استقبال اندک واحدهای توليدی گناباد از طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی

رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي و دبير کارگروه اشتغال گناباد با انتقاد از استقبال کم واحدهاي توليدي و خدماتي از طرح کارورزي دانش آموختگان دانشگاهي، گفت: از مجموع 320 متقاضي معرفي شده به اين واحدها از ابتداي امسال، تنها 12 نفر جذب شده اند.

محسن نوريان نوقابي افزود: طرح کارورزي دانش آموختگان دانشگاهي با هدف افزايش توانمندي و ايجاد زمينه اشتغال آنان از نيمه نخست امسال در گناباد آغاز شده که انتظار داريم متصديان واحدهاي توليدي و خدماتي شهرستان به اين طرح توجه بيشتري داشته باشند.

وی ادامه داد: ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺳﻦ متقاضيان کارورزي ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪﮔﺎﻥ مدرک ﻓﻮﻕ ﺩﯾﭙﻠﻢ 25، ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ 28 ﻭ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﺍﺭﺷﺪ ﻭ ﺩﮐﺘﺮﯼ 29 ﺳﺎﻝ و ﻃﻮﻝ ﺩﻭﺭﻩ فوق ﺩﺭ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﻭ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﺩر بخشهاي توليدي ﺻﻨﻌﺖ و ﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ چهار تا 6 ماه است که يک سوم کمک هزينه کارورزي توسط دولت پرداخت مي شود و کارورز در طول مدت فعاليت زير پوشش بيمه قرار مي گيرد.

رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي گناباد همچنين گفت: ميزان اعتبارات بخش مشاغل خانگي گناباد در سال جاري با 6 برابر افزايش نسبت به پارسال، از 2 ميليارد و 800 ميليون ريال به 16 ميليارد و 500 ميليون ريال رسيده که 15 ميليارد ريال آن در 9 ماهه امسال در قالب تسهيلات به 166 طرح پشتيبان و 300 نفر از متقاضيان واجد شرايط پرداخت شد.

نوريان ادامه داد: از ابتداي امسال 560 فرصت شغلي با همت دستگاههاي اجرايي و مسئولان و دست اندر کاران مربوط در اين شهرستان ايجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وي گفت: پارسال در مجموع 215 ميليارد و 379 ميليون ريال تسهيلات اشتغال زايي و کمک به توسعه و پايداري بنگاههاي اقتصادي در اين شهرستان پرداخت شد.
شهرستان 88 هزار نفري گناباد در 287 کيلومتري جنوب مشهد واقع است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *