بنا نیست «زعفران» سفره دیگران را رنگی کند

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی‌گوییم دیگران از زعفران ما سود نبرند، اما بنا هم نیست اجازه دهیم حاصل تلاش مردم این خطه به ثمن بخس خریداری شده و سفره دیگران را رنگی کند.

سعید باستانی روز جمعه در آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه، در تربت حیدریه افزود: تمهیدات لازم برای سرمایه گذاری در حوزه زعفران تربت حیدریه و زاوه اعم از تولید، فراوری و صادرات فراهم آمده است.

وی تاکید کرد: شاید این ادبیات برای شخصیت حقوقی یک نماینده زیاد مناسب نباشد، اما برای آنکه تحولی در سفره مردم حوزه زعفران ایران بوجود بیاورم حاضرم تمامی موانع را برطرف ساخته و حتی در زمینه پرداخت تسهیلات لازم نیز همکاری داشته باشم.
وی ضمن انتقاد از غفلت‌های گذشته در خصوص معرفی زعفران تربت حیدریه و زاوه، گفت: تا امروز زعفران ما بدون هیچ رد و نشانی و به نام مشهد مبادله و صادر می‌شد.
وی در خصوص جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه نیز گفت: ظرف دو سالی که از برپایی این جشنواره می‌گذرد، پای بسیاری عکاسان و گزارشگران داخلی و خارجی به این منطقه باز شده و دست اندرکاران جشنواره موفق شدند قدم‌های خوبی در معرفی این محصول کلیدی بردارند.
دبیر سومین جشنواره ملی عکس زعفران نیز گفت: این جشنواره 7 تا 11 آبان با هدف معرفی زعفران به عنوان محصول پایه این خطه، که بزرگترین تولید کننده طلای سرخ کشور و جهان است، برپا می‌شود.
سلیمان گلی با بیان اینکه معرفی این پایگاه مهم تولید و عرضه زعفران و نیز ثبت و مستند‌سازی مراحل مختلف برداشت، فرآوری و بسته ‌بندی این محصول از دیگر اهداف برپایی جشنواره است، گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی توسط انجمن عکاسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه برای سومین سال پیاپی، با همکاری نماینده مردم در مجلس، شورای اسلامی شهر و شهرداری تربت حیدریه برگزار می‌شود.
 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *