خانه احزاب در راستای آگاهی بخشی حرکت کند

نشست اعضای هیات رئیسه خانه احزاب خراسان رضوی با استاندار، معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی  و فرماندار مشهد عصر یکشنبه در دفتر استاندار برگزار شد.

سید جواد حسینی  در این نشست با اشاره به راهبرد توسعه نظام مند مشارکت مردم در امور استان گفت: در راستای مشارکت نظام مند مردم در عرصه اجتماعی، توسعه کمی و کیفی، توسعه جغرافیایی، توسعه قشری و توسعه منطقه ای تشکل های غیر دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با راه اندازی خانه تشکل های غیر دولتی استان، گامی در جهت  مشارکت نظام مند مردم در قالب سازمان های مردم نهاد برداشته شده است.

معاون استاندار با بیان اینکه درعرصه جوانان، خانه جوانان در استان راه اندازی شده است، اظهار داشت: درعرصه اقتصاد شورای گفتگو با فعالان اقتصادی و درعرصه فرهنگ و هنر شورای گفتگو با اصحاب فرهنگ و هنر در استان راه اندازی شده است.

وی افزود: در عرصه دانشگاهی شبکه دانشگاه ها راه اندازی شده است و درعرصه نخبگان نظام نامه تعامل نخبگان با دولت تدوین شده است تا از این طریق نخبگان با  تولید لقمه های دانش برای کارگروه های شورای برنامه ریزی و توسعه ، در امر توسعه استان سهیم باشند.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با بایان اینکه درراستای ارتباط با اقشار مختلف مردم طرح تعامل دولت با مردم تدوین شده است، اظهار داشت: راه اندازی میز گفتگو با اقشار مختلف مردم، از فعالیت های صورت گرفته شده در جهت ارتباط نظام مند با مردم است.

وی  افزود: در حوزه سیاسی نیز خانه احزاب با عضویت 53 حزب شناسنامه دار از جریان های مختلف سیاسی راه اندازی شده است.

معاون استاندار خطاب به اعضای خانه احزاب استان گفت: لایحه جامع انتخابات در دولت در دست بررسی است و خانه احزاب می تواند نظرات پیشنهادی خود را جهت بهبود این لایحه ارائه دهد.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین شناخت وضعیت فرهنگی واجتماعی حال حاضر کشور، در دو مرحله استانی و شهرستانی طرح سنجش سرمایه های اجتماعی را برای اولین بار در کشور انجام داده است و خانه احزاب می تواند در راستای رفتار شناسی سیاسی این طرح را تحلیل نماید.

حسینی با  اشاره به جامعه پذیری سیاسی  گفت: جامعه‌پذیری‌ سیاسی‌ فرایند مستمر یادگیری‌ است‌ که‌ به‌ موجب‌ آن‌ افراد ضمن‌ آشنا شدن‌ با نظام‌ سیاسی‌ از طریق‌ کسب‌ اطلاعات‌ و تجربیات‌ به‌ وظایف‌، حقوق‌ و نقش‌های‌ خویش‌، خصوصا وظایف‌ سیاسی‌، در جامعه‌ پی‌ می‌برند.

وی افزود: در راستای جامعه پذیری سیاسی خانه احزاب عنصر ایجاب و اثبات بجای عنصر رد و انکار را در دستور کار خود قرار دهد.

حسینی تصریح کرد: تغییر نگرش جامعه به گفتگوی سیاسی، تحمل پذیری، رعایت اخلاق سیاسی، فاصله گیری از انگ زنی های حزبی، ایجاد همگرایی و جلوگیری از هیجان زدگی ، جلوگیری از شتاب زدگی و عدم سطحی نگری نیز از  جمله فعالیت هایی است که در راستای جامعه پذیری سیاسی باید در دستور کار خانه احزاب قرار گیرد.

معاون استاندار در پایان گفت:  خانه احزاب در راستای جامعه پذیری سیاسی و آگاهی بخشی می تواند از ظرفیت صدا و سیما نیز  بهره گیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *