22هزار واحد صنفی در نوروز بازرسی شدند

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی گفت:  ۳۵ بازرس اتاق اصناف خراسان رضوی در طرح نوروزی بر عملکرد بازار نظارت داشتند.

سید جمال کاظمی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه طرح نوروزی از دهم اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال ۹۷ به مدت ۳۵ روز به طول انجامید و ۳۵ بازرس اتاق اصناف استان در این طرح به فعالیت پرداختند، افزود: همزمان با اجرای این طرح در مجموع ۲۲ هزار واحد صنفی بازرسی شدند و دو هزار و ۵۲ پرونده تخلف تشکیل شد.

وی افزود: برای هزار و ۴۷۲ واحد صنفی پرونده تخلف تنظیم نشد و در ازای آن گزارش نظارتی تنظیم شد و به صورت ارشاد با این دست واحدهای صنفی برخورد به عمل آمد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی ادامه داد: طرح نوروزی ۹۷ شامل طرح نظارت در محدوده ثامن، نظارت بر عملکرد نمایشگاه بین المللی، حوزه مجاوران، بازرسی بر عملکرد نمایشگاه سوغات بود و همچنین دو موضوع دیگه نیز در این ایام به حوزه کاری ما افزوده شد که این دو موضوع شامل نظارت و بازرسی بر عملکرد خیابان غذا و همچنین نظارت بر عملکرد واحدهای مرتبط به روز طبیعت بود.

وی با اشاره به اینکه مجموع ارزش ریال پرونده های تشکیل شده بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بوده است افزود: مانند گذشته بیشترین تخلفات در حوزه تقلب و گران فروشی شناسایی شده است.

کاظمی در توضیح شکایات صورت گرفته از سمت مردم نیز گفت: از مجموع شکایات دریافت شده ۵۲۴ شکایت به صورت تلفنی انجام شده است و ۱۷۶ مراجعه حضوری نیز به ۸ پایگاه فعال در طرح نوروزی انجام شده و از این طریق شکایات خود را ثبت کردند.

وی با بیان اینکه حوزه فنی و خدماتی در اولویت دوم حوزه بازرسی اتاق اصناف قرار دارد، در توضیح اقدامات صورت گرفته در این بخش نیز گفت: در حوزه فنی و خدماتی نیز ۷۵۶ پرونده تخلف تنظیم شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی افزود: امسال عرضه کالاهای اساسی در مدت اجرای طرح در شهرستان ها نیز مرود رصد قرار گرفت که در این اساس می توانیم بگوییم که تنها در چهار شهرستان قیمت کالاهای اساسی از مصوبه ستاد تنظیم بازار در برخی مواقع بالاتر می رفت و آن هم به علت دور بودن آن ها از کشتارگاه ها و عرضه کنندگان بود.

وی ادامه داد: در مجموع شهرستان های ۲۶۰ گشت مشترک انجام شد و ۷۴۲۰ بازرسی از واحدهای صنفی در شهرستان های مسیر مسافران انجام شد که منجر به تنظیم ۴۷۴ پرونده به ارزش ریال مجموع یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بوده است.

کاظمی تصریح کرد: تاکید همیشگی اتاق بر حوزه سلامت بود و امسال نیز همین رویه را ادامه دادیم و بر این اساس ۵۸۷ پرونده در حوزه سلامت تنظیم کردیم و ۷ واحد صنفی نیز که در این حوزه فعال بودند را با حضور بازرس بهداشت و قاضی تعزیرات پلمب کردیم. ۴ واحد از این ۷ واحد، واحدهای غیر مجازی بودند که به صورت موقتی و فقط برای این ایام برپا شده بودند، همچنین هزار و ۲۰۰ کیلوگرم شیرینی از این واحدهای صنفی معدوم شد و هزار و ۴۰۰ کیلوگرم گوشت و فرآورده های پروتئینی فاسد و غیر قابل استفاده نیز کشف و معدوم شدند.

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *