مردم هنوز با اقامتگاه‌های بوم‌گردی ناآشنایند

یک راهنمای تورهای گردشگری گفت: اگر نظرسنجی از همشهری‌های خود درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی در خراسان رضوی بگیرید حتی اسم این اقامتگاه‌ها را نیز تاکنون نشنیدند و علت این امر به عدم اطلاع‌رسانی برمی‌گردد.

پوریا کریمیان اقبال افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی یک پدیده جدید در کشورمان به شمار می‌رود که در روستاهای کوچک و حومه شهرهای بزرگ ایجاد شدند، اما زیرساخت‌های این اقامتگاه‌ها سالیان خیلی دور در کشورهای دیگر ایجاد شد.

این راهنمای تورهای گردشگری خاطرنشان کرد: اقامت در مراکز بوم‌گردی حسی را به توریست می‌دهند که متفاوت از اسکان در هتل است، گویی گردشگران به میهمانی رفته باشند و میزبان در این اقامتگاه‌ها مانند میهمان خویش از مسافران پذیرایی می‌کند.

وی اظهار کرد: برخی از این اقامتگاه‌ها را می‌توان از طریق وب‌سایت رزرو کرد که البته تصور می‌کنم استثناء هستند. باید اشاره کرد که حلقه ارتباطی مدونی در استان بین تورگردانان و این اقامتگاه‌ها وجود ندارد، در حالی که استان‌های فارس و اصفهان در این زمینه از ما جلوتر هستند.

کریمیان اقبال با بیان اینکه بخش دولتی در زمینه تبلیغات از این اقامتگاه‌ها حمایتی نمی‌کند، افزود: مسافرانی که به ایران سفر می‌کنند اغلب این اقامتگاه‌ها را نمی‌شناسند مگر اینکه میهمانی که قبلا به این اقامتگاه‌ها رفته برای افراد دیگر تعریف کرده باشد و در اصلاح تبلیغ دهان به دهان صورت گرفته است.

وی در خصوص حمایت دولت گفت: به عنوان مثال وقتی که وارد فرودگاه بانکوک می‌شوید، با تعداد نامحدود نقشه‌های رنگارنگ رایگان، متفاوت و پر از عکس را مواجه می‌شوید که جاذبه‌های شهرها و مناطق بوم‌گردی و حتی جاذبه‌های شهرهای بسیار دور را می‌توانید در آن‌ها مشاهده کنید و این، نوعی از حمایت دولتی است.

این راهنمای تورهای گردشگری ادامه داد: گردشگران داخلی نیز با کمبود اطلاعات مواجه هستند و اگر نظرسنجی از همشهری‌های خود درباره این اقامتگاه‌ها بگیرید حتی اسم این اقامتگاه‌ها را نیز تاکنون نشنیدند و علت آن به عدم اطلاع‌رسانی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه میزان اقامت مسافر در مشهد از پنج شب به حدود دو شب کاهش یافته است، افزود: این مسئله اشغال مراکز اقامتی را تحت تاثیر قرار داده است و به عدم رونق برخی مراکز گردشگری منجر شده است.

کریمیان اقبال درباره شهرستان‌هایی که بیشتر گردشگران خارجی به آن‌ها سفر می‌کنند گفت: تورگردانان در صورتی که گردشگران فرصت داشته باشند سفر به نیشابور و کلات را در اولویت قرار می‌دهند و گردشگران خارجی در این دو شهر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بازدید می‌کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *