دشمن، درصدد القاء ناکارآمدی نظام است

استاندار خراسان رضوی گفت: سعی دشمن، القاء ناکارآمدی نظام درحل مشکلات معیشتی مردم است.

علیرضا رشیدیان در جلسه شورای اداری کاشمر افزود: دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی به دست آورده به‌طوری که به کمک بخش‌های خصوصی، تعاونی و جذب سرمایه از بانک‌ها و سرمایه خارجی واحدهای تولیدی به تحرک درآمده و شرایط تولید، اشتغال و صادارت بهبود یافته است.
وی با تجلیل از مقام والای معلمان و کارگران، افزود: در خراسان رضوی نیز تمامی دستگاه‌ها اعم از قضایی، اجرایی، نیروهای مسلح، مردم، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها توانستند در کنار هم گام‌های بلند و خوبی بردارند.
رشیدیان افزود: مدیران باید با تشخیص صحیح و درک موقعیت زمان و مکان، از فرصت خدمت به مردم استفاده کرده و بهترین تصمیمات را برای حل مشکلات مردم و توسعه کشور و استان بگیرند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اطلاع رسانی از خدمات ارائه شده از سوی دولت به مردم؛ گفت: به مدد همراهی و همکاری دولت، بخش خصوصی، بانک‌ها و مردم، طی چهار سال گذشته شاهد توفیقات مطلوبی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سلامت، بهداشت و درمان و … در استان بوده ایم.
رشیدیان با بیان این که سعی دشمن، القاء ناکارآمدی نظام در حل مشکلات معیشتی مردم است؛ خاطر نشان کرد: با همراهی مردم توانسته ایم موانع بزرگی را از پیش رو برداریم و مشکلات فراوانی را حل کنیم.
وی به تشریح عملکرد دولت در استان پرداخت و تصریح کرد: گزارش اقدامات انجام شده طی استقرار دولت یازدهم محضر مقام معظم رهبری ارائه و گزارش رضایت بخشی بود.
رشیدیان ادامه داد: پارسال برای نخستین بار خراسان رضوی از مرز یک میلیون و 940 هزار اشتغال گذشت و 115 هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: این بدان معنا نیست که از کارمان راضی باشیم. هم اکنون 2 میلیون و 200 هزار نفر نیروی آماده بکار داریم که با این یک میلیون 940 هزار نفر هنوز حدود 290 هزار نفر بیکار هستند.
وی افزود: امسال تعداد نیروی بیکار به 320 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد. 48 درصد این افراد جوانان دانش آموخته دانشگاهی هستند. باید کمر غول بیکاری را شکست که این کار تنها از عهده دولت بر نمی‌آید و باید همه کمک کنند.
رشیدیان به نام گذاری سال و جهت گیری حرکت مدیران در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: در همین راستا، امضا 23 تفاهم نامه با شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات به منظور توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه IT  و ICT و در قالب طرح تکاپو منجر به سرمایه گذاری 320 میلیارد تومانی و اشتغالزایی نزدیک به 4 هزار نفر در استان شد.
رشیدیان افزود: در سال جاری و 6 ماهه ابتدای سال 97، در حوزه صنعت و معدن 15 پروژه با 10هزار و 500  میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 8489  به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان این که 291 پروژه گردشگری و زیر ساخت مرتبط با 5800 میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 7هزار و 6نفر افتتاح می‌شود، ادامه داد: همچنین بهره برداری از  11 پروژه کشاورزی  با 997 میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 5650 نفر در همین مدت آغاز می‌شود.
رشیدیان گفت: پیش بینی می‌شود در مجموع طی 1.5 سال آینده در حوزه صنعت و معدن، گردشگری و زیر ساخت‌های مرتبط، کشاورزی و طرح تکاپو، در مجموع 66 هزار اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.
وی اظهار داشت: طی سال 95 مبلغ 301 میلیون دلار سرمایه خارجی وارد استان شده . سرمایه خارجی مصوب استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت  برابر شده است و در 11 ساله 1381 تا 1392 ورود 902 میلیون دلار و در سه سال 92 تا 95  (دولت تدبیر و امید) ورود بیش از 800 میلیون دلار سرمایه به استان صورت پذیرفته است.
استاندار خراسان رضوی گفت: استان، با صادرات بیش از 1704 میلیون دلار به وزن 2098 هزارتن توانسته است به رشد 4 درصدی وزنی و 2 درصدی ارزشی نسبت به سال 1394 دست یابد؛ هرجند این میزان توسعه صادرات بیانگر بهبود فضای تجارت بین‌المللی می‌باشد. ولی شایسته است بخش خصوصی و دولتی با پیگیری نقشه صادراتی استان در جهت بهبود این روند و توسعه صادرات با رویکرد گسترش بازارهای هدف صادراتی و ارائه کالاهای با کیفیت اقدام نمایند.
رشیدیان ادامه داد: حاشیه شهر مشهد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که این میزان از جمعیت 15 استان بیشتر است. مشکلاتی در این مناطق بر اثر بی توجهی های سال های گذشته به وجود آمده که در دولت تدبیر برای رفع آنها تلاش شده است.
وی در ادامه گفت: همچنین در حوزه طرح های اشتغالزا تمام کمک هایی که به پروژه ها و صنایع کوچک و متوسط و حتی صنایع بزرگ بر اساس طرح رونق انجام گرفته با نرخ سود 18 درصد بوده اما در مناطق روستایی و محروم این تسهیلات با نرخ چهار درصد ارائه شده است.
استاندار خراسان رضوی افزود: نخستین پروژه طرح های اقتصادی معاونت روستایی معاونت اول نهاد ریاست جمهوری در بجستان کلنگ زده شد و اکنون 63 طرح با 480میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات اشاره کرد و با تاکید بر این که سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، باید ملاک عمل دست اندر کاران باشد؛ زمینه سازی برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند، با شکوه را از جمله رسالت های مهم دانست.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *