سخندان: تا حرفه‌ای شدن فاصله زیادی داریم

کمک داور مشهدی فوتبال گفت: در حالی که داوری در کشورهایی که فوتبال را حرفه‌ای دنبال می‌کنند، شغل اصلی است، اما در ایران این حرفه به عنوان شغل دوم محسوب می‌شود.

«رضا سخندان» در خصوص مشکلات داوران فوتبال ایران افزود: در لیگ برتر، مشکل پرداخت حق‌الزحمه نداریم، شاید دو تا سه ماه طول بکشد، اما پرداخت‌ها به صورت کامل انجام می‌شود، بیشتر مشکلات، گریبان‌گیر لیگ‌های پایین به‌ویژه در رده جوانان و نوجوانان است.

این کمک داور مشهدی که به عنوان برترین کمک داور ایران در این هفته تقدیر شد، ادامه داد: احساس می‌کنم باید از لحاظ دریافت به سطح نزدیکی با مربیان و بازیکنان برسیم، حال نه اینکه شرایط کاملأ برابر باشد، علاوه بر این، توقع بیش از حدی است که از جامعه داوری شکل گرفته، نسبت به دستمزدها، توقع‌ها 10 برابر است.

سخندان بیان کرد: دوست دارند، بازی‌ها بدون مشکل انجام شود، در صورتی که اشکال همیشه وجود دارد، چراکه تا حرفه‌ای شدن فاصله زیادی داریم.

وی گفت: در حالی که داوری در کشورهایی که فوتبال را حرفه‌ای دنبال می‌کنند، شغل اصلی بوده اما در ایران، این حرفه به عنوان شغل دوم محسوب می‌شود.

این کمک داور مشهدی متذکر شد: اگر از لحاظ مالی تأمین باشیم، بی‌تردید، با انرژی و وقت بیشتری که می‌گذاریم، می‌توانیم با انجام تمرینات بیشتر و رسیدن به سطح آمادگی بالا، ضریب اشتباهات پایین‌تری داشته باشیم.

سخندان با انتقاد از امکانات داوری، گفت: سخت‌افزار داوری باید به صورت جدی در کشور ما ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: از زمانی که پول‌های میلیاردی به فوتبال تزریق شد، مشکلات بسیار زیادی ایجاد شد، حتی با تکنولوژی‌های جدیدی که فیفا استفاده می‌کند، بازهم اشتباه وجود دارد، اما نباید همه اشتباهات متوجه داور باشد، گویی دیواری کوتاه‌تر از داور پیدا نکرده‌اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *