ایجاد پنج میلیون شغل در پنج سال امکان پذیر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی طرح ایجاد پنج میلیون شغل را غیرممکن می دانند، در حالی که ایجاد این تعداد شغل در مدت پنج سال امکان پذیر است.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عصرچهارشنبه در چهاردهمین نشست تخصصی بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی دراندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در محل کتابخانه آستان قدس رضوی، افزود: مخالفان این طرح عنوان می کنند که برای ایجاد هر شغل 100 تا 150 میلیون تومان سرمایه گذاری و هزینه لازم است و فراهم کردن چنین مبلغی ممکن نیست.
وی اظهار کرد: برای ایجاد یک شغل در بخش معدن 100 میلیون تومان نیاز است اما ایجاد اشتغال در بخش های کشاوری و خدمات با 50 و حتی 20 میلیون تومان نیز مسیر است
وی خاطرنشان کرد: بانک های کشور 150 هزار میلیارد تومان وجوه قرض الحسنه در حسابهای پس انداز و جاری به صورت رایگان در اختیار دارند که می توانند در قالب وام 10 میلیون تومانی ازدواج و یا پیش پرداخت اجاره مسکن در اختیار جوانان قرار دهند .
وی با یادآوری وجود 2.5 میلیون مسکن خالی در کشور خاطرنشان کرد: پس از چهار سال، نقدینگی درکشور دو برابر شده و به یک تریلیون و 200 هزار میلیارد تومان رسیده است که باید این نقدینگی باید توسط دولت هدایت و کنترل شود.
مصباحی مقدم به تشریح ویژگی های یک رئیس جمهوری از دیدگاه امام راحل (ره ) و رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: نامزد اصلح باید انقلابی باشد و با همه توان در این مسیربا مدیریت جهادی عمل کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *