سهم خراسان رضوی تنها یک دبیر

با رای نمایندگان اعضای هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس دهم انتخاب شدند. که در این میان سهم نمایندگان استان خراسان رضوی با دو کاندیدا تنها یک دبیر در سومین دوره انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بود.

نمایندگان در جلسه علنی ( چهارشنبه 9 خرداد) برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس را در دستور کار قرار دادند که در نتیجه آن اعضای هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم دور دهم انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش نمایندگان با 147 رای از 279  رای ماخوذه دکتر علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس در سومین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

همچنین در ادامه برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس، مسعود پزشکیان با کسب 157 رأی موافق و علی مطهری با کسب  143رأی موافق از مجموع 279 رای ماخوذه به عنوان نواب اول و دوم رئیس مجلس در سومین سال مجلس دهم انتخاب شدند.

گفتنی است نمایندگان مردم در خانه‌ملت در ادامه برای انتخاب دبیران هیات رئیسه دائم نهاد قانونگذاری در سال سوم دهمین دوره مجلس رأی گیری کردند که محمدعلی وکیلی با 134 رای، یوسف نژاد با 129 رای، قاضی زاده هاشمی با 129 رای، علیرضا رحیمی با 104 رای، امیرآبادی فراهانی با 98 رای، رنجبر زاده با 95 رای از مجموع 278 رای ماخوذه توانستند اکثریت آرا را به دست آورند.

همچنین نمایندگان در نشست علنی (چهارشنبه 9 خرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس اسدالله عباسی با 96 رای، بهروز نعمتی با 96 رای و محمد آشوری تازیانی با 89 رای از مجموع 241 رای ماخوذه را به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس دهم انتخاب کردند.

گفتنی است در پایان اعضای هیات رئیسه مجلس در سومین سال مجلس دهم،  پس از کسب اکثریت آرا با حضور در جایگاه هیات رئیسه مراسم تحلیف را به جا آورده و متن سوگند نامه را قرائت کردند.

image_print
819 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *