کشف 580 میلیون تومان دارو و لوازم آرایشی قاچاق

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف 580 میلیون تومان دارو و لوارم آرایشی و بهداشتی قاچاق در استان از ابتدای شهریورماه خبر داد.

سردار قادر کریمی، اظهار کرد: پلیس فتا خراسان رضوی در اجرای طرح بین‌المللی «پانجی آ» پنج میلیارد و 800 میلیون ریال دارو و لوازم آرایشی قاچاق کشف کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای شهریور ماه سال جاری و هم‌زمان در بیش از 123 کشور جهان و سراسر استان‌های کشور با بهره‌گیری از حداکثر توان و ظرفیت پلیس فتا دهمین مرحله از طرح مبارزه با تهیه و توزیع انواع داروها و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق، تقلبی و غیر مجاز به اجرا درآمد.

کریمی تصریح کرد: در اجرای این طرح که با محوریت مبارزه با تبلیغ و فروش دارو، مکمل‌های غذایی و اقلام آرایشی و بهداشتی در بستر فضای سایبری انجام گرفت، طی رصد و پایش شبانه‌روزی فضای سایبری کارشناسان پلیس فتا، بیش از 1000 صفحه اینترنتی اعم از وب‌سایت، وبلاگ و کانال‌های تلگرام و صفحات اینستاگرامی و… که در زمینه تبلیغ و فروش دارو فعالیت داشتند، شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا طی ساعت‌ها کار بی‌وقفه و شبانه‌روزی همراه با اقدامات فنی و عملیاتی، هویت و محل فعالیت متهمان را یکی پس از دیگری مشخص و با هماهنگی‌های قضائی در نهایت تعداد 123 نفر متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه «در این طرح مقادیر قابل توجهی اقلام قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد»، عنوان کرد: این اقلام مشتمل بر 9300 قلم انواع آرایشی و بهداشتی، داروهای دست‌ساز، مکمل‌های ورزشی، گرم‌ها و روغن‌های دست‌ساز، داروهای مخدر و توان‌افزا، لوازم و آلات استعمال مواد مخدر صنعتی به ارزش حدود پنج میلیارد و 800 میلیون ریال کشف شد.

وی با اشاره به توقیف و کشف دو خودرو سواری و یک موتورسیکلت مسروقه در این طرح، بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد معرفی و برای آنان قرار مناسب قضایی صادر شد

کریمی اضافه کرد: همچنین مستندات و مشخصات شناسایی شده برخی از مجرمان به پلیس فتا محل فعالیت آن‌ها در سایر استان‌های جهت پیگیری لازم ارجاع شده است.

 

 

منبع: مرکز اطلاع‌رسانی پلیس خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *