توجه به هویت تاریخی مشهد تعلق شهروندان را افزایش می دهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: توجه ویژه به بافت تاریخی و هویت شهری مشهد سبب افزایش حس تعلق شهروندان به شهر می شود.

محمدرضا حیدری در حاشیه بازدید از بیمارستان امام رضا(ع)، افزود: این سازمان مردم نهاد، فعالیت مشهدگردی را با محوریت شناسایی مکان های هویتی شهر مشهد در برنامه خود دارد و امروز نیز جمعی از شهروندان به صورت داوطلبانه در این بازدید شرکت کرده اند.

حیدری با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا(ع) بنایی تاریخی بوده و یکی از نمادهای هویتی شهر مشهدمقدس محسوب می شود، تصریح کرد: با توضیحاتی که در حاشیه این بازدید به حاضران ارائه شد، حجم بسیاری از اطلاعات و داده های ارزشمندی در زمینه قدمت و تاریخچه این بنا عنوان شد؛ اگر بتوانیم چنین فعالیت هایی را در مقیاس شهروندان مشهدی توسعه دهیم، سبب ارتقاء حس تعلق به شهر و حفظ نمادهای هویتی خواهیم شد.

وی فعالیت هایی از این قبیل را جزو فعالیت های عمیق و تاثیرگذار فرهنگی شهر مشهد دانست و گفت: نقطه مثبت این اقدامات این است که سمن ها بدون هیچ هزینه ای و صرفا بخاطر اهمیتی که به موضوع مشهد و شناخت هویت مشهد دارند، دست به انجام فعالیت های این چنینی می زنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس اظهارکرد: مقرر شده شورای پنجم در راستای حمایت از سازمان های مردم نهاد، برنامه های خود را اعلام کند؛ حوزه معاونت فرهنگی شهرداری نیز در راستای تقویت این شیوه ها و توسعه آن ها تلاش خواهد کرد تا تعداد بیشتری از شهروندان مشهدی از اوقات فراغت خود به نحو مطلوب و با هدف افزایش اطلاعات استفاده نمایند.

حیدری در ادامه گفتگوی خود به دیگر کارکرد های برگزاری چنین بازدیدهایی اشاره کرد و افزود: غفلت و بی توجهی به مکان های تاریخی با چنین برنامه هایی زدوده می شود و اقدامی ارزشمند است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *