نعمت گاز برای 685 روستا در عرض 5 سال

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به رشد 76 درصدی گازرسانی به روستاهای خراسان رضوی از ابتدای دولت یازدهم تا کنون گفت: طی پنج سال اخیر 685 روستای استان از نعمت گاز بهره مند شده­اند.

حمیدرضا فانی روز پنجشنبه افزود: تعداد روستاهای برخوردار از گاز در استان در آغاز دولت یازدهم 946 روستا بود که هم اکنون به یک هزار و 631 روستا رسیده است.

وی عنوان کرد: این تعداد تا پایان سال به یک هزار و 792 روستا افزایش خواهد یافت.در این مدت ضریب نفوذ گاز روستایی در استان از 56 درصد در سال 92 هم‌اکنون به 77.3 درصد رسیده و تا انتهای سال این رقم به 83 درصد افزایش‌یافته و به ترتیب امسال در انتهای سال 83 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره­مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تنها در سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده 365 روستای استان گازدار می‌شوند که تاکنون عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به 205 روستا به انجام رسیده و در سفر اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری بهره‌برداری شد.

فانی عنوان کرد: این ارتقا در حوزه شهری هم محقق شده و امروز 99.9 درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخوردارند.

وی بابیان اینکه ضریب نفوذ گاز در ابتدای دولت یازدهم 90 درصد بود، گفت: با گازرسانی به سه شهر باقیمانده استان طی این مدت عملا کار به انجام رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: مشترکان گاز شهری استان در ابتدای دولت یک‌میلیون و 367 هزار و 775 مورد بودند که امروز به یک‌میلیون و 710 هزار و 758 مشترک رسیده‌اند.

فانی افزود: در این مدت از صنایع هم غفلت نشد و طی این پنج سال 2 هزار و 596 واحد صنعتی گازرسانی نشد و تعداد واحدهای صنعتی گازدار از 9988 واحد در سال 92 هم‌اکنون به 12 هزار و 584 واحد رسیده است.

وی تاکید کرد: درمجموع کل مشترکان گاز استان از یک‌میلیون و 603 هزار و 395 مورد در ابتدای دولت یازدهم به دو میلیون و 107 هزار و 426 مورد افزایش‌یافته است که 10 درصد کل مشترکان گاز کشور را به خود اختصاص داده است.

فانی تصریح کرد: همچنان استان حجم سنگینی از پروژه‌های گازرسانی به روستاها و خطوط انتقال مربوطه را در دست اجرا و طراحی دارد تا ضریب 100 درصدی در این حوزه محقق شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *