بلند قامتان آغاز می‌کنند

سوتیتر: موسوی: بازیکنان تیم ملی آماده‌اند تا با تمام قدرت به مصاف حریفان خود در لیگ ملت‌های والیبال بروند و از هیچ تلاشی برای موفقیت دریغ نکنند

سوتیتر: کولاکوویچ: لیگ ملت‌ها از نظر من اهمیت کمتری ندارد اما فرصت استفاده از جوانان بیشتر مهیا است، زیرا بازیکنان جوان توانایی بازی در این رقابت‌ها دارند

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال سال 2018 مردان از چهارم خردادماه شروع می‌شود و تا سوم تیرماه در 20 گروه پیگیری خواهد شد.

تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز با 15 بازیکن برای حضور در اردوی برون مرزی و برگزاری دو دیدار دوستانه و تدارکاتی با تیم ملی صربستان، تهران را به مقصد این کشور ترک کرد.

ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال 15 بازیکن را برای حضور در اردوی برون مرزی صربستان انتخاب کرد که 14 نفر آنان در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال در فرانسه به میدان می‌روند.

اسامی ‌این بازیکنان به قرار زیر است:

فرهاد سال افزون، سعید معروف، سید محمد موسوی، علی شفیعی، سامان فائزی، امیرحسین توخته، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، مرتضی شریفی، امیر غفور، صابر کاظمی، میثم صالحی، محمدرضا حضرت‌پور و مهدی مرندی

تیم ملی والیبال ایران در هفته‌های اول تا چهارم لیگ ملت‌های والیبال در کشورهای فرانسه، آرژانتین، روسیه و آمریکا به میدان می‌رود و در هفته پنجم در تهران میزبان تیم‌های کره جنوبی، بلغارستان و آلمان خواهد بود.

از همین رو سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: در فهرست انتخابی من برای لیگ ملت‌ها حداقل پنج بازیکن جوان قرار دارند. ایگور کولاکوویچ در پاسخ به این پرسش که به صعود تیم ایران به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها چه میزان امید دارید؟ گفت: تیم ایران 15 بازی در مرحله مقدماتی دارد و در لیگ ملت‌های والیبال 16 تیم قدرتمند جهان شرکت دارند که همگی به غیر از فرانسه که میزبان مرحله نهایی است، با تمام قدرت حاضر می‌شوند و امید به صعود دارند. به همین دلیل نمی‌توانم صعود به مرحله نهایی را پیش بینی کنم اما با تمام وجود برای رسیدن به این هدف می‌جنگیم.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سئوال که آیا دو بازی تدارکاتی با صربستان کم نیست؟ گفت: هفته نخست لیگ ملت‌ها نزدیک است و همه تیم‌ها شرایط یکسانی دارند و فرصت چندانی برای آمادگی نداشتند. روز گذشته تازه لیگ ملت‌های اروپا به پایان رسیده و بازیکنان آمریکایی و کشورهای اروپایی به کشورهای خود رفتند. این تیم‌ها تازه تمرینات آماده سازی خود را شروع می‌کنند. بنابراین تنها گزینه موجود دیدار تدارکاتی با صربستان بوده است.

کولاکوویچ درباره اهمیت دو رویداد مهم پیش‌رو (لیگ ملت‌ها و قهرمانی مردان جهان)، گفت: برای من هر دو رویداد از اهمیت بالایی برخوردار است، اما از نظر قوانین و استانداردهای فدراسیون جهانی رقابت‌های قهرمانی مردان جهان اهمیت بیشتری دارد. این رقابت‌ها هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود اما لیگ ملت‌های والیبال اینگونه نیست. در لیگ ملت‌ها باید قاره پیمایی داشته باشیم و این دو رویداد در کل قابل مقایسه از نظر برگزاری نیستند.

وی تصریح کرد: لیگ ملت‌ها از نظر من اهمیت کمتری ندارد اما فرصت استفاده از جوانان بیشتر مهیا است، زیرا بازیکنان جوان توانایی بازی در این رقابت‌ها دارند. البته اگر بازیکنان جوان عملکرد خوبی در لیگ ملت‌ها داشته باشند، طبیعی است که شایستگی حضور در قهرمانی مردان جهان را نیز دارند.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره تعداد بازیکنان جوان در فهرست انتخابی و احتمال حضور آنان در 14 نفر نهایی هفته نخست، گفت: در فهرست من حداقل پنج بازیکن جوان همانند توخته، صالحی، حضرت‌پور، کاظمی‌و شریفی قرار دارند.

وی درباره روش برگزاری لیگ ملت‌های والیبال نیز گفت: من این سئوال را از شما می‌پرسم که اگر به عنوان یک توریست بخواهید در مدت پنج هفته به قاره‌های مختلف سفر کنید، نظرتان چیست؟ به یقین مسابقات سختی پیش رو داریم، زیرا در هر هفته‌ای سه مسابقه سخت داریم.

در ادامه سرپرست تیم ملی ضمن تشکر از ضیایی برای حمایت‌های همه جانبه، گزارشی از اردوی آماده‌سازی این تیم و روند انجام کارهای اعزام کادر فنی و بازیکنان به اردوی برون مرزی صربستان و چهار کشور فرانسه، آرژانتین، روسیه و آمریکا برای حضور در لیگ ملت‌های والیبال ارائه کرد.

امیر خوش‌خبر تاکید کرد: تیم ایران با دیگر تیم‌های شرکت کننده در لیگ ملت‌های والیبال متفاوت است، زیرا برای دریافت ویزا و سفر به کشوری مانند آمریکا، پروسه طولانی مدت باید طی کند.

وی تصریح کرد: این روند استرس دار، تمرکز را از بازیکنان و کادر فنی می‌گیرد و به همین دلیل تیم ایران متمایز از دیگر تیم‌های شرکت کننده در لیگ ملت‌های والیبال است.

در ادامه این نشست سید‌محمد موسوی به نمایندگی از سوی بازیکنان از حمایت‌های رئیس فدارسیون والیبال تشکر و قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: این نخستین نشست رسمی تیم ملی والیبال با رئیس فدراسیون از زمان شروع تمرینات است و جا دارد من به نمایندگی از سوی بازیکنان از زحمات کادر فنی تیم در مدت تمرینات تشکر کنم.

موسوی تاکید کرد: بازیکنان تیم ملی آماده‌اند تا با تمام قدرت به مصاف حریفان خود در لیگ ملت‌های والیبال بروند و از هیچ تلاشی برای موفقیت دریغ نکنند. امیدوارم ملی پوشان بازی‌های زیبایی به نمایش بگذارند.

رئیس فدراسیون والیبال نیز در ادامه این نشست با یادآوری برنامه‌های والیبال ایران برای حضور شایسته در بازی‌های المپیک 2020 توکیو، گفت: از تیم ایران در لیگ ملت‌های والیبال امسال انتظار خاصی ندارم که بازیکنان خود را تحت فشار مضاعف قرار دهند، اما تلاش کنید که مردم را خوشحال کنید.

احمد ضیایی تصریح کرد: امیدوارم مقابل حریفان خوب بازی کنید و عملکردی در شان ایران اسلامی داشته باشید. به اخلاق توجه خاص داشته باشید زیرا مردم شما را دوست دارند و با خوشحالی و غم شما، خوشحال و ناراحت می‌شوند و الگویی برای جوانان هستید.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: اگر تیم ایران در لیگ ملت‌های والیبال عملکرد شاخصی داشته باشد، طبیعی است که پاداشی برای بازیکنان و کادر فنی در نظر خواهیم گرفت تا به نوعی زحمات همه عوامل را جبران کرده باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *