خرید تضمینی بیش از چهار هزار تن دانه‌های روغنی در استان

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 گفت: در سال جاری بالغ بر 4727 تن دانه‌های روغنی کلزا و گلرنگ در خراسان رضوی از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره سازی گردیده است.

حمیدرضا نوری روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: خرید دانه‌های روغنی کلزا از اواخر اردیبهشت ماه و خرید تضمینی دانه‌های روغنی گلرنگ از اوایل مرداد ماه در استان خراسان رضوی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: تا کنون 4698 تن کلزا طی 933 محموله و 30 تن گلرنگ طی 7 محموله تحویل مراکز خرید تضمینی دانه‌های روغنی استان گردیده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 در خصوص ارزش ریالی محصولات خریداری شده عنوان کرد: وجوه دانه‌های روغنی کلزا به ارزش 127 میلیارد و 523 میلیون ریال به صورت کامل به حساب کشاورزان واریز شده و 776 میلیون ریال بابت دانه‌های روغنی گلرنگ نیز به زودی به حساب گلرنگ کاران استان واریز خواهد شد.

نوری قیمت پایه خرید تضمینی کلزا را با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت 27 هزار 830 ریال عنوان کرد و ادامه داد: دانه‌های روغنی گلرنگ نیز با 2 درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت با قیمت پایه 26 هزار و 186 ریال خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در استان خراسان رضوی خاتمه یافته است، خاطرنشان کرد: خرید دانه‌های روغنی گلرنگ در مراکز تعاون روستایی استان به عنوان مراکز خرید تضمینی این محصول کماکان ادامه دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *