این داستان؛ دو تخته یوزپلنگ و یک مشت داروی تاریخ گذشته

هنوز تکلیف پوست و جمجمه ببرهای کشف شده از باغ وحش مشهد روشن نشده است که دادستان مشهد اخبار جدید از کشفیات تازه منتشر کرد.

قاضی محمد بخشی محبی در این خصوص گفت: پس از کشف 7 تخته پوست ببر در باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد، کارشناسان خبره‌ای را برای بازرسی به  باغ‌وحش مشهد اعزام کردیم و در بازرسی‌ها از داخل یکی از انبار‌ها دو تخته دیگر از پوست یوزپلنگ کشف شد.

معاون دادستان مشهد بیان کرد: همچنین 4 جمجمه ببر در آن باغ‌وحش کشف شد که طبق گزارش کارشناسان بعضی از این جمجمه‌ها تازه هستند و حشرات همچنان در اطراف آن‌ها بوده و دندان‌های نیش آن‌ها به‌گونه‌ای است که نشان می‌دهد سن ببر‌ها جوان بوده است.

بخشی محبی عنوان کرد: کارشناسان دامپزشکی نیز به محل اعزام شدند و در گزارش آن‌ها آمده که شرایط بهداشتی برای نگهداری حیوانات در آن باغ‌وحش مناسب نیست و حتی دارو‌هایی که چندین سال قبل تاریخ آن‌ها منقضی شده نیز از این باغ وحش کشف شد.

معاون دادستان مشهد اضافه کرد: دامپزشک مستقر در باغ وحش مشهد گزارشات لازم در زمینه وضعیت بهداشتی باغ وحش را ارائه نکرده است.

بخشی محبی اظهار داشت: همچنین وضعیت بهداشتی مورد تائید شبکه دامپزشکی نبود و حتی دامپزشک مستقر نیز در آنجا بوده اما متاسفانه گزارشات لازم را ارائه نکرده است.

معاون دادستان مشهدمقدس گفت: کمبود داروی بی‌حسی و بیهوشی در آنجا مشهود بود؛ اگر اتفاقی مانند عفونت دم ببر بیفتد و ببر تلف شود؛ یکی از علل همین فقدان تجهیزات لازم است. فقدات تاسیسات و دستگاه‌هایی برای استریل‌کردن لوازم جراحی نیز در این بازدید مشهود بود و مشکلات بهداشتی مانند این وجود داشته است.

بخشی محبی بیان کرد: فقدان چاله آهک و مواد ضدعفونی در ورودی اتاقک حیوانات نیز در این بازدید مشهود بود.

وی افزود: اکنون 15 قلاده ببر در باغ وحش مشهد است که تعدادی از آنها توله و شیرخوار هستند و تا ساماندهی کامل باغ وحش موضوع را ادامه خواهیم داد.

بخشی محبی با اشاره به اظهارات متعدد در این زمینه گفت: آن چیزی که وجود خواهد داشت قضاوت مردم نسبت به تصمیم‌گیری‌‌ها و اظهارنظر افراد است. البته مدیرکل محیط زیست خراسان‌رضوی در صحبتی عنوان کردند برخی صحبت‌‌ها را نداشتم و در انعکاس اشتباه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 15 ببر در باغ وحش مشهد داریم و اگر قرار باشد هر سال 8 ببر را از دست بدهیم دو سال دیگر ببر نداریم و توجیه ندارد ببرها را از دست بدهیم. ظرف سه ماه، 7 ببر و در خرداد امسال نیز یک ببر دیگر با عفونت دم از میان رفته است؛ چطور می‌شود یک ببر داخل باغ وحش به دلیل عفونت دم تلف شود؟

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *