بنیاد امام رضا(ع) منتسب به هیچ جناحی نیست

مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگی، هنری امام رضا (ع) با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد.

علی رضا رشیدیان در این دیدار گفت: بنیاد فرهنگی، هنری امام رضا (ع) به عنوان مجموعه به نام نامی امام رضا (ع) و محور ترویج سیره و فرهنگ رضوی، منتسب به هیچ جناح و سلیقه ای نیست و باید مظهر تعامل، گفت و گو و نمادی وحدت بخش باشد.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگریی نیاز به نشر و ترویج معارف و سیره رضوی در سطح دنیا و به ویژه جوامع اسلامی داریم اما نیازمند بازنگری جدی در شیوه و عملکردهاهستیم که باید بنیاد در این حوزه ورود جدی یابد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: باید کار دوباره ای در این حوزه انجام داده و از ظرفیت های فضای مجازی، رادیو و سیمای زیارت، سایر امکانات و ظرفیت های در دسترس بهره ی مناسب تری برای انتشار معارف رضوی از جمله در حوزه تعامل و گفت و گو بین اقوام و مذاهب و فرق مختلف، ببریم .

رشیدیان با اشاره به ظرفیت مشهد الرضا (ع) و وجود خورشید هشتم که مظهر رافت و مهربانی و تعامل است، تصریح کرد: باید زمینه و ظرفیت تعامل و گفت و گو را در تمامی طول سال برای تمامی کشورها، قشرها و نیز گروه های سیاسی که می توانند مخاطب باشد را فراهم کرد.

وی با طرح این پرسش که چرا باید مسلمانان با اسلحه و خشونت با هم حرف بزنند؛ گفت: در جوار ثامن الحجج (ع) ظرفیتی ایجاد کنیم که حتی مخالف ترین گروه ها و فرق بتوانند در جوار این آستان مقدس به گفت و گو و تعامل بنشینند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در جوار امام رضا (ع) در بعد خارجی ظرفیت برای گفت و گوی اندیشه ها و نحله های مذهبی خارجی وجود دارد و هم در بعد داخلی باید امام علی ابن موسی الرضا (ع) و مظهر گفت و گو و تعامل بین سلایق مختلف باشد و نقش بنیاد فرهنگی رضوی محوری است.

رشیدیان عنوان کرد: باید با تاکید بر اینکه بنیاد فرهنگی رضوی در سطح مجموعه ای ملی و بین المللی باید با ساختاری روشن تر بر اساس هدف های مشخص و برنامه ریزی معین برای رسیدن به اهداف گام بردارد.

وی در این راستا تاکید کرد: با توجه به ظرفیت محبت اهل بیت و امام رئوف(ع) افزود: بسیاری از مسلمانان و شیعیان و حتی اهل سنت نسبت به وجود امام رضا(ع) حب و علاقه خاصی دارند که عامل حرکت شما در این بنیاد است و می توان از این توان و فرصت در راستا اشاعه فرهنگ رضوی گام برداشت.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه این ظرفیت خود سرمایه ای بزرگ و ارزشمند است که باید بنیاد به خوبی برای رسیدن به اهداف بهره گیرد.

رشیدیان با بیان اینکه هدف این بنیاد خدمت به امام رضا (ع) و ترویج ارزش های بنیادینی که امام مظهر آنهاست، افزود: در این راستا باید تلاش کرد علم و آگاهی و عرفان به معارف امام رضا (ع) توسعه یابد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که امروز از مجوعه های کتاب وآثار جمع آوری شده در حوزه معارف رضوی دارم هیچ یک متناسب با نیاز جوان امروزی نیست و نمی تواند ارتباط مناسبی با آنها برقرار کنندو باید در این حوزه ارزیابی مجدد شده و به زبان روز برای جوان امروز بیان شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بنیاد فرهنگی رضوی در این راستا از همه ظرفیت های دولتی و غیر دولتی و عمومی و خصوصی برای ترویج فرهنگ و سیره رضوی بهره گیرد.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *