حدود 1600 میلیارد تومان طرح اقتصادی در استان آماده بهره‌برداری است

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: حدود 1600 میلیارد تومان پروژه در حوزه اقتصادی استان آماده بهره برداری است و تا پایان سال نیز به این حجم افزوده خواهد شد.

علی رسولیان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بر پیگیری جدی و ارائه گزارش‌ های منظم 192 پروژه اقتصاد مقاومتی مربوط به 36 دستگاه اجرایی درقالب فرم نیپا در استان تاکید کرد. همچنین حدود 1600 میلیارد تومان پروژه در حوزه اقتصادی استان آماده بهره برداری است و تا پایان سال نیز به این حجم افزوده خواهد شد.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی از گشایش فاینانس برای پروژه های استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 18 پروژه ملی برای استفاده از فاینانس معرفی شده اند.

وی گفت: یکی از اهداف برگزاری جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان این است که مسائل پروژه هایی که مشکل دارد، حل شود؛ لذا دستگاه های اجرایی قبل از جلسه مشکلات خود را به دبیرخانه ارسال کنند تا راهکارهای لازم بررسی و درجهت رفع آن اقدام شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین ‌الملل استانداری خراسان‌رضوی عنوان کرد: بررسی موانع و مشکلات موجود بر مسیر اشتغال استان قابل طرح در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی بوده و همچنین اولویت بندی در اجرای پروژه ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، از مدیران کل دستگاه های اجرایی خواست یک بانک اطلاعاتی در خصوص موقعیت ها و پتانسیل های هر منطقه جهت سرمایه گذاری در حوزه تخصصی خود تهیه کنند.

رضا جمشیدی تاکید کرد: وظیفه دستگاه های اجرایی هدایت سرمایه گذاران است تا در جایی که لازم است سرمایه گذاری نمایند. باید در حوزه سرمایه گذاری اطلاعات درست در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا اینان بتوانند به راحتی مسیر را انتخاب کرده و با تجزیه و تحلیل وارد گود سرمایه گذاری شود. در این مسیر باید نیروی انسانی را هدایت کنیم. علاوه بر این، هدف کلی پروژه ها باید تعیین و شیوه تامین منابع مالی و اجرای پروژه هایی که به بخش خصوصی واگذار می شود نیز مشخص گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این است که اطلاعات درست به سرمایه گذاران ارائه گردد و در این راستا بانک اطلاعاتی جامع که شامل اطلاعات تمامی ادارات مرتبط با سرمایه گذاری اعم از صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و همچنین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایستی ایجاد گردد تا یک مسیر واحد برای سرمایه گذار فراهم شود و در عین حال علاوه بر اطلاعات موجود موانع و نواقص هر پروژه نیز مشخص گردد تا بتوان به راحتی طرح را مورد بررسی قرار داد.

در این جلسه به بررسی و تبادل نظر در خصوص بسته های رونق تولید و اشتغال دستگاه‌های اجرایی، ارائه گزارش دستورالعمل استقرار و توسعه مرکز ملی پایش کسب و کار کشور و گزارش پروژه های اقتصاد مقاومتی سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت برق منطقه ای خراسان و شرکت توزیع نیروی برق مشهد پرداخته شد.

از 50 طرح ملی اقتصاد مقاومتی در سال جاری در این بخش، 6 طرح با 16.7 درصد از حجم سرمایه گذاری و 23 درصد اشتغال مربوط به خراسان رضوی است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *