قزاقستان، هفتمین مقصد صادراتی خراسان رضوی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قزاقستان امسال هفتمین مقصد صادراتی این استان در نظر گرفته شده و هشتمین کشور واردکننده کالا به خراسان رضوی به شمار می‌رود.

محمدعلی امیرفخریان روز چهارشنبه افزود: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار و 401 تن کالا به ارزش 3.1 میلیون دلار از گمرکات خراسان رضوی به کشور قزاقستان صادر شد. عمده کالاهای صادراتی پسته، ظروف شیشه‌ای، صفحه و ورق پلیمری، چرم، چسب، مخمرهای فعال، مواد غذایی، رنگ‌ها و مواد شوینده بود.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون 18 هزار و 570 تن کالا به ارز 7.2 میلیون دلار از قزاقستان وارد خراسان رضوی شده که عمده آن آهن آلات، حبوبات، دانه، کتان، لاستیک، تفاله نشاسته و آهن آلات است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: براساس سیاست‌های بازرگانی خارجی استان امسال تلاش شده اعزام هیئت تجاری به قزاقستان و پذیرش هیئت تجاری از آن کشور انجام شود.

وی افزود: بر این اساس روز سه شنبه نخستین هیئت تجاری خراسان رضوی به ریاست استاندار با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین تجار و تولیدکنندگان خراسانی با کشور مقابل، ایجاد بازار جدید برای گروه کالاهای ماشین آلات، محصولات نباتی، محصولات ساختمانی، محصولات شیمیایی، نساجی و محصولات پلاستیکی عازم قزاقستان شد.

امیرفخریان ادامه داد: قرار است با حضور این هیئت در آلماتی نمایشگاه کالای اختصاصی ایران با محوریت خراسان رضوی به مدت سه روز برپا شود که این نمایشگاه فرصت لازم برای توسعه روابط دو کشور را فراهم می‌کند.

وی همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات در روابط تجاری خراسان رضوی با قزاقستان وجود ناآشنایی دو طرف با ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی یکدیگر و نبود پرواز مستقیم از مشهد به قزاقستان بود که در سفر هیئت تجاری استان به آن کشور تلاش می‌شود این مشکلات برطرف شوند.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *