وزارت ورزش و برخی از دستگاه‌ها برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، در حالی که دست آموزش و پرورش به‌عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت از این بودجه خالی است، گفت: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در ساعاتی است که آن‌ها در مدارس حضور پیدا می‌کنند یا ساعات فوق‌برنامه‌ای که برای‌شان در تابستان پیش‌بینی می‌شود با این وجود باید برنامه‌ها و بودجه‌های دستگاه‌ها در این رابطه زیرنظر یک مجموعه و در مسیر هم  دنبال شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه اکنون ناهماهنگی بسیاری دراین خصوص وجود دارد تا جایی که مثلا در زمینه تفریح اردو همه فعال هستند اما برخی برنامه‌های مهم دیگر اساسا هیچ متولی ندارند.

وی اضافه کرد: در پی این مسئله باید تعیین تکلیف شود تمامی مسائل یک مقطع سنی تا مقطع سنی دیگر به دستگاه خاصی همچون آموزش و پرورش مربوط می‎شود یا خیر، درواقع این دستگاه باید برای آن برنامه‌ریزی کند یا آنکه صرفا مدیریت حوزه خاصی را در زمان مشخصی در دست بگیرند.

پژمان‌فر با بیان اینکه برخی از دانش‌آموزان از خدمات آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، شهرداری‌ها و… توامان استفاده می‌کنند، گفت: در مقابل برخی دیگر همچون دانش‌آموزان روستایی از خدمات هیچ یک از این دستگاه‌ها بهره‌مند نمی‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل این اشکالات تعدد مراکز تصمیم‌گیری و قرار نگرفتن آن‌ها در زیر یک مجموعه است، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به‌عنوان یک جریان فراقوه‌ای به مسئله ورود و درخصوص آن تصمیم‌گیری کند.

انتهای خبر/

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *