قوچان بیشترین سهم دانش آموزان عشایر را دارد

مدیرکل آموزش وپرورش استان خراسان رضوی گفت: در سطح استان حدود 221 مدرسه عشایری وجود دارد که سهم قوچان در این حوزه از سایر شهرهای استان بیشتر است.

به گزارش صبح امروز  زنگ مهر مدارس عشایری خراسان رضوی به همراه زنگ مهر حسینی با حضور مدیر کل آموزش وپرورش این استان در منطقه عشایری سرزو از توابع قوچان به صدا درآمد.

علیرضا کاظمی از ارتقا سطح تعلیم و تربیت آموزش وپرورش عشایر خبر داد و افزود: به دلیل اینکه هر چقدر دانش آموزان عشایری توسعه یابند یقینا تولید ، اقتصاد ،کشاورزی و فعالیت های اقتصادی که آن ها دارند ثمرات و بهره دهی بیشتری خواهد داشت.

وی  هم چنین ادامه داد: علاوه بر مورد ذکر شده عشایر بعنوان کسانی که همیشه در خط مقدم دفاع از انقلاب و نظام حضور دارند و نماد تلاش،کوشش، مجاهدت،محرومیت و درد و رنج اند باید به اینان توجه بیشتری شود.

کاظمی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه توجه به تعلیم و تربیت عشایر در سال گذشته ،یاد آور شد: توسعه مدارس عشایر ،افزایش سرانه مدارس عشایر،تامین تجهیرات مدارس عشایر، کمک های تحصیلی دانش آموزان عشایر وتامین نیرو ی انسانی برای مدارس آنان از جمله سیاست‌ها و رویکرد هایی است که در بخش عشایر در نظر گرفته ایم و این ها را ادامه خواهیم داد.

 

بهترین کار در حوزه عشایر آدم توقف در تعلیم و تربیت آنان است

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی تامین فضای های آموزشی و منابع آموزشی، جلوگیری از ترک تحصیل عشایر آن هم با ایجاد و فراهم ساختن مدارس زمینه در متوسطه اول و دوم را از بهترین عواملی دانست که دانش آموزان عشایر می توانند کار و تحصیل را در کنار هم انجام دهند.

علیرضا کاظمی  با تاکید بر این مطلب که نگاه ما بر کاهش مدارس مختلط استان می باشد ،خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این زمینه موفق بوده ایم و هر سال نزدیک به 15تا20 درصد مدارس مختلط استان را کاهش می‌دهیم.

وی با عنوان این مطلب که با مدل ها و الگوهای مختلفی سعی در جلوگیری ترک تحصیل دانش آموزان داریم ، اذعان داشت: زمانی که تعداد دانش آموزان به حد نصاب برسند کلاس و مدرسه مستقل ایجاد  و در غیر این صورت از مدارس شبانه روزی استفاده خواهیم کرد.

 

اصلاح فرهنگ یک جامعه توسط آموزش و پرورش

مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن حضور در آیین نواختن زنگ عشایر در روستای سر زو شهرستان قوچان، مهر ماه امسال را مهر حسینی خواند و عنوان داشت: خدا را شاکریم که مهر امسال با مهر حسین و پیوند ائمه معصومین عجین شده است.

علیرضا کاظمی ضمن تشکر از مسئولین و مردم دانش دوست قوچان بیان کرد: اگر میخواهیم در همه ی عرصه های حمهوری اسلامی ایران به اوج اقتدار برسیم و مسیر های توسعه کشور را در همه ی ابعاد اجتماعی،سیاسی،اقتصادی،فرهنگی و نظامی طی کنیم راهی جز توجه به اموزش و پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم نداریم.

کاظمی با تاکید به این مطلب که هر جامعه ای که به تعلیم و تربیت فرزنذانش توجه بیشتری کرده، در همه عرصه ها سر آمد بوده است، اذعان داشت: فرهنگ یک جامعه از آموزش وپرورش اصلا ح می شود و دین، اعتقادات،اخلاق و عمران و آبادانی یک جامعه در سایه توجه به تعلیم و تربیت شکل میگیرد.

مدیرکل اموزش و پروزش خراسان توجه به محرومین و مستضعفین جامعه را وظیفه سنگینی دانست که جمهوری اسلامی ایران بر دوش مسئولین نهاده است و رویکرد آموزش و پرورش خراسان رضوی همین توجه به محرومین می باشد که زنگ عشایر نیز نشان از این رویکرد دارد.

وی عشایر غیور و قهرمان کشور را نماد اشتغال و تولید در عرصه های مختلف تلقی کرد و خاطر نشان کرد: عشایر ایران زمین با ویژگی هایی نظیر صفا،صداقت،دلیری،پاکی،نجابت ووفاداری به ارزش های نظام باید  در اولویت توجه مسئپلین قرار گیرند و امروز نواختن زنگ و توسعه  مدارس عشایر از جمله سیاست های آموزش و پرورش خراسان رضوی است.

 

نگاه عدالت گونه ی دولت تدبیر و امید

مدیر کل امور اجتماعی استان خراسان رضوی نیز ییلاق و قشلاق رایکی از نظامندی های زندگی اجتماعی و جامعه بشری در طبیعت دانست و گفت: تاریخ ایران با استفاده از این فضا ها حداکثر توانمندی را از طبیعت بر داشت کرد که این یکی از ویژگی های منحصر به فرد عشایر می باشد.

سیدکمال‌الدین حسینی، از نگاه عاقلانه و منطقی دولت تدبیر و امید در بحث عدالت خبر داد و تصریح کرد:  جاهایی که احساس می کنیم مقداری محرومیت وحود دارد  با همین نگاه عدالت گونه محرومیت را برطرف می کنیم مانند نگاهی که به روستا و عشایر در جهت رفع محرومیت است.

 

آموزش و پرورش قوچان باید در صدر باشد

علیرضا کاظمی هم چنین  ضمن افتتاح سالن امفی تئاتر خیر ساز که به یاد مرحومه ماه منیر اکرمی در هنرستان اندیشه ساخته شده در جلسه مدیران آموزش و پرورش که در این سالن برگزار شد، حضور یافت.

وی در جمع مدیران مدارس عنوان کرد: اگر قرار است در کشورمان اتفاقی بیافتد باید  از مسیر آموزش و پرورش باشد.

کاظمی عدم رضایت به وضعیت موجود را اپلین گام در جهت تعالی یک مجموعه خواند و افزود:  آموزش و پرورش قوچان باید در صدر باشد و برای محقق شدن این امر نیاز به برنامه ریزی و فکر است.

وی ضمن بیان این موضوع که شرایط آموزش و پرورش همیشه سخت بوده و در شرایط سخت کار کردن لذت بخش است، خاطرنشان کرد: پیشرفت،توسعه، تعالی و خلاقیت نیز در چنین شرایطی اتفاق می افتد که نیازمند برنامه ریزی دقیقی است.

مدیرکل اموزش و پرورش استان در پایان به شعار سال تخصیلی ۹۶_۹۷ یعنی “تعلیم و تربیت تمام ساحتی با کیفیت عدالت در سایه برنامه محوری” که با رویکرد های آن مقارن است اشاره کرد.

 

 

گزارشی از مطهره جنتی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *