تاکید اصلاح طلبان استان بر جمع گرایی و احترام به احزاب

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاح طلبان خراسان رضوی گفت: استمرار فعالیت‌های “شورای اصلاح‌طلبان” که به عنوان سازوکاری موقت در انتخابات 29 اردیبهشت ماه ایجاد شد، موجب خسارت جبران‌ناپذیری به بدنه اجتماعی جریان اصلاح‌طلبی، احزاب و اعتماد عمومی به آنان خواهد شد.

قاسم غفوری اظهار کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان که شامل ۳۰ حزب و تشکل اصلاح‌طلب است، قریب به ۲۰ سال از زمان تشکیل آن می‌گذرد و در این مدت این جبهه فراگیر حزبی مرکز ثقل و محور تعاملات، هماهنگی‌ها و تصمیمات استان بوده و هست.

وی افزود:  این جبهه تاکنون اقدامات شایسته و قابل دفاعی در راستای همگرایی جریان اصلاح‌طلبی اتخاذ کرده  است، اما شورای اصلاح‌طلبان یک سازوکار موقت انتخاباتی که اعضای آن را احزاب شورای هماهنگی و اشخاص حقیقی تشکیل می‌دهند، معرفی کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: شورای اصلاح‌طلبان مطابق مصوبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در موسم انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر سال ۹۶ در قالب کمیته انتخابات شورای هماهنگی به عنوان سازوکاری موقت تشکیل گردید.

غفوری با بیان اینکه استمرار این تشکل موقت به دو دلیل موجب خسارت جبران‌ناپذیری به بدنه اجتماعی جریان اصلاح‌طلبی احزاب و اعتماد عمومی خواهد شد، تصریح کرد: دلیل اول این است که استمرار این تشکل موجب نقض مصوبه شورای هماهنگی و روی‌گردانی از قانون خواهد شد. با وجود هشدارهای لازم به هیئت رئیسه این تشکل مبنی بر نقض مصوبه شورای هماهنگی هنوز جلسات و مصاحبه‌هایی با عناوین رئیس و نایب رئیس شورای اصلاح‌طلبان در فضای رسانه به چشم می‌خورد، با توجه به اینکه احترام به قانون خط قرمز جریان اصلاح‌طلبی است، ادامه این روند موجب تضعیف جریان اصلاح‌طلبی استان خواهد شد.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان گفت: متأسفانه امروز برخی از منتقدین به عملکرد دولت احمدی‌نژاد مبنی بر بی‌اعتنایی به قانون همین مسیر اشتباه را در پیش گرفته‌اند. این خطاهای مشابه به نتایج مشابه خواهد انجامید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص دلیل دوم عنوان کرد: در ترکیب شورای موقت اصلاح‌طلبان اشخاص حقیقی در کنار احزاب حضور دارند و ادامه این سازوکار موجب شأن و جایگاه پیدا کردن اشخاص در مقابل احزاب خواهد شد.

غفوری با بیان اینکه این روند دقیقا مخالف تفکر اصیل اصلاح‌طلبی است که به تقویت احزاب و فرهنگ تحزب می‌اندیشد، افزود: اصلاحات ناطقی و گفتاردرمانی باید به اصلاحات منطقی تغییر هویت دهد. اصلاح‌طلبی صرفا ادعا نیست. امروز مردم عملکرد ما را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، نباید به خاطر منافع زودگذر فردی و جناحی مصالح عمومی را نادیده بگیریم.

 

اقدامات خارج از مسیر شورای هماهنگی، به اجماع اصلاح‌طلبان آسیب‌ می‌زند

دبیرشورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب خراسان رضوی گفت: اقدامات مستقل و خارج از مسیر شورای هماهنگی به اجماع اصلاح‌طلبان آسیب‌ می‌زند.

پیمان عباسی با اشاره به اقدامات شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در رابطه با انتخاب استاندار اظهار کرد: مطابق مصوبه شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان خراسان رضوی کمیته‌ای متشکل از هیات رییسه و ۷ نفر که جمعا شامل ۱۰ نفر شدند، انتخاب و این کمیته مسئول پیگیری و مذاکره با 3 کاندیدای مصوب این شورا (آقایان محسن مهرعلیزاده، حسین امینی و هادی پژوهش) و نیز سایر گزینه‌های مطرح برای استانداری خراسان رضوی شد.

وی ادامه داد: تا به امروز این کمیته جلسات مفید و موثری را با این گزینه‌ها برگزار کرده است، لذا صدور و امضاء هر گونه بیانیه و نامه از سوی اشخاص حقیقی و یا هر عنوان دیگر ارتباطی به شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب نداشته و اقدام مستقل افراد خارج از شورای هماهنگی به انسجام و اجماع احزاب اصلاح طلب آسیب وارد خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه این‌گونه تفرقه‌افکنی در شأن اصلاح‌طلبان نیست، افزود: امید است که تمامی جریان‌ها و گروه‌های وفادار به آرمان‌های اصیل اصلاحات و معتقد به تحزب و توسعه سیاسی در استان، در راستای جلوگیری از سوء استفاده مخالفان اصلاحات، مطالبات خود را از مسیر شورای هماهنگی اصلاح طلبان پیگیری کنند.

دبیر شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ضمنا شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان با ستادهای آقای روحانی  هماهنگ بوده و از تمامی فعالان سیاسی درخواست داریم از اقداماتی که به اجماع در استان آسیب وارد می‌کند، دوری کنند.

عباسی بیان کرد: از دولت نیز انتظار داریم که در انتصاب استاندار منافع وآینده استان را در نظر بگیرد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *