آنچه در جلسات علنی و غیرعلنی مجلس برای بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گذشت؛

یک رای مانع لغو طرح

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز شرمندگی از مخالفت نمایندگان با بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی در صحن علنی گفت که درخواست لغو بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام های اجتماعی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی تنها یک رای کم داشت.

جلیل رحیمی جهان آبادی بعد از مخالفت مجلس با درخواست لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی گفت: این موضوع ابتدا در جلسه غیر علنی مطرح شد، تعدادی از همکاران از جمله بنده درخواست کرده بودیم که این طرح به صحن برگردد. در این باره آقای قالیباف در نشست غیر علنی صحبت های خوبی را مطرح کرد و نکات مثبت و منفی طرح را بیان کرد. آقای نادران و سایر نمایندگان هم خوب صحبت کردند. در نهایت در رای گیری استمزاجی اکثریت رای دادند که این رای از کمیسیون مشترک به صحن علنی برگردد.

وی افزود: در زمان بررسی این موضوع در صحن علنی، موافقان برگشت طرح، مقداری وارد محتوا شدند که نباید این کار را می کردند، لذا چالش ایجاد شد. در نهایت این تقاضا تنها به دلیل کم داشتن یک رای به تصویب نرسید و در کمیسیون مشترک باقی ماند. شرمنده ایم نتوانستیم کاری کنیم. ان شاءالله در کمیسیون مشترک تلاش می شود تا خروجی چالش برانگیز نباشد.

روزگذشته امروز نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی یک ساعته به بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان برای لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی پرداختند که علی رغم رای استمزاجی مثبت در نشست غیرعلنی، این درخواست در جلسه علنی رای نیاورد.

بر این اساس طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون مشترک به جای صحن علنی) مورد رسیدگی قرار می گیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *