جان تازه در کالبد پدیده

این­گونه که به نظر می­رسد پس از مدت زیادی توقف پروژه عظیم پدیده شاندیز این روزا روح جدیدی بر تن این مجموعه در حال دمیده شدن است. مرحله جدید عملیات عمرانی پروژه‌های پدیده شاندیز آغاز به کار کرد است بعد از مدت­ها موجی از امید بین سهامداران این مجموعه ایجاد شده است. سخنان مسئولین نیز نشان از این دارد که دولت درصدد کمک و نظارت دقیق بر این مجموعه است تا دوباره این پروژه دچار مشکل نشود. این موضوع را می­توان به وضوح در صحبت­های استاندار خراسان رضوی، فرماندار طرقبه و شاندیز و مدیرعامل پدیده دید.

 

 

سازمان­ها برای «پدیده» پای کار آمده­اند

استاندار خراسان رضوی گفت: با تشکیل یک کنسرسیوم بانکی اختصاص تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی در جهت شروع مجدد ساخت‌وسازها در مجموعه پدیده شاندیز به تصویب رسید. مراحل ارائه تسهیلات به پدیده برای انجام عملیات عمرانی به‌صورت گسترده در حال انجام است و با اقداماتی که مدیران پدیده انجام داده‌اند مشکلات در حال حل شدن است.

علیرضا رشیدیان روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور حل مشکلات ارائه اسناد تمامی سازمان‌های دولتی پای کار آمده‌اند تا ضمن استمهال بدهی‌های مجموعه پدیده، پرداخت‌ها را تقسیط کنند و به جز دو سازمان دولتی که این موضوع را به وزارتخانه‌هایشان موکول کرده‌اند، سایر دستگاه‌ها با تقسیط و استمهال بدهی‌ها موافقت کردند و به نظر من این مشکلات قابل حل است.

رشیدیان از فعال شدن کنسرسیوم بانکی در جهت توسعه‌های عمرانی و فیزیکی مجموعه پدیده خبر داد و گفت: با تشکیل یک کنسرسیوم بانکی اختصاص تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی در جهت شروع مجدد ساخت و سازها در مجموعه پدیده شاندیز به تصویب رسید و پیش قسط اول این تسهیلات هم که مبلغ ۵۰ میلیارد تومان و معادل ۱۰ درصد مبلغ مصوب شده بوده پرداخت شده است و امیدواریم با شروع کار ساخت و ساز در پدیده، تحولی شگرف در قیمت و ارزش سهام این مجموعه به‌وجود آید.

وی همچنین از ارائه الگوهایی موثر و موفق با کمترین تنش حقوقی و قضایی به نهادهای ذی‌ربط برای حل مشکلات شرکت پدیده خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این الگوها، مشکلات سهام‌داران و سرمایه‌گذاران پدیده هرچه سریع‌تر حل شود.

 

 

مدیرعامل پدیده خبر داد:

آغاز مرحله جدید عملیات عمرانی پدیده در 4 جبهه

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز در مراسم آغاز مرحله جدید از عملیات عمرانی پروژه‌های پدیده شاندیز،گفت: همزمان با میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) دور جدید عملیات عمرانی پدیده شاندیز در مساحتی حدود ۲۰۰ هزار متر مربع در ۴ جبهه کاری آغاز شد و در این طرح در اوج کار تا ٢٠٠٠ فرصت شغلی مستقیم ایجاد می گردد. با اجرای این پروژه ارزش‌های افزوده مضاعفی خواهیم داشت و به‌طور همزمان در ۵ جبهه فرعی دیگر پیگیر انجام تکمیل پروژه‌های فازهای ۱ تا ۱۱ خواهیم بود.

ابوالفضل انتظاری با بیان اینکه هم‌اکنون در حال انجام مذاکراتی با سرمایه گذار برای دو پروژه دیگر این مجموعه هستیم، خاطرنشان کرد: به‌زودی توافق نهایی را با سرمایه‌گذاران خواهیم داشت و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پروژه پیست یخی پدیده شاندیز در دهه فجر امسال و یا قبل از نوروز ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

 

ایتالیایی‌ها در مسیر پروژه آبی پدیده

وی با اشاره به اینکه پروژه دیگر، مجموعه آبی پدیده شاندیز بوده که دارای جاذبه‌های بی‌نظیر است، تصریح کرد: در این رابطه در حال انجام مذاکرات با یک هیئت ایتالیایی هستیم و پیش‌بینی آن را داریم که با این گروه به توافق نهایی برسیم و در اینگونه پروژه‌ها سرمایه از سوی سرمایه‌گذار تامین می‌شود و وقتی که سرمایه‌گذار ورود پیدا می‌کند به این معنا است که این پروژه توجیه اقتصادی دارد.

انتظاری تاکید کرد :به دنبال آن هستیم که مجموعه پدیده شاندیز در ایام نوروز ۹۷ به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شود و خیابان سنگ فرش در این مجموعه با آب نماها، رودخانه خروشان، المان‌های فرهنگی و المان‌های گل و گیاه و نور پردازی آماده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری در قالب کنسرسیوم بانکی داریم، بیان کرد: در حال حاضر پیمانکاران کارگاه‌های خود را تجهیز کرده و فعالیت‌های عملیاتی‌شان را آغاز کرده‌اند و با افزایش دمایی که پس از تعطیلات نوروز ۹۷ خواهیم داشت این فعالیت‌ها ترجیحا به‌صورت دو شیفته ادامه می‌یابد تا طرح‌های اجرایی هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

 

پرداخت­ها چند مرحله­ای خواهد بود

انتظاری گفت: پرداخت‌ها در چند مرحله خواهد بود که البته مقید به زمان خاص نبوده و براساس میزان پیشرفت‌های کاری تخصیص می‌یابد و هرچه قدر که سرعت کار بالاتر باشد، فاصله زمانی دریافت‌ها کوتاه‌تر خواهد بود.

وی افزود: اقدام دیگرمان مذاکره با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در جهت انتخاب پیمانکاران و سرمایه‌گذاران فازهای ۱۱ تا ۱۹ خواهد بود و متعاقب آن موضوع برج های بزرگ پدیده شاندیز را داریم که با نهایی کردن مجوزها، انتخاب پیمانکار و سرمایه گذار و تامین مالی را باید پیگیری کنیم.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز ادامه داد: دریافت و تمدید مجوزها و اجرای مجموعه‌های هتلی جزیره کیش در قالب ۵ برج بزرگ (۳ ویو سمت دریا و ۲ ویو سمت خشکی)، مجموعه تجاری بزرگ و بهره برداری از سه مجموعه رستورانی شامل رستوران کف شیشه‌ای در ارتفاع ۴۵ متری، رستوران ۶ هزار متر مربعی قلعه ، همچنین راه‌اندازی مجموعه رستورانی غروب کیش از جمله برنامه های آینده است.

 

 

فرماندار طرقبه و شاندیز:

آینده خوبی در انتظار «پدیده» است

فرماندار طرقبه و شاندیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه با استقرار مدیرعامل جدید و تعاملات انجام شده با شهرداری شاندیز آینده خوبی برای مجموعه پدیده پیش­بینی می­شود.تمام دغدغه مسئولان مجموعه پدیده، مسئولان شهر شاندیز و استاندار محترم خراسان رضوی حفظ حقوق سهامداران این مجموعه است و الحمدالله بسیاری از مجوزهای لازم برای شروع به کار صادر شده است.

سید حسن حسینی  با بیان اینکه تعاملاتی با شهرداری و اداره‌های امور مالیاتی و جهاد کشاورزی صورت پذیرفته است، افزود: شهرداری شاندیز بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ را استمهال کرده و آن را در قالب سهام جایگزین کرده است؛ همچنین در بحث عوارض تعاملاتی صورت پذیرفته و برای بخش زیادی از مستلزمات پدیده عدم خلافی صادر شده است تا این مجموعه مجددا شروع به کار کند.

 

تلاش برای حفظ حقوق سهامداران است

حسینی با اشاره به فعال شدن کنسرسیوم‌های بانکی در مجموعه پدیده شاندیز، تصریح کرد: با تشکیل کنسرسیوم‌های بانکی شاهد پرداخت وام‌هایی به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان به مجموعه پدیده شاندیز بوده‌ایم با اقدامات مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این مجموعه اقساط این وام بدون تاخیر پرداخت شده است و مجموع پرداختی این وام‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان با کارمزدهای بسیار پائین و اقساط طولانی‌مدت خواهد بود که به‌صورت دوره‌ای و براساس میزان پیشرفت کاری پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: بسیار امیدوار هستیم که قیمت سهام به‌صورت متعارف نگهداشته شود و تمام تلاشمان در حفظ حقوق سهامداران و سرمایه‌گذاران ابر پروژه پدیده بوده است.

حسینی با بیان اینکه انجام هرگونه اقدامی نیازمند شارژ منابع مالی مورد نیاز بوده است، گفت: این منابع و مبالغ باید با درایت مسئولان به شکلی هدفمند و کنترل‌شده تزریق شود و امیدواریم که این تزریق بودجه با رشد شاخص ارزش سهام همراه باشد.

فرماندار طرقبه و شاندیز گفت: پروژه‌های پدیده شاندیز پیچیدگی‌ها و متغیرهای متعددی دارند که شامل مسائل فنی، عمرانی، بانکی، مالیاتی و غیره بوده است و امیدواریم که تمامی این حوزه‌ها و مجموعه‌ها به‌خوبی در مسیر بازیابی پروژه‌های پدیده شاندیز و اجرای موفق آن‌ها همت و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رویکردمان در رونق مجموعه پدیده شاندیز بوده است، افزود: یکی از اقدامات موثر در این حوزه برگزاری جشن‌ها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و هفته‌های فرهنگی شهرستان‌های استان و خارج استان در این مجموعه بوده است تا شاهد رونق و آبادانی بیش از پیش شهر توریستی شاندیز باشیم.

 

 

سرویس اقتصادی «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *