یک درصد از افراد جامعه دچار اختلالات روانی هستند!

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طبق بررسی های انجام شده یک درصد از افراد جامعه دچار یکی از 25 نوع اختلال روانی هستند.

مسعود فیروزی با اشاره به هفته بهداشت روان افزود: طبق بررسی های انجام شده یک درصد از افراد جامعه دچار یکی از 25 نوع اختلال روانی هستند اما هیچ رابطه ای میان اختلالات روانی و اعمال خشونت وجود ندارد و یک بیمار دچار اختلالات روانی ضرورتا آسیب رسان و خشن نیست.

معاون توابخشی بهزیستی استان در ادامه عنوان کرد: این افراد گرچه دچار اختلالات روانی هستند اما بر خلاف آنچه در جامعه و فرهنگ عمومی جا افتاده به هیچ وجه اعمال کننده خشونت و بروز دهنده رفتارهای ناهنجار نیستند.

وی بیان کرد: تحقیقات نشان می دهد میزان خشونت های اتفاق افتاده توسط افراد دچار اختلالات روانی با توجه به میزان شیوع این اختلالات بسیار محدود و قابل چشم پوشی است.

با این حال افراد دچار اختلالات روانی به دلایلی از جمله عدم فراگیری مهارت های زندگی، نبود دانش نحوه برخورد با این افراد در خانواده ها و عدم فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به خانواده ها دچار تنهایی و گوشه گیری شده اند.

فیروزی خاطرنشان کرد: افراد دچار اختلالات روانی فقط در مراحل حاد بیماری آن‌هم به توصیه پزشک به درمان‌های شیمیایی و کنترلی نیاز پیدا می کنند که شمار آنان نسبت به شیوع اختلالات در جامعه بسیار کم است.

هم اکنون 7500 بیمار مبتلا به اختلالات روانی در بهزیستی خراسان رضوی دارای پرونده هستند که هزار نفر آنان در 11 مرکز شبانه روزی اسکان دارند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *