فینال زودرس در ورزشگاه تختی مشهد

در ادامه رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور، ظهر امروز در ورزشگاه تختی مشهد دو تیم پرسپولیس مشهد و شهرداری بندرعباس از ساعت 14:15 به مصاف یکدیگر خواهندرفت.

قرار گرفتن این دو تیم در رده‌های اول و دوم جدول سبب شده تا به حساسیت‌های این دیدار افزوده‌ شود و در واقع شاهد فینال زودرس گروه ب لیگ دسته دوم کشور در هفته هشتم این رقابت‌ها باشیم.

 

به دنبال استمرار بردها

پرسپولیس مشهد هفته گذشته موفق شد به نخستین پیروزی خارج از خانه خود در این رقابت‌ها دست یابد. شاگردان سعید جوشش گرچه در دیدار با نفت و گاز گچساران با 4 گل مغلوب شدند اما بالاخره در بوکان طلسم را شکستند و نخستین امتیازات خود را از دیدارهای خارج از خانه به دست آوردند. نماینده خراسان در لیگ دو تاکنون به 4 پیروزی و 2 شکست دست یافته‌است و در دو هفته اخیر موفق شده 6 امتیاز متوالی کسب کند. پیروزی دقیقه آخری مقابل استقلال اهواز در تختی مشهد در حالی به دست آمد که داور مسابقه دو پنالتی برای دو تیم گرفت. در نهایت هم این علی مقصودی بود که گل سوم و پیروزی‌بخش را برای پرسپولیس مشهد به ثمر رساند. در ادامه در بوکان و در مقابل دیدگان شش هزار هوادار سردار بوکان این پرسپولیس مشهد بود که باز هم موفق شد با تک گل آرش همایونی حضور خود در جمع بالانشینان جدول را تثبیت کند. خبر خوشحال‌کننده برای سعید جوشش اینکه مصدومیت میلاد قلی‌پور و محمدرضا بازاج برطرف شده و این دو بازیکن نیز در صورت صلاحدید کادرفنی می‌توانند به میدان بروند.

 

چشم‌ به‌ راه هوادار

یکی از نکات مهمی که همواره در لیگ‌های پایین‌تر به چشم می‌خورد، فرسایشی بودن و هزینه‌های زیادی است که به تیم‌ها برای پیمودن مسیرهای طولانی تحمیل می‌شود. امسال هم این نقیصه از سوی سازمان لیگ حل نشد و شاهد هم‌گروه شدن تیم پرسپولیس مشهد با استقلال اهواز، ارومیه، بوکان، گچساران و … هستیم. اتفاقی که قطعا برای تیمی از بخش خصوصی دردسرساز است و هزینه زیادی را به آن‌ها تحمیل می‌کند.

نکته جالب توجه اما استقبال گسترده مردم دیگر شهرستان‌ها از مسابقات لیگ دسته دوم است. دیدار پرسپولیس مشهد و سردار بوکان حدودا شش هزار تماشاگر داشت. دیدار پرسپولیس و هف سمنان هم با استقبال حدودا هزار و پانصد نفر از هواداران هف همراه بود. اما مسئولین پرسپولیس مشهد برای ایجاد انگیزه در هواداران مشهدی از دیدار با استقلال اهواز تصمیم جدیدی را اتخاذ کرده‌اند.

مهدی ظهورنیا، مدیر تیم پرسپولیس مشهد در این رابطه اظهار کرد: «حضور هواداران و استفاده از یار دوازدهم قطعا می‌تواند در جدال‌های سخت و حساس گره‌گشا باشد. برای ایجاد انگیزه بیشتر در میان فوتبال‌دوستان خراسانی 6 لباس پرسپولیس مشهد را به قید قرعه به هوادارانی که در ورزشگاه حضور داشته‌باشند، اهدا خواهیم‌ کرد.»

 

راه سخت صعود

اما راه صعود آنچنان هم ساده نیست. پرسپولیس مشهد به همراه 10 تیم دیگر در گروه ب این رقابت‌ها قرار دارد و باید برای رسیدن به مرحله بعد در جمع 4 تیم برتر بالای جدول قرار گیرد. به جز این گروه، دو گروه دیگر نیز در لیگ دسته دوم حضور دارند که در نهایت 12 تیم از این سه گروه راهی مرحله دوم و نهایی می‌شوند. در مرحله دوم تیم‌ها در دو گروه شش تیمی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در نهایت تیم‌های صدرنشین دو گروه مستقیما به لیگ دسته یک صعود خواهندکرد و برنده دیدار تیم‌های دوم هر گروه نیز به لیگ یک صعود خواهدکرد. راه صعود به لیگ یک هرچند سخت است اما پرسپولیس مشهد با صعود قاطع فصل گذشته در لیگ سه به لیگ دو ثابت کرده برای رسیدن به موفقیت وارد کارزار رقابت شده‌ است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *